Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

madlief

madlief

13-06-2010 om 21:53

Waar koop ik broeken voor brede heup/slankere taille?

Hoi,
Laatste maanden nogal wat afgevallen. Maar nu speelt het volgende probleem weer op,ik kan geen broeken vinden die passen. Het probleem is dat ik nogal brede heupen heb, maar vooral dikke bovenbenen en zadeltassen. Mijn taille daarenteen is minder dik.Ik kan geen broek vinden voor dit model. Als een broek al in de taille voor een beetje aansluit, is er nog achter een grote ruimte over. Dit zit niet fijn en broeken zakken ook af. Wie heeft tips voor broeken die dus wel een dergelijk model hebben, of eind in de richting komen? Rond de heupen, vooral door de zadeltassen aan de zijkant, heb ik denk ik wel maat 44/46 (ligt aan het model), terwijl mijn taille 40/42 is.
Een heupbroek, waar het tailleprobleem misschien niet zou spelen, is niet echt een goed plan. Dat staat niet mooi bij mijn maat. En ook broeken die niet helemaal tot in de taille komen, geven al het bovengenoemde probleem. Een legging/tregging kan wel, maar daar wil ik zeker niet altijd in lopen (er moet bij mij wel iets wijds overheen, en dan lijkt het al gauw zo zwanger...).
Eigenlijk zoek ik dus gewoon broeken die rekening houden met extra ruimte rond de heupen, cq die rekening houden met een toelopende taille.

De oplossing die ik nu wel eens gebruik is met een veiligheidsspeld de broeken "innemen"achter. Maar dan krijg je zo'n vreemde plooi, en ik wil ook wel eens een wat strakker shirtje erover, wat dan niet kan.... Ook naai ik sommige broeken wel af, maar dat gaat dan toch vaak ten nadele van het model.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Groetjes
Madlief.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
marie

marie

13-06-2010 om 21:57

Elastiek in de taille

Hallo
Ik heb hetzelfde probleem, alleen dan een paar maten groter. Ik probeer zoveel mogelijk broeken te dragen met elastiek aan de zijkant van de taille. Maar of die er ook in jouw maat zijn?
Tot nu toe kan ik wel slagen bij Vogele, Miss Etam en C&A
groetjes

Kleermaker.

Zoek een kleermaker. Die maakt voor een tientje of zo van een broek met te wijde taille een prachtig passend model. Dat zou ik er wel voor over hebben, ipv me helemaal de pip te zoeken, of te pielen met veiligheidsspelden.

Ingrid

Guinevere

Guinevere

13-06-2010 om 22:06

Elastiek

Ik denk dat heeeel veel vrouwen dit probleem hebben. Ik ook. Wat ik vaak doe, als het met een riem erom geen porum is: Ik koop breed elastiek. maak aan de voorkant van de broekband (binnein) links en rechts een kleine opening en rijg het elastiek door de broekband heen. Vastnaaien op de gewenste strakte, klaar. Op deze manier zit het meestal helemaal niet propperig, omdat de stof zich mooi spreidt over de hele bovenkant van de broek.
En waarom leveren ze damesbroeken toch niet standaard met kleuterelastiek af?????

madlief

madlief

13-06-2010 om 22:17

Wat snel...

Wat een snelle reacties...dankje.
De oplossing van de kleermaker, dat zou ik ook wel zelf kunnen (kan aardig naaien...)misschien wel iets minder net afgewerkt ed als bij de kleermaker, en dat doe ik ook wel eens. Maar vaak is dan toch ook het model van de broek om de heupen heen niet echt mooi, omdat het niet voor iemand met een dergelijke lichaamsbouw is gemaakt. Maar is misschien wel de beste optie. Toch maar eens uitproberen hoe een kleermaker het doet.
Elastiek in de taille is ook een optie. Maar ik wil eigenlijk graag een aansluitende broek. En Guinevere, bij de meeste broeken krijg je het elastiek toch helemaal niet door de tailleband heen? Ik heb wel eens geprobeerd om binnenin, tegen de band aan, elastiek te naaien. Lukt ook wel, maar eigenlijk zijn die taillebanden veel te dik en stevig om te kunnen rimpelen, en dan worden het van die harde vouwen...
En ja, ik weet wel dat het een bekend probleem is...Waarom zou er dan nog geen oplossing voor zijn eigenlijk? Maar bij mij is het wel redelijk extreem. Toen ik nog zwaarder was, trok mijn buik het model wat naar voren, denk ik. Maar nu mijn taille weer meer zichtbaar is, vind ik het ook wel leuk dat dat met kleren aan ook zichtbaar is, anders lijkt alles net zo breed als de heupen...
Ik weet ook wel dat ikhier veeleisend lijk, in het dagelijkse doe ik het ook met de compromissen. Maar ik hoop dat er merken zijn die wel op dit probleem inspelen, door deze pasvorm te leveren.
groetjes
Madlief

