Herfstvakantie tip: prachtige vakantieplek midden in de natuur mét luxe accommodaties!
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Waaraan geef jij je vakantiegeld uit?

Ik lees net in de krant dat slechts 45% van de mensen het vakantiegeld gebruikt om op vakantie te gaan.
de rest lost zijn schulden ermee af,betaald achterstallige rekeningen of gebruikt het voor zaken als een nieuwe wasmachine.
Dat maakt me nieuwsgierig,hoe besteden jullie je vakantiegeld?
Wij gaan er twee weken van op vakantie en de rest gaat op de spaarrekening.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
tonny

tonny

12-05-2010 om 13:44

Gaat hier ook zo

geen speciale bestemming.

Massi Nissa

Massi Nissa

12-05-2010 om 14:10

Aflossen

Hier hebben we de vakantie al betaald in januari (van de kerstbonus). Het komende vakantiegeld wordt deels gebruikt om de gemeentebelasting te betalen en nog wat andere rekeningen. Wat overblijft, zet ik op de spaarrekening. Dat zal niet zo veel zijn, want ik moet dringend nieuwe schoenen hebben en eigenlijk ook een bril. Ik klim nog net niet IN het beeldscherm, haha.
Groetjes
Massi

Hier is geld gewoon geld

en alles wat meer dan het salaris binnenkomt wordt neergezet op een spaarrekening. En als we weer meer nodig hebben dan normaal (vakantie oa) dan gaat het weer terug naar de betaalrekening. Het is eigenlijk net als met de kinderbijslag (best wel een bedrag vind ik dat) dat het opeens op de rekening staat en we het dan doorsluizen.

Gelukkig is dit een jaar tot nu toe waar weinig stuk gaat/vervangen hoeft te worden zoals vorig jaar dus er is weer een lekkere buffer ontstaan en ik doe mijn uiterste best er niet al te veel aan te komen voor leuke dingen

Net als pelle en tonny

Vakantiegeld komt op de rekening. Als er veel geld staat, boek ik een bedrag over naar de spaarrekening. Vakanties worden gewoon betaald van de lopende rekening en als hier te weinig op staat wordt er eerst geld van de spaarrekening overgeboekt. Hetzelfde geldt ook voor andere grotere uitgaven.

Verder gaat er iedere maand automatisch een bedrag van de lopende rekening naar de spaarrekening en een beleggingsrekening. Als er veel geld staat op de spaarrekening dan boek ik het over naar de beleggingsrekening. Of laat het nog even staan voor b.v. de aanschaf van een nieuwe auto.

Meestal gaan we meerdere keren per jaar op vakantie, maar we houden er wel onbewust wel rekening mee dat het totale bedrag dat we aan vakanties besteden niet heel erg afwijkt van voorgaande jaren.

Karly

Biene M.

Biene M.

12-05-2010 om 14:21

Gewoonlijk

Gewoonlijk gebruiken we het voor de vakantie en gaat de rest op de spaarrekening. Dit jaar gaat het grootste deel op aan mijn implantaat. Wat overblijft maken we op in de vakantie, die wordt dus wat kariger dan anders.

ilsepilse

ilsepilse

12-05-2010 om 15:13

Krap

ik zit nu heel krap...
dus de gaten worden gevuld en vakantie ?? wat is dat ook alweer, de laatste keer was 1993 ...

Elisa Gemani

Elisa Gemani

12-05-2010 om 15:22

Vakantiegeld

Ik zit in de WSNP dus het grootste gedeelte van mijn vakantiegeld gaat naar de boedelrekening. Ik mag een klein gedeelte houden en dat gaat op aan achterstallige rekeningen en zaken die vervangen/gerepareerd moeten worden zoals een nieuwe (tweedehands) fiets voor zoonlief etc. Daarnaast kan zoonlief er een weekje van op vakantiekamp in NL. De laatste keer dat we samen echt op vakantie konden gaan was zeven jaar geleden. Zodra ik uit de WSNP ben ga ik sparen voor een echte buitenlandse vakantie!

eurootje

eurootje

12-05-2010 om 16:18

Aan wat openstaande posten inderdaad

en de rest aan de vakantie zelf....

Geld over? Dat ken ik niet....

