Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Monica70

Monica70

23-10-2009 om 11:16

Waar op letten bij aankoop laptop?

Graag wil ik een laptop kopen. Deze gebruik ik dan tijdens mijn werk (ben veel onderweg)en thuis, ook de kinderen mogen er gebruik van maken.

voornamelijk wil ik internetten, mailen, foto's bewerken, muziek erop zetten, dvd op af kunnen spelen.

Ik ben een complete leek hierin en weet dan ook totaal niet waar ik op moet letten bij aankoop van laptop (moet zo goedkoop mogelijk zijn) + hoe deze gebruiksklaar te maken (of is ie dat meteen zodra je 'm koopt?!)
Weet wel dat je her en der draadloos kunt internetten, hoe het zit met batterij opladen.

Wie o wie helpt mij op weg hierbij?

Bij voorbaat heel veel dank

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

23-10-2009 om 11:24

Niet te groot

als je 'm echt veel mee wilt nemen moet je een niet te groot beeldscherm hebben. Ik heb een 17" breedbeeld model en die past dus in geen enkele tas. ERUG onhandig.

Bij Dell hoef je eigenlijk niets meer te installeren. Binnen 10 minuten zat ik te internetten op de bank.
Welliswaar via het onbeveiligde netwerk van de buren omdat ik te lui was om de codes van mijn router op te schrijven. Dat heb ik 's avonds pas gedaan.

Service van Dell achteraf is ook goed. Ik had/heb een probleem met de adapter, die maakte vreemde geluiden. Binnen een week heb ik een nieuwe gekregen. Mijn huidige probleem is dat het kreng nogal warm wordt.

T.a.v de batterij investeer in een zwaardere batterij, dat scheelt opladen.
Ik vond het bestellen bij Dell erg makkelijk gaan.
Vooraf bedenken wat je er mee wilt doen. Dan wat verschillende configuraties bedenken. Dus wil je wel of geen grafisch zware spellen doen.Ik niet, dus kan wel af met een minder heftige processor.

Ik heb wel geinvesteerd in goede software en die maken het duurder. Ik heb de mijne nu vanaf juli en hij bevalt prima.

Rafelkap

Rafelkap

23-10-2009 om 17:38

Als het zou kunnen zou ik een laptop kiezen met windows xp en geen vista. Vista vind ik wel erg traag. Het wachten is nog op een nieuwe versie (windows 7 meen ik?). Verder niet te groot (15 inch is prima). Ik heb een hp, dat is volgens mij een prima merk. Acer is wel goedkoper maar volgens mij veel slechter (ergens gelezen, weet niet meer waar)
Volgens mij kan je op google wel wat vinden als je intypt laptop tips of 'waarop letten' ofzoiets. Succes.

Rafelkap

Rafelkap

24-10-2009 om 09:18

Pelle

had moeten wachen dan, maar ik heb er al 1, met vista. Helaas pindakaas.

Monica70

Monica70

24-10-2009 om 14:08

Reaktie

Dank voor jullie reakties en tips; ik ga me er oa via google verder in verdiepen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.