Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Waar koop ik een mega-doos goede viltstiften?

Dochter van 7 heeft momenteel een kleur-en teken-manie. Ik koop meestal van die stabilo-stiften voor haar. Die doen het lang, en kunnen dagen zonder dop als het moet. Maar de grootste doos heeft maar iets van 18 kleuren of zo. ik herinner me zelf van vroeger dat ik ooit van mijn vader (die in de kantoorartikelen/pennenbranche werkte) een fantastische dtiftendoos heb gehad. met wel 50 kleuren (die je er dan zo mooi op volgorde in kon leggen)

Zoiets zou ik wel voor dochter willen scoren, ze zou er erg blij mee zijn (en ze is volgende maand jarig!)

maar waar vind ik dat? In winkels zie ik wel eens grotere stiften-pakketten, maar dat zijn dan altijd van die flut-merkloze stiften. Ik wil goede!

Iemand een tip?? (heb ook al wat gegoogeld, maar redelijk succesloos, so far)

Ingrid

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yta Chalne

Yta Chalne

15-09-2009 om 14:54

Ik kom met stabilo tot 40 (maar wel in een mooie doos): http://www.vikingdirect.nl/1/3/stabilo-stiften-viltstiften-en-verf

Viltstiften, zo heten ze, niet stiften, misschien helpt dat? Bruynzeel heeft ze gewoon bij speelgoedwinkels liggen.

mijk

mijk

15-09-2009 om 14:56

bruynzeelstiften. Ik denk dat dochter ze ook krijgt van Sint....

http://www.speelgoedfavoriet.nl/shop/item/Bruynzeel-viltpunters-etui-50-viltstiften-x-7001Z50C.html

Mijk

Vera*

Vera*

15-09-2009 om 15:34

Veel

Hier bij de Marskramer hebben/hadden ze ook HEEL VEEL stiften voor 2 euro of zo. Je had ze in in doorzichtig plastic etui (dan lijkt het ook een heel groot kado) maar je kunt ze ook in van die emmertjes krijgen. Ben je al bij de Bart Smit of de Intertoys geweest?

Stabilo

hoi
mijn dochters tekenen ook ontzettend veel en ik heb al veel miskopen gedaan wat betreft stiften. De beste vond ik toch de stabilo stiften, die met doorzichtige dop.

ik heb een paar maanden geleden het opgegeven, en heb nu alleen nog potloden in huis. Ten eerste omdat ik stiften bleef kopen, die dingen waren zo op, maar ook omdat ze met potloden veel mooier kan tekenen. Meer kleurnuances, en fijner.
nu wel om de avond een pot met potloden slijpen maar och dat is niet zo veel werk.

Gruffalo

Dan eh... valt het hier kennelijk nogal mee en foeter ik iets te snel dat ze hun stiften zonder dop laten liggen

IngridT

IngridT

15-09-2009 om 16:05 Topicstarter

*schaam*

ik was een beetje lui geloof ik. Niet erg goed gegoogeld. Net als Vera ben ik een enorme stabilo fan. Ik zag die bruynzeel, volgens mij ken ik die idd, maar zijn die echt goed? Als ik die door mijn oogharen heen aanschouw dan zet ik ze onmiddelllijk weg in de categorie 'goedkope flut'maar misschien heb uik het wel helemaal mis.

En die stabilo's in een doos van 40, zijn dat niet van die hele dunne? Die voor het inkleuren van dingen nou wer net niet OK zijn? Die Stabilo's met de doorzichtige doppen zijn idd eigenlijk precies wat ik wil.

En ik wil zo'n mooie metalen doos. Ik ken mijn dochter, die gaat daar net zo op kicken als ik vroeger. In een etuitje of een leeg jampotje is het lang zo leuk niet.

Misschien moet ik idd ook eens naar potloden kijken. En dan zelf maar gaan slijpen idd (dat is hier de grootste potloden ergernis, geen punten)

Ingrid

Vera*

Vera*

15-09-2009 om 16:31

Potloden

Dochter heeft een keer een hele mooie houten doos vol met kleurpotloden gekregen, er zitten er 50 in geloof ik (ook metallic potloden). Die doos ligt dus standaard op haar kleine burootje.
Goedkope stiften drogen heel snel uit maar het nadeel van (meestal) goedkope potloden is dat ze 'droog' zijn (of is het hard?. Als ze vallen dan gaat het stiftje ook gemakkelijker kapot en dan kun je blijven slijpen. Dan merk je dat Bruynzeel beter van kwaliteit is want daar hebben we hier veel minder last van. Bruynzeel kleurt ook veel fijner dan die hele goedkope rommel.

Waar mijn dochter blij van werd

waren de metallic stiften van bruynzeel. Die vond ze super.
Wie weet een ideetje voor erij?

Betere

vakwinkel voor schilder en tekenmateriaal. Die hebben merken als caran d'ache (professionele potloden), staedler en faber castle. Kost wat maar heb je ook wat, ik heb vroeger een rib uit mijn lijf betaald voor dozen vol met dat spul, echt ZOVEEL beter dan bruynzeel en andere meer algemene commerciele merken. Maar dan moet je wel een kind hebben wat de dopjes erop doet en geen potloden laat vallen.

Massi Nissa

Massi Nissa

15-09-2009 om 21:59

Nog een merk

Wij hebben potloden waarvan ik de doos inmiddels kwijt ben. Op de potloden zelf staat "Germany Farb-Riese Color-Giant LYRA". Ze geven een schitterende kleur, tussen potlood en waskrijt in, en zijn ideaal voor kinderhandjes want lekker stevig. Ze gaan nu al een jaar mee en onze peuter kleurt bijna elke dag. Nou ja, krast . Geen idee waar ze vandaan komen, was een verjaardagscadeautje.
Groetjes
Massi

Yaron

Yaron

16-09-2009 om 09:54

Edding

Zelf gebruik ik graag Edding 1300 stiften, ik kleur nog steeds graag, ze zijn wel duurder dan stabilo, maar verkrijgbaar in een metalen doos van 40 stuks. Veel herkenning hier, ik dacht altijd dat ik de enige was met een stiften en kleurpotloden tic, zelfs de kleurtjes van mijn dreumes doe ik in de "goede" volgorde in het doosje. Overigens de tip van de Caran d'ache kleurpotloden is ook een goede, vooral de aquarelpotloden zijn mooi, kan ze ook nog een beetje mee schilderen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.