Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

rozenstruikje

rozenstruikje

13-05-2010 om 19:45

Waar koop ik een tafelkleed van plastic(achtig)

Hi,

Ik zoek een winkel in Amsterdam voor een tafelkleed van zeil/ plastic-achtig wat je goed kunt afnemen. Ik wil van een beetje stevige/ dikke kwaliteit zodat het goed blijft liggen. En heel belangrijk: ik wil geen schreeuwerige kleuren of een drukke print zoals overal knalgroene appels of rode aardbeien.
Heeft iemand een adres in Amsterdam? Ik wil het dus niet online kopen omdat ik het echt eerst wil zien en voelen. Ik weet dat op de Albert Cuyp een kraam is met dit soort kleden op rol, maar daar vind ik de prints dus echt heel erg lelijk. Ik weet niet zo goed wat voor print ik zou willen, tafel is helemaal wit maar een wit plastic kleed lijkt me weer erg nep op de een of andere manier. Er mag best wat roods in.

Alvast bedankt,
Rozenstruikje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

13-05-2010 om 19:49

Gewoon

De Blokker en de Marskramer verkopen tafelzeil op rol.

rozenstruikje

rozenstruikje

13-05-2010 om 19:59

Vera

Jammer, maar Marskramer is niet in Amsterdam.
Wel zijn er heel veel Blokkers maar ik heb dus echt nog nooit een Blokker gezien met tafelzeil op rol. Misschien zijn Amsterdamse Blokkers daar te klein voor of is er nooit vraag naar.

Ik hoor graag andere tips,

Rozenstruikje

Vera*

Vera*

13-05-2010 om 20:58

tuincentra met tuinmeubelafdeling of de V&D. De Zeeman heeft verpakte tafelkleden. Ze zijn wat dunner en hebben zachte stoffen onderkant. Misschien heeft de Xenos ook wel verpakte tafelkleden.

Kitsch kitchen!

Heel veel verschillende soorten. Gewoon op de rol dus je kunt zelf de lengte bepalen. Zitten op de Rozengracht in Amsterdam.

Nasha 1st

Nasha 1st

13-05-2010 om 21:34

Marskramer

heeft doorzichtige, die heb ik liggen, zie je wel gewoon de tafel, dus vind ik mooier

Margriet*

Margriet*

13-05-2010 om 22:20

Wij hebben er een

van de Kitch Kitchen met bruin motief, totaal niet schreeuwerig. Daarvoor hadden we bloemen in diverse kleuren, maar ze hebben ook blokjes of andere patronen. Zat keus lijkt mij.

mirreke

mirreke

13-05-2010 om 22:46

Of de kitsch fabriek

heeft ook leuke dingen

mirreke

mirreke

13-05-2010 om 22:52

Nog simpeler: www.tafelzeil.com

Heeft ook stemmige streepjes of stippen.
Zelf vind ik tafelzeil zo lelijk, dat het pas weer leuk wordt als je een afschuwelijke print neemt. Maar goed, dat is persoonlijk natuurlijk.
Handig, je kunt online bestellen.

mirreke

mirreke

13-05-2010 om 23:00

Och, lees ik nu pas

dat je het real life wilt voelen...

Turkse hh winkels

In Turkse en Marokkaanse winkels voor huishoudelijke artikelen wordt ook vaak tafelzeil aan de rol verkocht, daar zitten hele afschuwelijke patronen bij (nep-kant enzo), maar ook minder schreeuwerige dessins. Ook gewoon kleurloos zeil. En ik vermoed dat dat ook de reden is dat Blokkers in Amsterdam dat spul niet verkopen.
Ook ijzerwarenzaken verkopen wel eens tafelzeil trouwens.

In de Dapperbuurt heeft bijvoorbeeld Dunya (1e van Swindenstraat, naast Jamin) zo'n rek staan, in de Javastraat zou er toch ook wel wat te vinden moeten zijn en rond de Cuyp idem.

Groeten,

Temet

rozenstruikje

rozenstruikje

14-05-2010 om 10:56

Dank!

Ik ga vanmiddag even langs bij Kitsch Kitchen en wat turkse winkels in Oost. Dan moet het toch lukken,

Groetjes van Rozenstruikje

Suzanne

Suzanne

14-05-2010 om 20:56

Blokker

Net gisteren bij Blokker gehaald, gewoon aan de rol. Veel verschillende motieven, de mijne is zwarte ondergrond met rustig grijs motief. Kost 6,99 per meter. Stevig, blijft goed liggen.

Ellen

Ellen

15-05-2010 om 20:37

Intratuin

Bij ons bij Intratuin verkopen ze tafelzeil op een rol. Ikzelf koop altijd kant en klare tafelkleden van zeil bij AH.

mama 78

mama 78

19-05-2010 om 20:08

Markt?

Op de markt kun je ook eens kijken.
Bij sommige stoffen winkels verkopen ze ook.

Jujube

Jujube

21-05-2010 om 00:07

Kitsch kitchen

Bij Kitsch Kitchen op de Rozengracht verkopen ze vele soorten zeil van de rol. Ze hebben drukke prints, maar ook simpele ruitjes, effen en bijvoorbeeld witte kantlook. Je kunt alvast even kijken op www.kitschkitchen.nl
Groet,
Jujube

Temet hihi bij mij mogen de kinderen kiezen

..dus op onze tamelijk donkerbruine tafel heeft een hele tijd een goudkleurig kantmotief op een doorzichtige ondergrond gelegen... apart... hmmm... ligt alweer een tijdje in de schuur..

Ja, die ken ik

Ja, die (deels) goudkleurige taartkleedjes tussen kleurloos plastic ken ik inderdaad.

Kleine kinderen zijn ook net eksters. Of zijn de jouwe al zo groot dat ze het camp vonden?

Groeten,

Temet

Temet

8 en 4. Maar als ik dat opschrijf zal hij het onmiddelijk verbeteren in 'bijna 5'... nog 20 nachtjes slapen

Dus ik denk meer ekster dan camp.
Hij rommelt ook regelmatig mooie spullen uit het huis bijelkaar en legt die dan keurig netjes in zijn eigen kast. Zijn opruim- en schoonmaakdwang (heeft ie niet van mij) zitten hem dus ernstig dwars want ik ruim dat eksternest dan met een paar handgrepen weer leeg.

Hij is van juni 05, dus zal hooguit een paar maanden ouder zijn dan jouw primo.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.