Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Waar vind ik een klusser?

Mijn man is vaak in het buitenland. En ook als hij wel in de regio werkt maakt hij vaak lange dagen. Van klussen komt de laatste jaren steeds minder. Minder tijd en ook natuurlijk steeds minder zin...
Mijn vader en ook schoonvader deden regelmatig kleine klussen in ons huis maar mijn schoonvader is verhuisd en mijn eigen vader kampt met gezondsheidsklachten.

En nu... blijven er steeds meer klusjes liggen. Ik kan en doe veel maar er zijn dingen die ik niet kan (ok, ook niet goed durf). Zo moet er een lamp worden opgehangen, moet er geboord worden in een tegelwand voor m'n nieuwe kruidenrekje, werkt de sensor van de buitenlamp niet meer, hangt er een deur scheef en ga maar door. Door wie laten jullie dit soort dingen doen als je het niet zelf kan/wilt doen? Kun je een aannemer/timmerman/electricien hiervoor vragen? Of betaal je dan een vermogen voor voorrijkosten en is de man/vrouw met een minuut of 5 weer weg? Het gaat dus echt om kleine dingen.
Ik hoor graag jullie ervaringen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rieke

Rieke

17-09-2009 om 15:52

Kobus

Dit had je eerder; de ko - bus die klussen deed in en om het huis, daar hebben wij vaak gebruik van gemaakt; lekke dakgoot, kapotte wasmachine. Dat is nu groter geworden, meer de kant van bedrijven op, maar je kunt er even op googelen, en de klusbus bestaat, ook op te zoeken, en in de gouden gids vind je vast wel klusjesmannen, of op marktplaats. En ik weet dat Icare ( kruisvereniging ) een klussendienst heeft. Ligt eraan waar je woont natuurlijk.
Succes, het is inderdaad fijn om al dat soort achterstallig werk eens te laten doen, kun je niet alles opsparen/nalopen, dan betaal je eenmalig voorrijkosten.

Zou ik ook wel willen

we hebben een werkster elke week een paar uur en ik zou ook graag een klusser willen die elke maand een paar uurtjes komt klussen. Geen gedoe meer met offertes en verschillende mensen maar telkens dezelfde klusser op steeds dezelfde dag in de maand en dan een paar uur tegen een redelijk tarief, ja dat zou ik willen.

Ik heb laatst een klusser gehad die voor E 180 de nieuwe trapleuningen heeft vast gezet en een deur van draairichting heeft omgezet. Via casius.nl waar ik al heel veel klussers via heb gevonden, maar dan moet je dus wel weer 3 partijen langs laten komen en wachten op offertes.

Er is een site

Er is een site (help, waaaaar) waar je je soort klus intypt en dan krijg je vanzelf een bericht van een bedrijf of zo die dat wel voor je wil doen. Ik heb er van gehoord, nog geen ervaring mee, wij gaan het zeker eens uitproberen, ik weet alleen de site zo niet meer....
even wat googlen om te proberen!

Klaartje

Klaartje

18-09-2009 om 07:51

Geerke

Bedoel je werkspot??

Mover

Mover

18-09-2009 om 15:03

Welke regio

Wij hebben hier goede ervaringen met een klusbedrijf dat ook van alles doet. Regio 010.
Als je googelt op "klusbedrijf" dan vind je er vast ook een heleboel in jouw regio.
Gewoon eens een keertje een paar bellen en je klus-vragen aan hen voorleggen.
Succes.

Toke

Toke

18-09-2009 om 15:08

Werkspot

Ik heb echt goede ervaringen met werkspot.nl je kunt er je klus droppen, varierend van bladeren uit een dakgoot vegen tot het maken van een uitbouw over 40 m2. Klussers brengen een bod uit op je klus, al dan niet na te zijn komen kijken. Vervolgens kies je zelf aan wie je de klus gunt. Over veelvuldige klussers kun je ook recensies lezen. Op basis daarvan kun je ook goed beoordelen of de minpunten over iemand bij jou ook een doorn in het oog zouden zijn, of juist niet. Je zit trouwens nergens aan vast, dus als je niemand de klus gunt is het ook goed. Succes

Suzanne

Suzanne

18-09-2009 om 16:23

Marktplaats

Op Marktplaats onder 'diensten en vakmensen'. Er staan beoordelingen van klanten bij en je kunt zoeken op postcode.

Helen

Helen

18-09-2009 om 16:45

Praxis/verzorgingshuis/vgz

Ik heb niet het hele draadje gelezen dus misschien dubbelop...

- Vroeger had de praxis een soort klussenservice,
- Het VGZ heeft een soort service gestart afgelopen jaar die ook van allerlei diensten leverden,
- Vaak hebben ze in zorgcentra ook mannetjes, tips of een service die huis-tuin-en-keuken-klusjes doen voor ouderen die het zelf niet meer kunnen. Zijn denk ik ook door externen te bellen?

Succes!

Ayanna

Ayanna

18-09-2009 om 18:43

Nog een linkje

Is deze al voorbij gekomen??
http://www.klussenier.nl/

Klinkt idd als werkspot.nl

Ja het klinkt als werkspot.nl...!
Zo handig dat je ook recensies over de klussers kunt lezen, en dat je ALLES daar kunt droppen.

Mover

Mover

21-09-2009 om 15:26

Aanvulling

Als je belt, moet je ze strikken met het feit dat ze natuurlijk 5 klusjes tegelijk mogen doen. Niet voor elk afzonderlijk ding (deur, plankje) een andere klusser opbellen. Gewoon uitleggen, ik heb de volgende 5 dingen die gedaan moeten worden, wilt u dat doen, en hoeveel gaat me dat kosten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.