Vic

Vic

12-05-2010 om 19:45

Gut

Wat een bedragen moeten dat zijn als je op vakantie kunt en ook nog sparen van je vakantiegeld. Bij mij blijft er alleen een heel klein beetje over als ik een week ga, i.p.v. twee weken.

Monique D*

Monique D*

12-05-2010 om 20:02

Vakantiegeld

(Voorschot van) vakantiegeld gaat op aan de aanschaf van de vaatwasser, aanschaf van een printer, concert van Alicia Keys met een gezellig dagje Arnhem, North Sea Jazz festival (in geen jaren meer gegaan), opknappen auto en dagjes uit met kinderen. Dan is het alweer op...

Biene M.

Biene M.

12-05-2010 om 20:15

Vic

Het luxe leven van tweeverdieners... Onze vakantie zal niet veel duurder zijn dan die van een eénoudergezin (paar weken kamperen op een bescheiden camping) maar we krijgen wel dubbel vakantiegeld.

Carmen

Carmen

12-05-2010 om 23:46

Wanneer boeken?

Een vraag voor de mensen die zeggen dat ze vakantiegeld voor vakantie gebruiken: Boeken jullie de vakantie dan pas eind mei? Of gaan jullie op een vakantie die je niet eerder dan eind mei hoeft te betalen? Ik heb een groot deel van de vakantie al moeten betalen bij het boeken, en dat heb ik dit jaar in februari gedaan. Niet letterlijk van het vakantiegeld dus.

Carmen.

sus-anne

sus-anne

13-05-2010 om 00:41 Topicstarter

Carmen

wij hebben in februari onze vakantie geboekt.
de eerste betaling was begin maart ,de tweede begin mei,en de laatste begin juli.
de eerste twee betalingen heb ik van ons spaargeld gedaan,dat boek ik eind mei weer terug op de spaarrekening.
de laatste betaling gaat van het vakantiegeld.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-05-2010 om 01:48

Hangt ervan af

Ik heb nu een paar rekeningen die ik er fijn mee kan betalen. Mijn dochters wachten al geruime tijd op een opknapbeurt van hun kamers, dat kan ik in een gewone maand niet op hoesten. Daarnaast hoop ik dat er nog een béétje overschiet voor 1 of 2 nachtjes in een hotel of zoiets voor man en mij. Het gaat bij ons dus niet op de grote hoop. Ik heb er een bestemming voor. Ik hoop het ooit weer te kunnen gebruiken voor wat de naam aangeeft 'vakantiegeld'.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-05-2010 om 01:59

Manda

Wat een grappig verschil met hoe je vroeger reageerde over de kinderbijslag. Je gaf toen aan dat je eigenlijk niet eens merkte dat het bijgeschreven was en nu schrijf je dat het best een bedrag is. Je hebt nu twee kinderen dus het is ook meer, maar ik vat je opmerking dat het best een bedrag is op als dat je het ook meer lijkt te waarderen dat je een financiële bijdrage krijgt. Zeg ik nu iets geks? (ik bedoel het heel positief hoor)

Kaaskopje

Kaaskopje

13-05-2010 om 02:06

Elisa

Toen wij uit de WSNP kwamen bleken we ongemerkt een flink bedrag gespaard te hebben bij de Kredietbank. Dat geld is naar aankopen gegaan die echt heel erg nodig waren, maar ook naar onze vakantie van het jaar erna. We zijn nog nooit zo uitgebreid op vakantie geweest als in dat jaar. We hadden het meer dan verdiend, zeker de kinderen. We moeten nu nog steeds teren op die ervaring omdat het op diezelfde schaal voorlopig echt niet meer gaat lukken. Het spaarpotje wat we bleken te hebben was niet voldoende om aankopen én een vakantie van te betalen hoor, maar ik kon er al wel een aanbetaling mee doen en het vliegtuig boeken bijvoorbeeld. Het was gewoon erg luxe voor ons doen.
Voor nu heel veel sterkte en succes

Vakantiegeld?

Kennen we hier niet in Engeland maar het zou bij ons gewoon op de spaarrekening gaan en dan zien we wel wat we ermee doen.

Vroegahhh

Vroeger betaalden wij er de achterstallige rekeningen mee en waren blij weer een jaar overleeft te hebben. Tegenwoordig houden we alles over dus als we niet in juni met vakantie gaan dan zet ik het op de spaar. Dit jaar dus niet Als er te veel saldo op blijft na de vakantie boek ik het alsnog naar de spaar.

