Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Anna3

Anna3

23-07-2010 om 10:59

Waar vind ik de framemaat v.e. racefiets?

Ik wil mijn racefiets van Cannondale verkopen op Marktplaats, maar ik weet niet wat de framemaat is. Is er een vast plek waar die maat staat vermeld?? Heb gezocht maar kan t niet vinden.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Anna3

Anna3

23-07-2010 om 11:25

Pelle

Bedankt Pelle,
Ah, ik moet dus zelf aan de slag met de cm-meter of inch-meter.
Ik zocht naar de makkelijkste weg, leek me logisch als ergens een maat stond, net als in een T-shirt.
P.S. Heb jij iets met Piet Pelle, of ken je die oude reclame niet?

Puck

Puck

23-07-2010 om 17:46

Inches?

Framemaat is gewoon in cm en de wielmaat in inches. De wielmaat staat op de band vermeld.

Vera*

Vera*

24-07-2010 om 08:20

Tegenwoordig

Met al die sloped frames is tegenwoordig de framemaat in inches (en dan steekt je zadelpen daar nog een eind uit). Vroeger met horizontale 'horizontale' buizen was de framemaat in centimeters. Wiel- en bandenmaten zijn inderdaad in inches.
Als je zelf gaat meten kun je de framemaat meten van midden trapas naar bovenkant verticale buis. Ook handig kan de maat stuur naar zadel zijn met zadel in voorste positie. Als de fiets níet gebruikt is voor wedstrijden zou ik dat ook in de advertentie zetten. Zelf zullen we nooit een fiets kopen waar mee gekoerst is.

Anna3

Anna3

25-07-2010 om 21:29

Fietsenmaker

Bedankt allen, ik geloof dat ik toch naar de fietsenmaker ga, want het is niet zo simpel als het lijkt. De banden zijn intussen opgepompt en ze blijven gelukkig hard, nadat ik de fiets jaren niet heb gebruikt, dus dat is fijn.

Puck

Puck

26-07-2010 om 08:46

Anna3

Wat is er niet simpel aan dan? Meten is weten en framemaat en bandenmaat moeten makkelijk zijn. Verder heeft Vera* maten gegeven voor de experts, maar voldoet jou fiets daaraan? Als ik jouw kennis van fietsen zie verwacht ik dat niet dus dan heb je toch geen probleem? En verder kun je op internet ook genoeg afbeeldingen vinden van hoe de maten van een fiets gemeten worden.

Anna3

Anna3

26-07-2010 om 15:50

Puck

Nou, het is lastig vanwege het jargon. Zitbuis. Verticale buis. Het centrum van de trapas.. Ik heb idd plaatjes op internet gezien, met pijltjes en toen kwam ik op 52 (cm). Maar de vorige eigenaar heeft me er zojuist van verzekerd dat de maat 56 is.
Dus het probleem is opgelost.
Lijkt me wel dat ik de maat moet weten, om m op Marktplaats te kunnen zetten, want wie komt er nou voor een fiets langs als ie niet weet of ie mogelijk past.

Puck

Puck

27-07-2010 om 09:29

Anna3

Fijn, en dan maar hopen dat de vorige eigenaar goed gemeten/geinformeerd was. Maar ik verbaas me wel een beetje: een zitbuis en een trapas zijn wat mij betreft net zulke dingen als een bel of een stuur.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.