Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Yaron

Yaron

05-02-2020 om 19:44

Waar kijk je naar op tv?


Nederlandse series eigenlijk alleen of vlaams

Zoals luizenmoeder,familie kruys,boer zoekt vrouw, bv over mijn lijk kijk ik nu. Heftig maar ook mooi
Op videoland kijk ik soms overdag onder t knutselen of poetsen wat terug of vooruit. Meestal doe ik dus 2 dingen tegelijk. Zo als typen nu en kijken tegelijk. Kan niet zo goed alleen kijken.

Sancy

Sancy

06-02-2020 om 22:04

Doctor Who

Ik kijk doctor Who op de BBC. En daar blijft het eigenlijk bij. Toen begin januari de nieuwe serie startte, merkte ik dat de tv niet eens van zender veranderd was sinds de vorige serie.

Kaaskopje

Kaaskopje

06-02-2020 om 22:08

Haha

Inderdaad Lilian, zo kijk ik ook vaak, maar ik merk toch ook dat ik dan ongemerkt niet goed oppik wat er op tv gezegd wordt. Dus leg ik mijn telefoon toch maar weg

geen TV alleen Netflix en HBO

Wij hebben geen TV meer. Omdat we wel Netflix en HBO hebben is er niemand die de TV mist. Mijn kinderen kijken erg veel Netflix (op laptop of zelfs telefoon Ik kijk alleen in het weekend. Soms bingewatchen we een serie zoals laatst Sex Education
Ik zou door de weeks eindeloos veel tijd moeten hebben om boeken te lezen maar dat blijkt in praktijk toch behoorlijk tegen te vallen (als ik 25 boeken per jaar haal ben ik best tevreden).

Kaaskopje

Kaaskopje

06-02-2020 om 22:41

Geen tv meer

Ik weet dat tv kijken op een tv-toestel vooral voor jonge mensen niet meer vanzelfsprekend is. Als ik alleen zou zijn, zou ik misschien op den duur ook wel tevreden zijn met een laptop of tablet, maar onderuitgezakt in mijn stoel naar een groot scherm kijken vind ik nu nog steeds de meest aangename manier van kijken.

Arda

Arda

07-02-2020 om 12:13

Series

Ik kijk vooral series via netflix/amazon. Dan kan ik kijken wanneer het mij uitkomt. Series die ik de afgelopen jaren met plezier heb gekeken zijn: Stranger Things, La Casa de Papel, the Crown, Dark, When Calls the Heart, Anne with an E, House of Cards, Dark Mirror, Star Trek Discovery, The Good Place, Brooklyn 99..
Van alles wat dus. Ik vind het prettig om 1 of 2 series tegelijk te volgen en daar dan 1 of 2 afleveringen per avond van te kijken.
Verder kijk ik vooral graag films en documentaires.

Nieuws en praatprogramma's vooral via de radio. Mijn man kijkt eigenlijk alleen films en documentaires + elke avond het nieuws en nieuwsachtergrond programma's. Hij volgt zelden een serie.

Natuurprogramma’s

Dr. Pol is altijd vermakelijk. De nieuwe serie van National Geografics ‘ Europe from above’ kijk ik ook graag. Net als de Railway van de EO.

Praatprogramma’s vind ik eigenlijk heel vermoeiend; het heeft vaak een ‘ hoor mij eens’ gehalte.

Guilty pleasure

Ik kijk vrij weinig reguliere tv, soms zie ik iets interessants aangekondigd dat ik wil kijken, programma's over andere landen bijvoorbeeld (Onze man in Teheran, reisprogramma's) maar ik ben veel avonden weg ivm sport of mantelzorg. Meestal komt het er niet van. Maar gelukkig is er altijd wel een aflevering van Say Yes to the Dress, is het niet live dan wel uitgesteld kijken. Echt erg, in principe interesseert het me geen zak welke jurk die dames kiezen, ben ook niet bijzonder geïnteresseerd in trouwen en de meeste jurken vind ik niet mooi, maar op de één of andere manier is dat programma de ultieme guilty pleasure achtergrondgeblaat. Deed met dochter wel eens SYTTD-bingo, de cliché's vliegen je om de oren namelijk. Heerlijk.

