Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Waarheen met de trein (winkelen)

Samen met een goede vriendin van mij, gaan wij eens per jaar samen lekker winkelen, dagje uit zonder kinderen.
Heerlijk is dat altijd, even lekker bijklesten etc.

Nu hebben we kaartjes voor de trein, onbeperkt reizen voor 1 dag, zo`n actie van de kruidvat.

Maar waar gaan we heen? We wonen vlakbij Groningen, en daar zijn we al vaak geweest. Ook Utrecht en Amsterdam zijn we al meerdere malen geweest.

Wie heeft er leuke tips? Waar is het leuk winkelen, liefst de winkels wat dicht bijelkaar en dicht bij het station.

Ik hoor graag van jullie, alvast bedankt.

Groet,
Olijvje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
frouke

frouke

01-04-2010 om 12:32

Den bosch?

Leuke stad, terrasjes, winkels, bosche bollen vlakbij station (om de dag mee te starten en aan het eind mee naar huis te nemen voor thuisfront)
Frouke

Keulen?

en natuurlijk Haarlem.

Julia64

Julia64

01-04-2010 om 13:16

Inderdaad

Zowel den Bosch als Haarlem vind ik erg leuke en gezellige winkelsteden!
Alkmaar is ook leuk, maar niet zo heel groot.

suus36

suus36

01-04-2010 om 14:50

Amersfoort

Ik vind Amersfoort ook altijd heel leuk om te winkelen. je hebt er gezellige pleintjes met terrasjes en leuke winkelstraatjes (naast de grotere straat met bekende winkelketens). Het centrum is dichtbij het station.

Groetjes,
Suus

Luna

Luna

01-04-2010 om 17:22

Deventer!

Prachtig oud centrum, op loopafstand van het station, en heel veel kleine unieke winkeltjes (naast de bekendere ketens natuurlijk). Veel tweedehands boekenzaken, kleine sieraden-zaakjes, winkeltjes met kitsch-kitchen-achtige spulletjes.... mmmmh, moet er zelf ook maar heel snel weer eens heen....

Toevallig

Ik ga morgen sjoppen in Haarlem, maar als Amsterdamse heeft Rotterdam me ook prettig verrast vorig jaar. Het viel me op hoe vriendelijk het winkelpersoneel was daar. En eten bij de Maas was ook heel leuk. (weet niet meer hoe het restaurant daar heette!) Gr Suus

Amsterdammers

zijn onaardig Suusmaria, dat weet je toch?
Daar vallen alle andere nederlandse bijzonder bij op.

Dorry

Olijvje

Olijvje

02-04-2010 om 13:29 Topicstarter

Kiezen

Allemaal hartelijk dank voor jullie inbreng.

Maar ja, nu moeten we dus kiezen.... Pfff, ik zal jullie keuze`s voorleggen aan vriending en dan zullen we zien waar het ons brengt.

Het lijkt mij allemaal wel leuk eigenlijk. Alleen zit ik wel te denken dat ik niet zo`n zin heb om heel lang in de trein te zitten. Dat gaat natuurlijk allemaal van de winkeltijd af

Iemand bekend met Zwolle trouwens? Wat zijn jullie meningen daarover?

Heb er nu al zin in......

Bedankt

Groet,
Olijvje

Yaron

Yaron

02-04-2010 om 16:08

Zwolle

Zwolle is wel leuk, maar ik vind Groningen leuker. Amersfoort en Apeldoorn vind ik ook leuker dan Zwolle.

Minet

Minet

02-04-2010 om 17:07

Zwolle natuurlijk

Zwolle is gewoon een erg leuke winkelstad. Niet heel erg groot, maar wel sfeervol, Leuke grote winkelstraat, nog leukere kleinere zijstraatjes, veel terrasjes en pleintjes, erg leuke/goede eettentjes, veel sfeervoller dan Apeldoorn, en vergelijkbaar met Deventer.
Wat Zwolle extra heeft boven Deventer is de stervormige gracht rondom het gehele centrum. Prachtige parkjes, en wandelpaden brengen je rond de stad. En het station ligt vlakbij het centrum!

Dorry1

Natuurlijk ben ik de uitzondering op de regel....

Suusmaria

Natuurlijk ben jij de uitzondering!
Ik heb vorige week een enige dag gehad in Amsterdam, maar de sjagerijnige reacties van de hoofdstedelingen spraken me niet zo aan. Ook al heb ik twee jaar er gewoond, nu eens de mooie geveltjes van de Jordaan bekeken met een stadswandeling. Ik ben ook nog bij leuke winkeltjes uitgekomen!

Dorry

mama75

mama75

02-04-2010 om 22:25

Bedankt!

door dit draadje weet ik nu h't verjaardagscadeau voor mijn vriendin: samen een dagje in een leuke stad winkelen (natuurlijk zonder de kinderen). Zwolle gaat het niet worden, dat is me vanuit Maastricht iets teveel van het goede, maar 's-Hertogenbosch is ook wel heel leuk.

Voor diegenen die nog een keer leuk willen winkelen: Maastricht is ook erg gezellig.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.