Kaaskopje

vraag je nu werkelijk of ik kan gaan uitleggen aan jou hoe ik nu "een financiele bijdrage" waardeer ? En wat fijn dat jij het positief vind dat jezelf opmerkt dat ik iets meer waardeer ?!

Je stelt wel vaker dit soort non-vragen over allerlei topics waarin de zin al duidelijk te lezen is wat je punt is, dus nee daar heb ik geen zin in.

eurootje

eurootje

13-05-2010 om 12:53

Inderdaad

al eerder geboekt en de aanbetaling van eindejaarsuitkering betaald....

reina

reina

13-05-2010 om 12:55

Ooit

Ooit zette ik het apart en gingen we er van op vakantie (we boekten nooit, maar kampeerden op de bonnefooi), nu is dat niet meer nodig en laat ik het op de betaalrekening staan tot na de vakantie, wat er dan nog van over is gaat op de spaarrekening.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

13-05-2010 om 15:05

Kaaskopje

Dank je Nog drie maandjes en ik ben uit de WSNP; de laatste loodjes! Dan heb ik er bijna vijf jaar schuldhulpverlening opzitten (bijna 2 jaar minnelijk, 3 jaar wettelijk). Mochten jullie dan zoveel sparen? Ik niet. Niet dat ik geld overhou om te sparen Wat er straks op de boedelrekening staat is echt het minimum-bedrag wat nodig is om alle schuldeisers hun deel te geven...

Carmen

Het is natuurlijk voor iedereen anders he. Veel mensen moeten wachten op vakantiegeld voor dat ze wat kunnen boeken. Alles is afhankelijk van je financiele situatie.

sus-anne

sus-anne

13-05-2010 om 18:22 Topicstarter

Wsnp?gaat me niets aan maar..........

als je in de wsnp zit,kun je dan nog sparen?
ik heb altijd begrepen dat je dan zo,n minimaal bedrag krijgt dat je bij wijze van spreken nog geen pak koekjes extra kunt kopen?Lijkt me overigens wel prettig als je na zo,n zware periode toch nog wat spaargeld hebt.

sus-anne

sus-anne

13-05-2010 om 18:24 Topicstarter

Manda/kaaskopje

gaat me ook niets aan,maar.........ik begrijp niets van je reactie op kaaskopje ,Manda?

rozenstruikje

rozenstruikje

13-05-2010 om 19:57

Vakantie

Ik geef het uit aan de zomervakantie. De vakantie heb ik dit jaar in maart geboekt en dus al deels betaald. Maar met het kiezen van de vakantie, houd ik rekening met de kosten zodat ik het van mijn vakantiegeld kan betalen.
Ik spaar eigenlijk niet of nauwelijks want al mijn salaris gaat gewoon op elke maand. Ik heb geen schulden. Ik heb wel een bedrag op een spaarrekening staan, voor onvoorzien, maar dat bedrag groeit dus niet.

Rozenstruikje

eurootje

eurootje

13-05-2010 om 21:32

Sparen in wsnp

volgens mij zegt Kaaskopje duidelijk dat het gespaard was bij de Kredietbank, dus ik neem aan dat de beheerder dat op een of andere manier voor elkaar heeft gekregen, niet Kaaskopje zelf

sus-anne

sus-anne

13-05-2010 om 22:42 Topicstarter

Eurootje

ik zie dat ik dat inderdaad verkeerd gelezen heb.
Maar dan nog ben ik verbaasd,ik dacht dat iemand in de wsnp een klein bedrag kreeg om van te leven ,en dat de rest naar de schuldeisers gaat.

eurootje

eurootje

13-05-2010 om 23:03

Ik weet ook niet

hoe dat dan precies is gegaan. Dat kan Kaaskopje zelf misschien nog verduidelijken?

Kaaskopje

Kaaskopje

13-05-2010 om 23:12

Manda o.t.

Ik probeer je een compliment te maken, dat is wel erg moeilijk zo. Laat ook maar, je kunt niet meer neutraal op mij reageren blijkbaar, waarom zou ik in vredesnaam de moeite nog nemen?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.