Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Waar op letten bij aankoop 2 dehands ski''s

Ik wil voor ons gezin 2de hands ski's kopen via marktplaats oid. Waar moet ik op letten. Maken ronde uiteinden of puntige uiteinden wat uit? Welke merken zijn goed. We zijn allemaal beginners.

Heeft iemand nog een adres waar ze veel tweedehands ski's hebben. We zijn bij Goos geweest maar daar hadden ze geen tweedehands ski's voor kinderen en ook voor mijn man en ik hadden ze niet (we zijn allebei 1.70)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ski-ster

Ski-ster

25-10-2009 om 09:19

Niet doen

Geen tweedehands ski's van marktplaats kopen! Wat daar wordt aangeboden is meestal niet veel soeps en ongeschikt voor beginners. Er kan wel eens wat nuttigs tussen zitten maar dan moet je echt weten waar je op moet letten. En gezien je vragen over ronde of puntige uiteinden en merken ben je daar ver vandaan. Geeft niks, maar wees dan wijs en ga naar een goede winkel met personeel dat die kennis wel heeft.
Het slimste is nog huur de ski's en je schoenen in je wintersportplaats. Dan weet je zeker dat je goed spul krijgt en als de schoenen niet lekker zitten ruil je ze gewoon weer om, als er iets mee gebeurt zit je niet onthand en het scheelt je ook nog eens een hoop gesjouw en een dakbak.
Maar ik bedenk nu ben jij niet degene met een appartement in Winterberg? Dan zijn eigen ski's wel handig. Maar koop ze in een winkel waar ze er verstand van hebben! Die zijn er heus zat.

Chantelle

Chantelle

25-10-2009 om 17:33

Ski's voor kinderen

Ik zou voor mezelf geen tweedehands ski's willen, die worden niet voor niets weggedaan, toch?

Voor onze kinderen hebben we een huursysteem dat we voor éénmalig 175,- en jaarlijks 20,- voor waxen een heel winter beschikken over ski's-skischoenen-skistokken die passen (dus ieder jaar ingeruild worden). Als ze 18 zijn mogen ze de ski's die ze dan hebben, houden. Snowboard kan ook, maar kost iets extra's. Ideaal!

Ski-ster

Ski-ster

25-10-2009 om 19:46

Voor kinderen en beginners

is huren lang geen slechte optie. Voor kinderen omdat ze er snel uitgroeien, en voor beginners om dezelfde reden. Die groeien niet qua maat uit hun ski's maar qua kunnen. Zeker als je meerdere keren per winter gaat ben je snel geen echte beginner meer. Tegen die tijd is het dan handig om je eigen, evt. tweedehands ski's te hebben want met ski's uit het middensegment (niet voor beginners maar ook niet voor cracks) kun je dan wel een tijd doen.
Het slechtste wat je kunt doen is zonder kennis van zaken iets op mp kopen. Dat gaat echt ten koste van je skiplezier.

O.K.

O.K.

26-10-2009 om 08:49

Oh, nee!

Niet aan beginnen... wij hebben wel eens kinderski's overgenomen van familie, maar ik zou het zeker niet van vreemden doen. En voor jezelf al helemaal niet, zie bovengenoemde argumenten. Wie weet vind je het ook wel helemaal niet leuk en zit jij met de ski's.( En Ski-ster, ben jij het die een paar maanden geleden nog in het gips zat door het skien?, ben je weer helemaal hersteld?)

Vic

Vic

26-10-2009 om 08:58

Eigen schoenen, ski's huren

Toen ik nog op wintersport ging had ik eigen schoenen. De ski's huurde ik elk jaar (is niet zo duur). Dat scheelt meeslepen in de auto, gedoe met waxen, en ik heb nog nooit slechte ski's gehad.

inky

inky

26-10-2009 om 11:41

Geen ski's kopen nu! (ook niet 2e hands)

Wij skieen al jaren en kinderen nu 3 jaar. Wij huren voor hen ski's,stokken, schoenen en helm. Ik heb zelf lastige voeten en heb eigen schoenen. Manlief huurt alles. Dit jaar krijgen de kinderen van de goede sint een eigen helm, vind ik toch wat frisser..
Ga pas skies kopen, als je ze echt zelf wilt hebben, als je vaker dan 1x per jaar gaat skieen en als je gevorderd bent.
Tip: omdat wij ski's huren zijn de kinderen meestal gratis in de huur . Check even wat verhuursites uit het dorp waar je gaat skieen. Vaak, als je online reserveert, krijg je nog extra korting. Het scheelt ook meeslepen, die auto zit al vol genoeg..
Wat natuurlijk wel prima kan is het kopen van skikleding/snowboots op marktplaats. Vooral voor de kinderen is er veel leuks te koop, ze zijn er toch na 1 week al uit .
Heel veel plezier gewenst, helaas moeten wij nog wachten tot de voorjaarsvakantie... zucht.

Caro

Caro

26-10-2009 om 18:48

Voor de eerste keer wel huren, maar

als je vaker gaat zeker kopen.

Is volgens mij(iig bij ons) zeker goedkoper dan huren.

Alleen kopen wij niet via marktplaats, maar gewoon hier in de sportwinkel.

Deze hebben voor kinderen het ski-garantie plan. Dat houd in dat je bij hun koopt (ook 2e-hands), en het jaar erop 60% terugkrijgt ( bij inlevering en wederom aankoop natuurlijk) . Weer een jaar later ( als je er bv 2 jaar meedoet) 50 % en daarna 40%.

Werkt prima, onze kids hebben voor een paar tientjes nw ski's en schoenen. Maar wij gaan dan ook ieder jaar en vaak 2 weken.

Eigen schoenen was trouwens het eerst wat ik zelf heb aangeschaft. Yek Yek, ik vind de schoenen waar anderen in hebben geskied zooooooooo vies. Die leen ik dus ook niet uit. Helmen voor de jongens 2 jaar geleden bij de Lidl gekocht voor 19 euro ( en huren was in het skidorp bij ons 4 euro per dag!!! ) Dus tel uit je winst.

Verder heeft de ski-zaak hier ook een paar keer per jaar een "winterbeurs" daar breng je dan je 2ehands spullen (ook kleding) en bij verkoop krijg je het bedrag in cheques van hun zaak.

Kijk dan maar eens op telstarshop ( geen aandelen natuurlijk )

En vooral alvast heel veel voorpret gewenst.

Groet Caro

Ski-ster

Ski-ster

26-10-2009 om 19:31

Voor o.k.

Gips, moi? Nee hoor gelukkig niet!

O.K.

O.K.

27-10-2009 om 09:16

ski-ster

Gelukkig!!!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.