Anna3

Anna3

13-06-2010 om 23:03

Vanilia

Ik heb ook 'last' van een smalle taille, vergeleken met de heupomvang, en ik kan altijd goed slagen bij het merk Vanilia.
Ja het is een crime om een goede broek te vinden en helemaal een goede spijkerbroek.

amk

amk

14-06-2010 om 00:27

Altijd kleermaker

ik begin er zelf niet aan. Hij doet dat vele malen mooier als ik dat kan. Want ook ik met mijn maatje 36/38 heb er last van.

De ene keer wordt het vanuit de midden achter naad gedaan. soms worden alle naden onderhanden genomen. Zelfs het labeltje wordt weer keurig op z'n plekt gezet.

Kost me gemiddeld 7.50. Dat heb ik er voor over, want een riem en dan flink aansnoeren is ook geen gezicht, dan zit die riem in mijn taille en hangt de broek eronder.

M&s

Ik heb hetzelfde probleem, maar slaag soms bij m&s.Ik weet precies welk model ik moet hebben....ik herken ze al van verre. Het is niet hun vaste modellen, maar soms hebben ze ze zo maar. En dan koop ik er meteen 2 of 3. (ja ik ben verstandig geworden) afhankelijk van of ze in meerdere kleuren zijn. Het zijn modellen met een hoge taille (understatement...met al die heupbroeken) en zonder stresch erin (of alleen een héél klein beetje) want dat staat mij ook voor geen meter.Nog niet zolang geleden heb ik in dat model er een donkere dunne zomerbroek gekocht in zwart. Ze waren er toen ook in wit (maar daar houd ik niet van...ik ben nogal een knoeier dus draag nooit witte broeken) en in de winter er nog een donkere spijkerboek gekocht. Dus gewoon erg vaak naar m&s gaan en kijken of er wat nieuws is.
Verder heb ik wel eens wat laten vermaken bij de kleermaker, maar ik ben er geen fan van. Dan is het model helemaal anders en écht tof is ie dan ook niet meer. Dus dat is pas een optie als ook m&s geen uitkomst meer bied.
groeten albana

madlief

madlief

14-06-2010 om 11:03

Jeans ook naar kleermaker?

Laten jullie spijkerbroeken dan ook veranderen door een kleermaker? Lukt dat goed?

amk

amk

14-06-2010 om 11:32

Ja ook jeans

zeker jeans zou ik zeggen, want die van mij maakt de sierstiksels dan ook weer helemaal in orde. Soms is zelfs het verplaatsen van de zakken noodzakelijk. Wordt het wel iets duurder van. Maar het model en uitstraling blijven wel behouden.

Vic

Vic

14-06-2010 om 11:42

Toch een heupbroek

Als je een goedzittende heupbroek hebt staat dat veel mooier dan een taillemodel, als je een wat fors achterwerk hebt. Met een hoge taille lopen je billen optisch door, waardoor het veel meer opvalt dat je heupen breed zijn. Volgens mij is vermaken van jeans niet zo aan de orde. Er zit hier een spijkerbroekenwinkel met zoveel verschillende modellen en maten dat iedereen daar zou moeten slagen.

Inge M

Inge M

14-06-2010 om 21:46

Merk angels

Deze broeken vind ik prettig (hebben gevraagd model)

Inderdaad angels

even zoeken wat het juiste type is dat je nodig hebt. Ik heb altijd hetzelfde model voor dezelfde kwaal die jij hebt, geloof dat het lilly heet.

