Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

mammie2

mammie2

02-02-2009 om 19:37

Waarom zijn die serviceflats zo goedkoop

We willen graag voor mijn ouders een flat kopen en die aan hen verhuren. Door omstandigheden zijn ze al hun geld kwijt en op deze manier kunnen ze huursubsidie krijgen.

Ik zie op funda dat die serviceflats wel goedkoop zijn, maar waarom? Zijn die makkelijk te verkopen daarna? Er is toch vergrijzing?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ellen Wouters

Ellen Wouters

02-02-2009 om 19:46

Servicekosten?

Ik heb geen verstand van serviceflats, maar bij gewone appartementen kunnen de servicekosten torenhoog zijn. En dat geld ben je kwijt, je bouwt er niks mee op en je kunt ze niet aftrekken.

Groet, Ellen

amk

amk

02-02-2009 om 20:51

Huursubsidie ja

want je huurt particulier, en dan heb je onder dezelfde voorwaarden ook recht op subsidie, net als dat je van een willekeurige particulier zou huren.
De verhuurder moet het dan ook gewoon opgeven bij zijn inkomstenbelasting.

Verstandig is wel het hele verhaal goed op papier te zetten zodat er geen onduidelijkheid is.

Service kosten zijn idd torenhoog in een serviceflat. Zowiezo heb je bij een appartement te maken met een verplichte vereniging van eigenaren, en zelfs zonder lift en zonder gedeelde warmte kosten zit je al snel aan een 100 euro per maand aan bijdrage. Bij een serviceflat is er wel een lift (onderhoudskosten zijn hoog) maar ook allerlei andere verplichte service kosten die het duur maken. Die flats verkopen daarom niet zo makkelijk. Gevolg lage prijzen.

groet,
Angela

amk

amk

02-02-2009 om 23:00

Geen idee hoe het werkt

wel dat het mag. Je mag voor huursubsidie huren bij particulieren. En er zijn geen beperkingen wie die particulier dan is.
mamie moet dan die 600 als inkomsten bij haar inkomen aangeven. (mag natuurlijk ook weer wat af want de onderhoudskosten zijn ook voor jou)