Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Waar koop ik sportkleren? (korte pijp/mouw)

Na een prachtige bestelling op amazon.com die niet kon worden geleverd in NL (grrrr...) ben ik gisterochtend de stad in geweest.
Ik zoek 2 dingen: stoere gymkleren voor kleuter van net 4 die af en toe van die fases heeft dat hij alleen maar Stoere Kleren aan wil. Met Letters en Strepen roept hij er nog bij.

Het andere is dat ik gewoon nette gymkleren wil voor oudste. Op internet vond ik prachtige afgesprijsde setjes, maar ja, die werden dus niet geleverd in NL.
Bij Scapino en de duurdere sportzaken hing zo ontzettend weinig, en het was zo schreeuwend duur... ik zoek gewoon een eigen merk broekje en shirtje van katoen. Het zal ook wel het verkeerde seizoen zijn, in de lente vind ik vast meer. Oh ja voor meisjes was er meer keuze voor 'binnensportkleren', om het maar even zo te noemen, maar hun roze fases zijn nu wel voorbij.

Oh ja ik zoek ook nog een strak wit broekje voor onder de voetbalbroek in de winter. Voorkeur katoen. Ook nergens te vinden, alleen maar voor 30 euro van Nike in 100% kunststof of van eigen merk Scapino, goedkoper en ook 100% aardolie.

Iemand een tip? Idealiter op internet want ik vind dat gewinkel in de stad zo zonde van mijn tijd...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

24-09-2009 om 12:28

Plutosport.nl

Ik heb er zelf een broek gekocht. Heel goedkoop.

rodebeuk

rodebeuk

24-09-2009 om 13:25 Topicstarter

Dankjewel kaaskopje

..precies wat ik zocht!

Toch idioot dat je daarvoor zo een uur kwijt bent in de stad zonder dat je wat vindt. Ik was ook bijna ontdaan over de clubtenuetjes die goed beveiligd aan de ketting hingen - 59,95 in de kindermaten en op de voetbalclub heeft bijna ieder jongetje er wel een, alleen maar voor de training (zijn van de grote profclubs, niet van de eigen club)! Heb jij als meisjesmoeder niet hoeven ervaren waarschijnlijk.

Ik ga thuis meteen bestellen!

Amarins

Amarins

24-09-2009 om 23:27

Rodebeuk: brainwave (zeer ot)

Soms heb ik een brainwave. Als ik zeg afgelopen woensdag, scapino utrecht-centrum en azor, zegt dat jou dan iets ?
Als jij het was (denk 't wel, je vertelde wat over je fiets en 't kwam me bekend voor): leuk om kennis te maken!

hartelijke groet

"ook een azor (en een mooie...)"

rodebeuk

rodebeuk

25-09-2009 om 09:26 Topicstarter

Amarins (o.t.)

Dan zeg ik: Bingo!

Ik durfde niet het OOL-woord in de mond te nemen daar...

Die van jou is wel een prachtige kleur trouwens. Ik had dus net die ervaring dat een andere fiets gestolen was, daarom heb ik voor zwart gekozen. Anders had ik geel genomen, de oude kleur van de Duitse post.

Dubbele bingo want juist bij die Scapino kon ik geen sportbroekjes naar wens vinden...

Ik ben de laatste tijd wat minder hier geweest dus ik ben echt zoveel mensen kwijt. Hoe begrijpelijk die nickwissels ook zijn, ik ga nu maar bij iedereen er van uit dat ik al uitgebreid met haar geforumd heb onder een andere nick.. ook een oplossing.. want ik kan me niet herinneren Amarins in een Azordraadje te hebben gesproken??? Of laat mijn geheugen me in de steek.

Misschien moet ik bij alle Azorrijders er van uit gaan dat het OOLmaatjes zijn...Het genoegen was wederzijds...

Amarins

Amarins

25-09-2009 om 10:33

Rodebeuk (ot)

... ik ben een meelezer in hart en nieren (of een tertiair reageerder zo u wilt). Ik kon nog een reactie van mijzelf terugvinden dat zo'n azor mij wel iets leek, dat was in 2008. Fiets is net nieuw, dus ik doe redelijk lang over mijn besluitvorming . Maar... ik zit elke dag erg blij op m'n fietsje, krijg inderdaad ook leuke reacties op de kleur.
En Scapino, ik word altijd wat treurig in die winkel, maar soms moet het. Twee voetbaltrainingshirts gekocht, 100 % aardolie (leuk!). Overigens voelt 100% katoen na een training ook niet helemaal fijn aan.
Anyway, het was leuk incognito kennis te maken, ik kan altijd wel genieten van jouw postings.

Juanna

Juanna

25-09-2009 om 11:50

Gewoon shortama kopen

ik koop altijd leuke shortama's, bv. bij www.disney-kleding.nl , en die doet mijn zoontje dan aan met sporten. Veel goedkoper en ook veel leuker voor kinderen!

rodebeuk

rodebeuk

25-09-2009 om 13:21 Topicstarter

Juanna

Haha, dat is inderdaad wat ik tot nu toe gedaan heb. Ik vond het wel een beetje genant dat ik mijn kinderen in een pyamabroek laat sporten.