skik

Steeds minder

Ik kijk vaak het journaal om 20.00. Verder hou ik van detectiveseries, vaak op Netflix (The bridge bij voorbeeld) of Wallander met Kenneth Brannagh. De BBC series dat Adelaide noemt heb ik ook allemaal gezien, geweldig! Ik heb een gruwelijke hekel aan alles waar BNers te zien zijn, dus ook wie is de Mol kijk ik niet. Via Ziggo beschik ik over een app waar ik de Franse zenders kan bekijken, soms kijk ik een Franse film of documentaire. In Nederland vind ik Ruben Terlou mooie tv maken (stiekem een beetje verliefd op die jongen ook, ik hou van onhandige lange slungels met een bril)
Alles van David Attenborough. Veel dingen op Arte. Soms Podium Witteman. Ik hou ook van lange verhalende films (Babette Gaestebud of Out of Africa) maar die zijn niet zo vaak te zien, en het is toch mooier in de bioscoop. Ik luister steeds vaker radio via Internet, of podcasts.
Ik heb de tv nooit aan als behang, ik kijk gericht of luister gericht.
Sini

zebra

zebra

09-02-2020 om 11:24

ik volg weinig

eigenlijk alleen Grey's anatomy en daarna ER (lijkt er wel op). Soms kijk ik naar House maar meestal vind ik dat toch te laat in de avond. In het weekend kijk ik graag naar CSI en op zondag namiddag naar woon- en huizenprogramma's. Soms kijk ik een film maar in veel gevallen val ik 's avonds op de bank in slaap.

Mijntje

Mijntje

10-02-2020 om 10:28

Hier

op dit moment kijken we alleen het journaal van 20 uur (niet elke dag) en op zaterdag wie is de mol met zoon. Soms een goede documentaire. Verder kijken we regelmatig films en series op dvd (geen Netflix)

Bregje

Bregje

10-02-2020 om 13:24

ik kijk

Wie is de mol
Heel holland bakt
GTST
Married at the first sight
En voor de rest alleen netflix

Back in time etc

Ik heb Back in time for diner en Back in time for the weekend op Youtube gekeken. Toen was ik wel weer klaar met tijdreizen, maar ik vond het fascinerend die verschillende kijkjes in het leven van een middle class gezin door de decennia heen: dagelijks driegangen diners rond de eeuwwisseling tot knorrende magen in de jaren omdat na de oorlog nog jarenlang veel op de bon bleef.

Om de BN'ers en de overvloed aan sport te omzeilen kijk ik de publieke omroep op wat vroeger uitzending gemist heette. Favorieten Andere Tijden (dat naar 1 x in de twee weken is teruggebracht omdat BN'ers aan het andere eind van de wereld spelletjes moeten doen of zingen...grr) Dit zijn wij (elke aflevering goed voor een traantje ) en Jeuk, (weinig verheffend maar ik moet er altijd verschrikkelijk om lachen). Heel Holland bakt heb ik de eerste seizoenen nog gekeken ter inspiratie, maar de opdrachten worden steeds gezochter lijkt 't wel.

De kinderen kijken graag Wie is de Mol. En net als vroeger bij Samson en Gert, ga ik mijn heil ergens anders zoeken omdat de stemmen me irriteren. Dat quasi mysterieuze gefluister of ze staatsgeheimen aan het verraden zijn.

Gisteren in bed nog The stranger op mijn telefoon genetflixt omdat ik per se wilde weten hoe afliep.

Ik kijk nu ook graag naar

Niet zonder ons. Een programma dat een aantal mensen met hersenletsel volgt. Geeft wel inzicht.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-02-2020 om 10:40

Lilian

Ja daar kijk ik ook naar. Aandoenlijk.

Ik ben wel benieuwd of ze nog dieper ingaan op wat het voor partners, kinderen en familie en vrienden inhoudt. Het aantal scheidingen onder nah'er-stellen is groot, heb ik begrepen. Bij alzheimer ligt dat misschien anders, geen idee, maar als gedrag en karakter ingrijpend is veranderd, dan trekt dat vaak een zware wissel op de relatie met de nah'er.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.