Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

MRI

MRI

21-02-2010 om 16:32

Waar vind ik een ouderwets telefoon met draad?

Voor mijn vergeetachtige moeder zoek ik een gewone telefoon met een draad en stekker. Maar ik zie alleen snoerloze dectgevallen. Wie weet waar ik nog zo'n andere kan kopen?

groetjes, MariaRosa

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Janeway

Janeway

21-02-2010 om 16:39

Kringloop

Bij mijn vader die een kringloop winkel organiseerde voor een voetbalclub lagen regelmatig dit soort telefoons we namen ze ook wel eens mee als speelgoed telefoon. Maar misschien moet je daar dus even kijken. Of op koninginne dag op de kleetjes markt

Kaaskopje

Kaaskopje

21-02-2010 om 16:55

Maria rosa

Zo´n toestel werkt alleen op een ´ouderwetse´ KPN aansluiting. Heeft ze een kabel-telefoonaansluiting dan kan het niet. Dus als je bij een telefoontoestel ziet dat hij alleen voor 'analoog' geschikt is, kan hij niet in het kabelmodem.

Linda99

Linda99

21-02-2010 om 17:08

Kijkshop

Van de week werd voor mijn neus zo'n toestel verkocht. Ik dacht nog: hee worden die nog verkocht? Ja dus

Telefoon met draad en kabel

Wij hebben een telefoon met draad en erop zo'n dubbel stekker en daarin een dect telefoon én een kabeltelefoonverbinding. (dit n.a.l.v. reactie kaaskopje hierboven). Gewoon upc. onze ouderwetse kpn verbinding is doorgeschakeld naar de ptt aansluiting. Hoe het precies werkt weet ik niet, maar het werkt wel....Zo hadden we het ook toen we 12 jaar geleden overstapten naar upc en zo hebben we het ook geëist toen we hier kwamen te wonen 6 jaar geleden. De reden is dat wij onze dect telefoon nog al eens 'kwijt' zijn...niet écht natuurlijk..maar dan gaat ie en dan kunnen we 'm zo snel niet vinden...(is ie boven ofzo...) dus vandaar. Wel hebben wij een vrij recente vaste telefoon, ik denk jaartje of 18 oud ofzo. Dus niet 1 van 30 jaar geleden ofzo. Ik zie regelmatig dezelfde telefoons liggen bij de kringloop. Dus er moet vrij gemakkelijk aan te komen zijn.
Ik zou afgaan op de wat hippere vormgeving en dus niet zo'n superouderwets model kopen. grotere kans dat ie wat nieuwer is en dus wel ook op kabel funcioneerd.
groeten albana

Massi Nissa

Massi Nissa

22-02-2010 om 09:11

Neem geen draaitelefoon

Tip: neem geen telefoon met draaischijf. Ze zijn hartstikke leuk om te zien, maar je kunt dan geen keuzemenu's volgen (druk nu op de 1 als u een medewerker wilt spreken). Ik vind dat erg onhandig.
Groetjes
Massi

MRI

MRI

22-02-2010 om 11:09 Topicstarter

Okay

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga morgen eerst eens naar een goede doelenwinkeltje hier in de stad. En anders bied op ik iets op marktplaats. De telefoon die ze nu heeft kun je gewoon inpluggen maar die is stuk. Ze moet hetzelfde maar dan eentje die het doet.

MR

Polly Shearman

Polly Shearman

22-02-2010 om 11:22

Fladder?

emmentaler hersens>>> smaken die heerlijk bij port?

Maria rosa

volgens mij hebben wij er nog wel eentje liggen uit de inboedel van mijn schoonmoeder.

groetjes van Purk

Kaaskopje

Kaaskopje

23-02-2010 om 01:31

Albana

Oh, zo kan het dus wel. Man en ik dachten zeker te weten dat draad en kabel niet samenging

Nog tip voor emmentaler hersens

Als wij een telefoon 'kwijt' zijn (nou niet écht natuurlijk, we hebben 'm gewoon ergens laten liggen....onder de bankkussens of in de kast of onder de tafel en later de krant erop gegooid of in de auto..) en het is er zo 1 zonder 'oproepknopje' (kan ook mobiel zijn b.v.) dan is ook een oplossing...bel gewoon het bewuste nummer!!! werkt nét zo goed als zo'n knopje...
groeten albana

MRI

MRI

23-02-2010 om 18:57 Topicstarter

Ik heb er een

Inderdaad bij de kringloop, voor 3,50. Met grote toetsen voor het slechter wordende oog. Ik heb hem al ingeplugd bij de kringloopwinkel zelf en daar deed hij het.
bedankt weer. MR

Massi

Het kan wel, maar je moet er zin in hebben: er zijn apparaatjes die je in kunt bouwen om van een draaischijf pieptonen te maken. Hier is het gebeurd (een digitale aansluiting op een bakelieten jaren 50 telefoon). Het is wel een hoop werk, en het verloopt niet altijd vlekkeloos, maar vriend is er erg trots op

Massi Nissa

Massi Nissa

24-02-2010 om 12:18

Clo

Hee, ik wist niet dat dat mogelijk was. Ik begrijp de trots van je vriend .
Groetjes
Massi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.