Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kiki

Kiki

15-02-2009 om 17:45

Waar koop ik rozenwater?

Bij de AH hadden ze het niet of wisten ze niet wat het was

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
niemie

niemie

15-02-2009 om 17:59

Kruidvat

Ik heb het wel eens bij het kruidvat gezien. In die bruine glazen flesjes. Was dan wel als gezichtslotion bedoeld. Misschien hebben ze het dan ook wel bij een zaak als "De tuinen".

Rembrand

Rembrand

15-02-2009 om 18:53

Lotion voor je huid of voor een recept?

Rozenwater voor een recept koop je bij de toko.
M.

MLN

MLN

15-02-2009 om 19:07

Recept

En als het een recept is, dan ben ik heel nieuwsgierig wat dat dan is. Kan me niks voorstellen bij rozenwater in je eten, wel op je gezicht.......

mirreke

mirreke

15-02-2009 om 19:54

Offe online bestellen:

http://www.aromatherapiewebwinkel.com/
Rozenwater, onder hydrolaten in het menu links, kost 4,90 per 100 ml. Betrouwbare winkel.

Kiki

Kiki

15-02-2009 om 20:30

Inderdaad, een recept

een toko dus. Mooi die zijn er genoeg in Den Haag.

recept voor een Frambozen-appel-rozenwatersmoothie (speciaal voor MLN) voor bij de pannenkoeken voor de verjaardag van mijn zoontje

2 handappels
2el bastaardsuiker
1el citroensap
130 gr verse frambozen
1,5 dl appelsap
1 a 2 el rozenwater

Genoeg voor twee glazen, dus ik moet het recept keer 15 doen. Komen zaterdag 30 man

Schil de appels en verwijder de klokhuizen, doe ze in een blender met de suiker en het citroensap.

Voeg de frambozen en het appelsap toe aan de apelpuree en maal het geheel glad

Voeg het rozenwater toe en maal het geheel kort

Decoreer met frambozen.

groetjes
Kiki

MLN

MLN

15-02-2009 om 22:51

Hee...

Dat klinkt wel lekker. Maar is het nu wel tijd voor frambozen? Heb het receptje iig opgeslagen om eens te proberen. Laat je nog even weten hoe het smaakte? Enne...succes met het werk voor 30 man! Hoeveel pannenkoeken bak je wel niet????

Kaaskopje

Kaaskopje

15-02-2009 om 22:53

Vroeger

en dan heb ik het zeker over 30 jaar geleden kocht mijn vriendin het bij de apotheek. Geen idee of dat nog steeds kan.

~Eugenie~

~Eugenie~

16-02-2009 om 08:35

Rozenwater

die heb ik een paar weken geleden nog in een turkse supermarkt gezien, misschien zit er een bij jouw in de buurt.
groetjes Eugenie

marjanne

marjanne

16-02-2009 om 21:27

Rozewater

Ik gebruik het in het kerstbrood en koop het bij de turkse winkel of een toko
Marjanne

Kiki

Kiki

17-02-2009 om 13:57

De ah heeft gewoon frambozen.

Ik hoop dat die lekker zijn.

Ik bak, gelukkig, niet de pannenkoeken. Mijn pannenkoeken zijn helemaal pet, maar mijn arme echtgenoot kan heel goed pannankoeken bakken.

We gaan uit van 2,5 pannenkoek per persoon. Dus ongeveer 75 pannenkoeken, tezamen met een overheerlijke fruitsmoothie. Laat het niet gezegd zijn dat je in huize Kiek omkomt van de honger en dat deze, tikkeltje gekke, overwerkte en ook nog zwangere, dame prima weet hoe ze zich veel te veel op haar hals kan halen.
Met dank aan mijn moeder overigens (en dit is een grapje en een tikkeltje overdreven natuurlijk)

Ik heb de rozenwater inderdaad bij mijn Turk aan de overkant gevonden. Die man heeft me tegelijkertijd nog uitgelegd wat voor gerechten ik daarmee kon maken.

~~esther~~

~~esther~~

17-02-2009 om 15:41

Lekker!

Het is wel handig na te vragen bij het kopen of het inderdaad door het eten kan, want je hebt ook rozenwater dat voor cosmetisch gebruik is, dat is sterker en volgens mij ook zepig.

Turk of toko zijn inderdaad goede plekken om het te kopen.

Ik doe het vaak door de rijstebrij. Heel klein beetje, een theelepel per liter.

Rozenstroop

In de smoothie kun je het rozenwater ook vervangen door rozenstroop. Wordt door o.a. Xenos verkocht van het merk Go-Tan.

Betere Albert Heijns en Jumbo's hebben ook rozenstroop in hun Indisch/Surinaamse sectie staan.

Wij hebben het gewoon in de kast. Kinderen vinden het de lekkerste limonadesiroop namelijk

Hmmmm, rozensiroop?

Ik had eerst het draadje overgeslagen omdat ik dacht dat rozenwater een soort shampoo of acneverwijderaar was of zoiets. Maar als we het over rozensiroop hebben, doe ik mee!
Bij de toko kun je de troebele roze variant krijgen. Lekker met simpel water en ijsblokjes. Of de heldere siroop. Die maak je aan met water, en het sap van een blikje kelapa muda (jonge kokos). De kokos zelf snijd je in repen en er ook bij doen. In een longdrinkglas met een vorkje er in, záálig!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.