Als je in de buurt van Zwolle woont, je kan het merk krijgen bij Qinn.

groetjes van Purk

Heupbroeken bij brede heupen

Nee vic,zelfs een goed zittende heupbroek staat niet bij brede heupen en dan is het probleem van het afzakken nog.Omdat mijn heupen overal dezelfde breedte hebben zakt mijn broek dan continu af. Buiten dat hebben heupbroeken stretsch en dat staat mij vreselijk...dan krijg je zo'n charmante bobbel net in de overgang van heup naar been (hammen) zelfs als ik een string draag krijg ik dat. Ik heb een goed zittende heupbroek en die draag ik alleen onder een lange trui die over mijn heupen valt dus en over die hammen. Want mijn benen lijken er wel slanker in. En dan zit het nog niet écht lekker omdat ik de hele tijd voel dat afzakt.En een riem helpt dan ook niet (bretels? Ik heb het wel eens overwogen...)Ik wordt pas slanker (zéér veel slanker, scheelt 2 tot 3 maten) zeker 10 tot 15 cm boven die heupbroek, dus waar moet die heupbroek z'n vastigheid aan ontlenen? Dus ik doe'm alleen maar aan als ik mooie slanke benen wil hebben onder iets zeer verhullends. In de zomer zou onder een tuniekje ook nog kunnen b.v.
groeten albana

Vic

Vic

15-06-2010 om 20:14

Albana

Het zal wel, maar ik ken legio vrouwen met brede heupen en een heupbroek staat toch echt mooier dan een hoog model hoor. Dat is toch ook logisch, met een hoog model vergroot je het 'biloppervlak' optisch, waardoor het enorm lijkt. Als je googlet op brede heupen en spijkerbroek krijg je hetzelfde advies.

Trinnie and susannah what not to wear

What not to wear is een boek/serie BBC, ook in Nl vertaald. Kan je precies in opzoeken welke broeken je nu juist NIET moet dragen als je brede heupen hebt (of dikke enkels, grote borsten etc). Helaas hier een kleine interne verbouwing dus ik kon mijn boek niet zo snel vinden, dus ik kan je niet direct vertellen welke broeken je vooral niet moet dragen.

Carmen

Carmen

16-06-2010 om 09:46

Style by jury

Kijk eens naar "Style by Jury". Op SBS6 geloof ik. Het is een vreselijk programma (mijn dochter vindt het geweldig...) heel erg gericht op uiterlijk, heel Amerikaans, botoxje hier, faceliftje daar. Geen nieuwe bril, maar laseren. Scheef tandje? Wat een ramp: facings! Maar, en daar gaat het nu even om: Ze hebben David Clemmer. Die doet de kleding. En hij is heel goed. Hij kan bij iedereen, wat voor figuur iemand ook heeft, uitleggen wat voor soort kleding ze moeten dragen en waarom. Er zijn twee uitzendingen per dag, dus er komt vast wel eens iemand voorbij met jouw figuur.

Carmen.

Niny

Niny

16-06-2010 om 16:22

Sini, style by jury

Ik mag ook graag Style by Jury kijken met mijn dochters en lekker griezelen bij het tandartsenechtpaar.
Wat we ons gisteren ineens afvroegen: waarom zijn het altijd vrouwen? Er zijn toch ook slecht geklede mannen?
Niny

Asa Torell

Asa Torell

16-06-2010 om 20:41

Vic

Een lijn die het bilvlak optisch door midden deelt is volgens mij inderdaad een pre bij brede heupen (en bijbehorende billen). Maar ook op een hogere broek kun je iets aantrekken wat daaroverheen tot aan die lijn komt. En dan valt het soms wel soepeler. Vooral vergeleken bij die heupbroeken met het probleem wat Albana beschrijft, die niet goed blijven zitten en afzakken (waardoor je alsnog die optisch grote kont hebt en dan nog op de verkeerde hoogte!). Of die alleen kunnen blijven zitten door te strak te zitten en je buik in te drukken. Lekker charmant zo'n puilend gebeuren op je breedste stuk, not .

Asa Torell

Asa Torell

16-06-2010 om 20:46

Ik heb het opgegeven

Ik heb ook bovengenoemd verhoudingenprobleem, dat eigenlijk bij het standaard vrouwenfiguur hoort volgens mij. Ik vind het enorm ergerlijk dat kleding daar zo slecht bij past.
En daarnaast heb ik dan ook nog een buik overgehouden aan de zwangerschappen. Dus ik heb het gewoon opgegeven met broeken, ik draag alleen nog maar rokken en jurken. Om te zorgen dat de boel soepel valt op mijn breedste stuk ipv. daar allerlei uitpuilende ritssluitingen te krijgen danwel tot onder mijn buik afgezakte broeken met te lage kont.
Ja, een hoge-taillebroek met zijsluiting en zonder tailleband, dat zou ik nog wel willen, met rechte of uitlopende pijpen. Als iemand weet waar die te vinden zijn houd ik me aanbevolen .

