Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lavendel

Lavendel

06-04-2009 om 19:44

Waar online planten kopen?

Beste mensen, ik wil voor in mijn tuin een aantal planten (bepaalde rassen tomaat en aardbei bijvoorbeeld) die ik bij de tuincentra hier in de buurt niet kan vinden. Ik weet dat er ook bedrijven zijn die per post leveren. En die hebben misschien wel wat ik zoek. Heeft iemand goede of slechte ervaringen met post-order of internet tuinwinkels?
Thanx, Lavendel.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bakker hillegom

heb daar vorig jaar wat besteld, geen idee nog hoe het bevalt want de plantjes zijn nu net gaan groeien.

Annet

Annet

06-04-2009 om 19:54

Bij deze koopt onze hovenier ook

http://www.esveld.nl/

Toen onze tuin ingericht werd, kwamen de planten van dit bedrijf. Als iets niet aanslaat, krijg je nieuw.

De gieteling

Bij deze online leverancier hebben we vorige jaar een stuk of honderd taxusstruikjes voor haagjes besteld vanwege de gunstige prijs. Werden keurig geleverd en slaan prima aan.

Verder koop ik altijd planten bij tuincentra en kwekerijen in de buurt. Ik prijs me gelukkig dat ik bijvoorbeeld heel dicht bij de Hessenhof woon, kwekerij van bijzondere planten. Die overigens ook bestellingen per post leveren, geloof ik.

Chris

Lynna

Lynna

06-04-2009 om 22:11

Bakker

Bij Bakker 1x besteld, maar dat ging vrij onhandig dat bestellen. Meteen erachteraan de bestelling gewijzigd, daar keurig een bevestiging van gekregen. Kreeg ik beide bestellingen geleverd Wel 1 bestelling niet hoeven betalen.
Ik heb er alleen niks aan gehad, de planten zijn helemaal niet aangeslagen. Alles ging vrij snel dood. Doe ik niet meer.

reina

reina

07-04-2009 om 07:11

Lavendel

Ik ben niet zo weg van online planten kopen, heb het een paar keer gedaan, maar wat je krijgt is vaak erg klein en niet altijd even best. Misschien kun je beter naar een goede kweker zoeken ( bijv via internet of wie weet heeft hier iemand wel een tip als je opschrijft wat je zoekt) en er een keer naar toe rijden, dan heb je ws veel mooiere planten.

ishtar

ishtar

07-04-2009 om 09:16

Bakker, esveld en easy-plant

bij alledrie heb ik besteld, en over het algemeen goede planten gekregen. De garantie van Bakker is prima. Ik kreeg een keer een plant van de helft van het formaat dat ik besteld heb, 1 telefoontje en ik kreeg er nog een opgestuurd. De andere hoefde ik niet eens terug te sturen. Hetzelfde met een roos die een heel andere kleur had dan zou moeten. Da's dan 2 voor de prijs van 1
Ook bij easy-plant herstellen ze fouten op een goede manier. Bij Esveld heb ik nog maar 1 keer besteld, en daar zat geen verkeerde plant tussen.
Mijn ervaring is dus dat er wel eens fouten worden gemaakt, maar dat ze niet moeilijk doen over oplossingen.
Qua keuze is Esveld vrij groot. Bakker en Easyplant wat minder. Ik ben nu op zoek naar een kleinblijvende(bes-dragende en niet al te stekeige) hulst, en heb, met die eisen, toch de keuze uit een stuk of 10 soorten.
Overigens, Lavendel, als je tomaten wil zaaien, ik heb nog een paar zaadjes voor een 'zwarte' tomaat. (donkerrood is beter ) en een gele kers-tomaat. Als je geinteresseerd bent...

Tuinvouwtje

Tuinvouwtje

07-04-2009 om 19:11

Bakker slechte ervaring, esveld goed

Ik heb vorig jaar ook bij Bakker Hillegom besteld maar doe het nooit meer ! Na mijn bestelling kreeg ik netjes een bevestiging via email. Daarna een brief dat zij mijn bestelling annuleerden ivm te laat in het seizoen. Prima dus ik ergens anders op zoek gegaan. Drie weken later staat de postbode voor de deur, met bestelling van Bakker Hillegom ! Uiteraard de zending geweigerd. Vervolgens incasseert BH WEL het bedrag van mijn rekening. Volgens hun eigen algemene voorwaarden heb je dan 30 dagen de tijd om je incasso te storneren als je het niet mee eens bent. Dat klopte ook niet, het aantal dagen om te storneren bij hen is 'nul'. Dus ik kon ook mijn geld niet terugboeken. Heeft weken geduurd, tig telefoontjes (ze zijn super slecht tel.bereikbaar), 3 dreigbrieven van mijn kant en toen kreeg ik op e10 na mijn geld terug. Die e10 heb ik maar laten zitten...

v Esveld zit bij mij redelijk in de buurt, is een goede kweker. Ik bestel dus tegenwoordig daar mijn spullen en ga ze dan later zelf ophalen. Dit jaar komt alles al weer langzaam uit, alles is goed aangeslagen wat ik vorig jaar heb geplant.

Lavendel

Lavendel

07-04-2009 om 20:17

Nou

Dat moet gaan lukken! Bedankt allemaal, ik ga even lekker plantjes kijken.

Stijneman

Stijneman

09-04-2009 om 11:33

Bolster

hoi Lavendel,

Je zou ook eens bij Bolster kunnen kijken. Zij leveren biologische zaden. Wij hebben daar afgelopen twee jaar voor de moestuin zaden besteld en dat ging altijd prima. en als tip:ze leveren ook zaden voor de Zuckertraube; heerlijke zoete trostamaatjes.

Groetjes Sandra

Salvia

Salvia

15-04-2009 om 16:21

Ik heb

dit jaar voor het eerst plantjes en zaden besteld bij Vreeken maar de levertijd is nu al opgelopen tot 4 weken. De winkel zit in Dordtrecht dus als je in de buurt woont is dat misschien een idee.

Zaden bestel ik bij Tabernal en die heb ik altijd binnen een week in huis. Ze everen ook zaden van Johnson, soms heel bijzondere dingen.

Via de Nationale Proeftuin heb ik wel eens zaden geruild en hier heb ik goede ervaring mee.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.