Fijn om te horen dat ik niet de enige ben...

Juanna

Juanna

25-09-2009 om 13:35

Haha jij dus ook

Leuk om te horen dat jij dat dus ook doet. En het grappige is ook dat hij vaak te horen krijgt van anderen dat hij altijd van die leuke gympakjes heeft. Raar eigenlijk dat andere ouders dat niet doen. Wat maakt het nou uit of het eigenlijk een shortama is, het ziet er gewoon hetzelfde uit toch, een kort broekje en een t-shirtje.

amk

amk

25-09-2009 om 13:37

100% aardolie

is juist in de sportwereld heel gewoon omdat het prettiger sport dan ouderwetse katoen.

rodebeuk

rodebeuk

25-09-2009 om 13:40 Topicstarter

Juanna

Ja, hij had een Carspyama met een streepje aan de zijkant van de broek. Zo is het eigenlijk begonnen. Dat zag er zo sportief uit...

Oudste is nu bijna acht dus dan moet het allemaal wat rustiger, maar jongste houdt het precies in de gaten. Strepen wil hij, en het logo van Nike herkent hij ook...vreselijk.

Wat ik trouwens (beetje o.t.) heel leuk vond was dat ze zelf outfits gaan verzinnen. Oudste deed met 3-4 jaar regelmatig een zwembroek aan over zijn kleren. Of hij maakte een cijfer of een logo op papier en plakte dat met heeeeeel veel plakband op zijn borst. Zo schattig. Ik hoop dat ik jongste ook zover krijg, scheelt een hoop geld en het is zo schattig om te zien.

rodebeuk

rodebeuk

25-09-2009 om 13:44 Topicstarter

100% aardolie prettig?

Als ik die jongens na een wedstrijd van het veld zie komen op een septemberzaterdag met die krachtige zon van de laatste weken dan is het alsof ze een partijtje hebben gespeeld in een vuilniszak.

Ik neem onmiddelijk aan dat geen enkel materiaal ideaal is hoor. Maar hun tenue is nogal donker van kleur (Amarins ziet ze vaak fietsen denk ik en er zitten lange mouwen aan... giga rooie koppen krijgen ze ervan.

Nou ja, ik denk niet dat we hier met zijn allen de voetbalwereld tot prettiger zittende kleding kunnen bewegen. Daarvoor zijn de belangen te groot. Ideaal zou zijn een hemd dat zweet snel afvoert en een shirt dat luchtig is. Dat is wat de profs dragen maar dan is het weer materiaal dat een fortuin kost. Katoen houdt, zeker als het dik is, inderdaad te veel vocht vast in de vezel.

Juanna

'Raar eigenlijk dat andere ouders dat niet doen.'

in mijn geval heel simpel: ik koop nooit shortama's gewoonweg omdat mijn kinderen in de zomer in onderbroek en t-shirt slapen (raar eigenlijk dat andere ouders dat niet doen), hoef ik niet extra shortama's aan te schaffen.
Maar goed, een shortama als gympak is natuurlijk wel een goed idee, was er zelf nooit opgekomen omdat ik die dingen nooit koop.
Overigens heb ik gewoon een katoenen broekje van 5 euro gekocht bij H &M en gebruik t-shirts die ik nog had van afgelopen zomer. Is weer goedkoper dan een shortama.

rodebeuk

rodebeuk

25-09-2009 om 16:26 Topicstarter

Sharon

Mijn kinderen slapen zelden in T-shirts, omdat die net een slagje dikker zijn dan de bovenkant van een shortama. Dat vinden we hier comfortabeler, om in dunne katoen te slapen.

Dikke shortama's worden dan weer afgedankt en als gympak ingezet.

Boeiend..

Juanna

Juanna

25-09-2009 om 19:17

Hier ook cars

Hier ook met de Cars shortama met het streepje langs de broek, grappig zeg, misschien wel dezelfde. En ook Mickey en Donald shortama's met een voetbal er op en een cijfer, heel leuk, het lijkt net echt een sportsetje.

Als ze ouder worden zullen ze het misschien niet meer leuk vinden maar nu (6 jaar) nog wel.

Dat wat jouw oudste deed vind ik wel heel leuk ook, dat hij zelf zijn kleding ging versieren met papieren cijfers of logo's er op geplakt. Die van mij is niet zo creatief maar ik vind het altijd erg schattig als kinderen dat doen.

Juanna

Juanna

25-09-2009 om 19:19

Het lijkt wel of je je aangevallen voelt sharon

als ik je reaktie zo lees. ???

Je zou ook kunnen zeggen "Bedankt voor de tip, zelf was ik nooit op het idee gekomen" , klinkt al heel anders.

Huh juanna?

Wel nee joh, ik voel me helemaal niet aangevallen! Ik leg alleen maar uit waarom sommige ouders misschien niet op het briljante idee komen om shortama's te gebruiken als gympakje.

Bastet

Bastet

26-09-2009 om 09:57

Bristol

Bristol had vorige week verschillende sportsets voor jongens en meiden voor weinig,gewoon katoen.
Groetjes,Bastet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.