Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vic

Vic

28-07-2010 om 11:47

Waar komt toch al dat stof vandaan?

Ik word er een beetje iebel van. Ik stofzuig en stof elke week, en al na twee dagen ligt er her en der weer stof. Op de overloop en in de gang ligt (nog) tapijt, en de houten trap is binnen een dag na het stofzuigen alweer stoffig. Het ergst is het op de vensterbank in de huiskamer (zonkant). Die neem ik ook nog elke week nat af, maar lijkt wel stof aan te trekken. Waar komt al dat stof vandaan? En hoe houden jullie je huis stofvrij?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

28-07-2010 om 11:53

Niet

Als je je huis echt zo stofvrij mogelijk wilt hebben,moet je elke dag aan de slag,weet ik van een vriendin met allergische kinders,zij doet bijv. elke dag even de vloeren van de kinderkamers dweilen en zuigen.
Ik zuig zelf om de dag op de benedenverdieping,de andere dag veeg ik.Met drie katten,drie kinders en aanloop en niet zo'n groot huis is dat geen overbodige luxe.....Als de zon op je huis staat,lijkt al het werk voor niks geweest..
Bastet

Stof

bestaat voor het grootste deel uit huidschilfers. Dus voorkomen gaat niet.

mopperkont

mopperkont

28-07-2010 om 13:59

Vaker stofzuigen, maar minder precies

Stof dwarrelt, het verplaatst zich voortdurend. Door vaker, maar minder precies te stofzuigen kun je al flink wat te pakken krijgen. Door droog, met een plumeau en niet nat af te nemen gebruik je hetzelfde principe. Je verplaatst het stof inderdaad, maar naar een plek waar je het makkelijk weg kunt halen, dat is bij mij de vloer, die ik dan wel vochtig mop.

bibi63

bibi63

28-07-2010 om 15:18

Stof

komt ook vooral uit stof..... Dus gordijnen, beddengoed enz. Ik heb jarenlang een condensdroger gehad. Je wil niet weten hoeveel stof er in de stofopvanger zit, ondanks dat je bijv. de betreffende handdoeken al honderd keer gewassen hebt.
Groetjes,
Bibi

Klopt wat bibi zegt

Ik heb een donkerrode bank, effen ook dat nog en die zuig ik dagelijks met zo'n speciaal bankzuigmonddingetje.

Zit er vanmiddag een ontzettend irritante vlieg binnen die zich niet naar de vliegenhemel liet helpen. Hij zit op de rode bank, ik geef er een harde mep op en het stof vloog echt om mijn oren, terwijl ik dat kreng iedere dag zuig! En ik miste de vlieg ook nog.

Stof

Wanneer ik stof afneem doe ik dat met een stofzuiger, overal in de hoekjes en gaten, over boeken etc. Vervolgens neem ik dan nog eens af met een nat doekje en stofzuigen en dweilen doe ik iedere dag boven en beneden (3 katten). Maar stof blijf je houden. Het wordt ook veroorzaakt door verkeer en in de seizoenen door fijn stuifmeel. Dat zie ik op mijn ramen, aan de zuidkant, die zitten een paar dagen na wassen alweer onder het stof, wat heel vreselijk uitziet als het dan ook nog eens gaat regenen en strepen worden getrokken

Maxime.M

Maxime.M

29-07-2010 om 12:05

Zon

Hoi,

Ik merk voornamelijk dat er veel stof ligt, als de zon naar binnen schijnt, nu draait de zon hier héél voordelig en hebben we alleen in de ochtend rechtstreeks de zon naar binnen (en dan erger ik me dood aan het stof) de rest van het dag draait ie om het huis heen en pas eind van de middag gaat ie voor weer naar binnen schijnen, maar dat is dan nog maar een uurtje. Alleen dan zie ik echt het stof overal liggen (zwarte salontafel is een ramp) maar de rest van de dag lijkt het hier heel mooi stofvrij (idem met ramenlappen, dat zie ik ook alleen met dat ochtend en avondzonnetje)

Maxime

Vic

Vic

29-07-2010 om 15:24

Zo vaak?

Ik was er best trots op dat ik alles zo goed weet bij te houden (dat is wel eens anders geweest), maar 1x in de week stoffen en zuigen is best weinig als ik hier zo lees. Gisteren was ik helemaal goed bezig, ook met nat afnemen enzo. Helaas bedacht ik na mijn gepoets dat ik wel zin had om plintjes te gaan leggen in mijn slaapkamer. Niet zo handig, want dat stoft nogal. Weer gezogen boven. En bedacht toen dat de kussenovertrekken van de bank wel eens in de was mochten. Haha daar komt dus dat stof vandaan ;-(
Nu staan op mijn programma voor vandaag nog plintjes voor de kinderkamer, en de keuken soppen (incl kastjes). Dat doe ik dus eerst, voordat ik de stofzooi van de bank ga opzuigen. Nou ja, en als dat allemaal gebeurt is, is het drie dagen later alweer stoffig. Gelukkig moet ik volgende week weer werken, dan hoef ik niet de hele tijd tegen dat stof aan te kijken.

smirreke

smirreke

01-08-2010 om 07:32

Hier ook elke dag

mijn zoons en ik hebben astma en ik moet echt elke dag stoffen, stofzuigen en de benedenverdieping dweilen. Gelukkig vind ik het leuk werk de kussens van de bank haal ik er om de dag af en stofzuig dan de hele bank.

Ik begin 's morgens meteen als ze op school zitten, ik werk van boven naar beneden. 1x per week vind ik trouwens erg weinig hoor, ik zou minstens om de dag doen.

Vic

Vic

01-08-2010 om 19:50

Nou, weinig...

Vroeger deed ik beneden een keer per week, en boven roulerend pakweg eens per 2 weken. En stoffen pas als het stof me echt ging storen (en ik had daar een behoorlijk hoge tolerantiegrens in). Dus dat ik nu elke week overal stof en zuig vind ik behoorlijk Truus-de-Mierderig Ik zou ook niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen (werk ft). Het idee van om 6.00 uur of 21.00 uur stofzuigen vind ik niet echt aanlokkelijk. Misschien ben ik in feite dan toch lui.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.