Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Asa Torell

Asa Torell

04-05-2009 om 12:06

Waar vind ik nachthemden met lange mouwen?

Ik schijn als enige nederlandse een vreemde voorkeur te hebben op nachtkledinggebied: een nachthemd met lange mouwen. Die mouwen zijn het belangrijkste van het hele kledingstuk, zo kan ik mijn armen nog eens uit het dekbed steken als het me te warm wordt, zonder meteen weer al te erg af te koelen. Ik snap dan ook niets van al die hemdachtige satijnen dingen met spagettibandjes!
Maar ja, dat is wel het enige wat er te koop is... weet iemand een tip voor lange-mouw nachthemden? Hunkemoller en Livera al geprobeerd, geen succes. En ja, pyjama kan ook, maar een broek heb ik helemaal niet nodig en het jasje is me dan te kort, net als wanneer je een t-shirt zou nemen. Ik heb graag een nachthemd dat lang genoeg is om even mee naar de wc te kunnen zonder dat ik half bloot ben (vind ik thuis niet erg maar wel als ik ergens logeer). En als je ze dan al eens tegenkomt, dat zulke nachthemden dan altijd zo'n vreselijk kinderachtig tekstje en tekeningetje voorop hebben... maar goed, felle kleuren klinkt wel weer fijn. Dus maar hopen dat blokker dit najaar weer zo'n actie doet. Of dat er ergens in het land (en hier op OO bekend) een speciaalzaak voor kouwelijke dames is die dit soort dingen gewoon altijd verkoopt, net zoals er in amsterdam ook een winkel zit die alleen handschoenen en sjaals e.d. verkoopt. Dat moet toch kunnen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
MaximeM

MaximeM

04-05-2009 om 12:31

Laatst bij blokker

Hoi,

Je zal denk ik wel weer moeten wachten tot het najaar vermoed ik, maar ik heb vorig najaar voor mijn dochter (14 jaar) een paar nachthemden bij de Blokker gekocht. Felle kleurtjes, poppetje voorop (jaja en het zijn gewoon damesnachthemden hoor) en een grappig tekstje. Maar wat belangrijk is voor jou, ze hadden lange mouwen en komen tot halverwege je dijbeen qua lengte.
Het bestaat dus wel, maar ik denk voornamelijk in de winter.

Maxime

margje van dijk

margje van dijk

04-05-2009 om 13:38

Lol

Asa, wat omschrijf je het treffend. De eisen aan een nachthemd zijn wat mij betreft precies jouw eisen: lange mouwen en net lang genoeg dat je 'decent' naar de wc kunt als je ergens logeert.

Thuis slaap ik altijd naakt, maar op familiebezoek of zo doe ik dat niet zo gauw. Dus heb ik speciaal één nachthemd wat aan genoemde eisen voldoet. Ik heb het al jaren. Er staat 'com' in een grote cirkel op ("dat betekent 'dot.com', oftewel "dot, kom!" volgens mijn partner). Nog niet zo erg als een stripfiguur of zo, maar ook redelijk dubieus natuurlijk.

Ik denk dat ik in het najaar ook maar weer eens begin met rondkijken voor zoiets, bedankt voor de tip (je moet er maar net aan denken).

Margje

Op de markt

Ik kom net van de markt af en daar hadden ze zulke nachtjaponnen. Wel héééle truttige met van die zachte bloemetjes en 3 knoopjes voor. Echt ouderwets flanel. Je kan trouwens ook nog wel eens de C&A proberen, daar hebben ze nog wel eens degelijke dingen...MIsschien té degelijk...!?! Gr Suus

tonny

tonny

04-05-2009 om 16:28

Kijk ook eens op de markt

daar is ook allerlei nachtkleding te vinden!

tonny

tonny

tonny

04-05-2009 om 16:28

Oh sorry

ik was te haastig; helemaal eens met SuusMaria!

tonny

Asa Torell

Asa Torell

04-05-2009 om 19:38

Nou dat is in elk geval duidelijk

de markt dus en dan meteen even langs de Hans!

Asa Torell

Asa Torell

04-05-2009 om 19:49

En dank je margje

Voor de herkenning!

Massi Nissa

Massi Nissa

04-05-2009 om 20:58

Suus

Dat vind ik nu juist de allerleukste nachtjaponnen, die flanellen met oudroze bloemetjes en een roesje langs de hals. Ik had er tot voor kort eentje die zelfs tot over de knie kwam, gekocht voor in het ziekenhuis na de bevalling van kind. Mijn man vindt dat ik er met die japon uitzie als een totaal verdroogde oudtante met Morele Principes. Jammer voor hem, zeker op koude nachten heb ik weer heel andere principes, haha.
Groetjes
Massi

angel3

angel3

04-05-2009 om 21:52

Esprit

ik zie er een paar bij Esprit online.... ook niet zo Snoopy achtig
Suk6

neteret mut

neteret mut

05-05-2009 om 00:28

Ik ook

lange mouwen en verder zo lang mogelijk, liefst ver over de knie. Tja en dan zit je idd vaak aan de bloemetjes vast. Geen probleem, ik en man hebben de ogen dicht snachts.

Textielboer

Wakker worden vanwege ijskoude schouders is te erg. Ik wil ook slaapjurken met schouders en lange mouwen. Dingen met spagettibandjes zijn nuttig tijdens een hittegolf, maar dan zijn zelfs die ook weer te warm. De zijden hemden met flanellen binnenkant heb ik geprobeerd. Het is geen zijde maar polywhatsit en ademt niet dus het wordt heel zweterig. Daarnaast weiger ik om slaap- of andere kleren te dragen met infantiele teksten of beren. Ik ben geen kleuter, ik ben een volwassen vrouw. Als ik dat bij Livera of andere ondergoedverkoper zeg, wordt ik altijd wat wazig aangekeken. Flanel met bloemetjes ga ik niet proberen, dat vindt meneer W. dermate lustblussend dat het mijn huwelijk in gevaar zou kunnen brengen. Onlangs heb ik mijn slag geslagen bij Hans Textiel, daar was een halflange pon van katoenen tricot met lange mouwen, voor slechts negen euro. Ik heb er eerst eentje gekocht om te proberen en ik ben de volgende dag meteen terug gegaan om de rest van de voorraad op te kopen. Beetje muizig, dat dan weer wel want grijs met zwarte stipjes. Maar niets waar de firma Dylon geen oplossing voor heeft.

Groet, Molly

Asa Torell

Asa Torell

05-05-2009 om 19:44

Goede suggesties

Ik kom inderdaad wel eens in Amsterdam en ik ken ook dat winkeltje! Ik houd het in het achterhoofd. En ga zeker ook gauw bij de Esprit kijken!

reina

reina

05-05-2009 om 20:53

Esprit

Pas nog eentje gekocht bij Esprit-online

Asa Torell

Asa Torell

08-05-2009 om 09:59

Geslaagd

Eentje gevonden bij C&A, dat was dus ook een goede tip! Overigens zag ik er zelfs bij de Hunkemoller een paar hangen dit keer, misschien een tip voor iemand anders. Waren net niet helemaal mijn smaak vanwege wat tekstjes er op, anders had ik die ook meegenomen. En bij de Esprit heb ik ook maar gelijk besteld. Zo kan het versleten exemplaar waar 'het weer' in zit sinds de laatste vakantie, straks door naar de prullenbak.

Goed zo!

Veel plezier met je 'oma'- hemden Suus

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.