Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Julia64

Julia64

19-12-2009 om 13:07

Waar schaatsen laten slijpen...?

Het lijkt er eindelijk van te gaan komen; zoon van 8 op de schaats. Van familie kregen we een tas vol met oude schaatsen (noren ofzoiets) van een inmiddels volwassen neef. Jaren niet gebruikt, dus ze moeten geslepen worden.
Maar waar laat je dat doen...?
Ik zit zelf te denken aan de schoenmaker, of de ijzerhandel, maar voor ik de halve stad af moet lopen, leg ik de vraag even hier neer.

Alvast dank!
groet
Julia

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck2

Puck2

19-12-2009 om 13:16

Fietsenmaker

Hier in het dorp kan je ze bij de fietsenmaker laten slijpen. En verder denk ik aan sportzaken....

Guinevere

Guinevere

19-12-2009 om 14:00

Schaatsvereniging

Ik zou ze bij een schaatsvereniging laten slijpen. Daar zijn ze zeker vakkundig.
Domme vraag misschien, maar passen die schaatsen dan wel?

Julia64

Julia64

19-12-2009 om 14:55

Schoenmaker!

Tijdens het wekelijkse marktrondje vanmiddag, even bij de ambachtelijke schoenmaker binnengelopen, en jahoor, daar kon het. Ik kan ze straks ophalen, dus als het goed is kan er morgen geschaatst worden.
Dat wil zeggen, het zal wel bij een poging blijven, want zoon heeft nog nooit geschaatst...

Guinevere, wat bedoel je met je vraag of de schaatsen wel passen..? Ik heb zoon ze laten passen en zo te zien/voelen zaten ze goed. Nu ben ik een complete schaatsleek, dus misschien zie ik wel van alles over het hoofd..

groet
Julia

Guinevere

Guinevere

19-12-2009 om 15:23

Julia

Ik vroeg dat omdat het me erg toevallig lijkt dat er precies een passend paar in de zak met schaatsen zit. Schaatsen moeten namelijk niet te groot zijn. Dan kun je er namelijk niet recht meer op staan. Iets dat al lastig is met passende schaatsen, maar onmogelijk met te grote schaatsen. Dus niet groter dan de schoenmaat aantrekken zeg maar, anders vrees ik voor het schaatsplezier van je zoon.
Ik wens jullie in elk geval veel plezier, hopelijk kunnen we de hele kerstvakantie op natuurijs schaatsen!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.