Nasha 1st

Nasha 1st

16-06-2010 om 21:13

Niny

vanavond was er een Neandert......eh, man in!!!!! hahahahaha, ze hebben je gehoord!

Biene M.

Biene M.

16-06-2010 om 21:22

Asa?

Wat raar, ik herinner me jou als tenger en perfect in verhouding! Je was vast heel erg conform de regels van T&S gekleed

Asa Torell

Asa Torell

16-06-2010 om 21:38

Haha dank je biene

Ja, zoveel kan die camouflage doen , volgens mij was ik zorgvuldig doordacht verschenen op de meeting in mijn favoriete combi jurk met bolero.
Overigens ben ik zelf ook helemaal niet ontevreden maar het was toch een enorm gedoe met broeken. De sluiting zit gewoon altijd gek.

Asa

Knap gekozen, die camouflage. Want ik had ook de herinnering aan een figuur dat ik zelf wel had willen hebben

Appel/peer

Volgens mij zit de clou van wel/niet heupbroek in welk 'model'je in z'n geheel bent.Bij appel (zo heet dat toch) dus als je taille ook ong. even breed is en je buik ook naar voren staat kan het wel. Bij peer (zoals ik) waarbij je taille 3 maten kleiner is en je geen buik hebt (sterker nog mijn heupbotten steken eruit) dan werkt het weer niet. Met een taillebroek vestig je de aandacht dan op de taille (billen vallen dan niet meer zo op) en er kan ook meer...een strak shirtje b.v. met een toffe riem. Dan vallen die brede heupen/benen/hammen niet meer op. Of als het toch nog maar zó,zó is doe je er een ruim vallend blousje over die je billen gedeeltelijk aan het zicht ontrekt en die je van voren open laat.
Een heupbroek met een strak shirtje werkt niet als ie de hele tijd afzakt...geweldig gezicht.Bilspleet aan de achterkant en navel aan de voorkant en dat voor een móeder zou mijn dochter zeggen...En een riem moet zo strak dat ie in m'n heupen staat...en doet pijn.
groeten albana

Asa corel broeken

Voor Asa en alle andere peren Corel zie je steeds vaker weer in de schappen bij wijze van. Het Nederlandse broekenmerk waar zelfs mijn perennichten uit de US voor overkomen.

Corel en asa

nou, die moet ik dan ook maar eens gaan passen. Zelfde heuprpobleemzone hier. Echt mega irritant....een broek kan dan zo raar zitten. Niks aan.

Asa....ik kan me er trouwens niks bij voorstellen bij jou...volgende meeting, zou je dan ajb in een legging en strak shirt kunnen komen? Dan geloof ik het pas namelijk.

groetjes van Purk

Asa Torell

Asa Torell

18-06-2010 om 22:38

Janeausten

Dank voor de tip! Ik had er inderdaad al eens naar gekeken maar was het weer vergeten. Inmiddels heb ik een paar tunieken die ik graag op een broek zou dragen (liever geen legging sorry Purk!) dus ik ga maar eens bestellen.

Broek voor onder tuniek

Vreemd genoeg geen Corel maar een strakke broek van Marc o polo. Ik geloofde er niets van in de winkel dat ie zou staan maar de verkoopster had helemaal gelijk. Is een blauwe broek, nauwsluitend maar niet te en mooi in peerformaat En past perfect onder een tuniek.
Waar ik me elke keer weer over verbaas: benen lijken echt veel dikker in een legging dan in een strakke broek. Als ik een tuniek draag met legging, ziet er gewoon niet uit. Met de hierboven beschreven broek, niets aan de hand (bij wijze van dan).

Asa Torell

Asa Torell

24-06-2010 om 15:27

Nog een boekentip

over figuren en wat te dragen bij welk figuur: De Pocketstylist van Kendall Farr. (vertaald door Maik de Boer van dat nederlandse makeover programma van een tijdje terug, ben de naam vergeten, met Dyanne Beekman). Daar heb ik veel aan gehad. Wel een beetje er doorheen lezen dat de doelgroep New Yorkse vrouwen zijn met geld en tijd te veel en een inloopkast .

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.