Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ruitertje

Ruitertje

08-05-2009 om 23:58

Waar kan je leuke buitenritten maken?

Ik heb vorige week met mijn dochter een buitenrit te paard gemaakt op Terschelling, in de duinen, bossen in op het strand. In groepsverband met beginners. Dit vonden we allebei erg leuk en het is dus voor herhaling vatbaar. Dochter rijdt al anderhalf jaar, ik heb ooit één les gehad (maar weet na anderhalf jaar kijken in theorie wel precies wat wel en niet moet, haha!). Eigenlijk was het niveau voor haar te laag. Het was wel de bedoeling dat we stukken gingen draven, maar er was een meisje bij in de groep dat het niet durfde. Dus we hebben niet meer dan vier keer vijf meter gedraafd.
Dus... weet iemand een leuke, betrouwbare manege die ook van dit soort ritten organiseert? En het liefst dus iets dat enigszins uitdagend is voor mijn dochter (hoewel buiten rijden in plaats van in haar eigen manege al heel leuk is), maar niet te gevaarlijk en slopend voor mij
We wonen in Amsterdam. Maar de locatie maakt eigenlijk niet zoveel uit. Als het verder weg is hebben we een mooi excuus voor een weekendje weg.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Karin

Karin

09-05-2009 om 07:35

Ruitertje

Is Zandvoort geen goede optie. Als ik meen organiseert manege Ruckert duinritten.

En niet ver van Amsterdam.

Ommen,staphorst en omgeving

Als je een eigen paard heb kan je wel een weekend naar ons komen we hebben een weiland en je kan hier donders mooi rijden.Veel campings om een weekand over te blijven

Wat dacht je van het bos?

In het amsterdamse bos liggen heel veel paardenpaden.... en ik zie hier altijd heel vaak groepen kinderen voorbij rijden!!
Er zit in het bos ook een manege maar ook eromheen zijn er verschillende te vinden. Misschien gewoon eens een paar maneges afbellen en kijken wie wat te bieden heeft!

MargotL

MargotL

10-05-2009 om 20:23

Drunense duinen

Zelf totaal geen ervaring, maar ik weet dat je leuk kunt paardrijden in de Drunense Duinen. Je kunt zelf waarschijnlijk wel Googelen op een goede manege, zoals bijvoorbeeld op het bokt forum. Daar heb ik bijv. manege Van Loon gevonden. http://www.hotelmanegevanloon.nl/

Veel plezier, Margot

marie

marie

11-05-2009 om 10:43

Almere

Hallo
bij manege Lies Beuker worden ook buitenritten georganiseerd:
http://www.manege-liesbeuker.nl en dan in menu kiezen voor Buiten Rijden
En hier heeft mijn dochter wel eens een mooie buitenrit gemaakt:
http://www.leschevaux.nl/buitenritten.phtml
Ken je trouwens de site www.bokt.nl al? Daar kun je volgens mij ook veel informatie vinden.
succes

Ruitertje

Ruitertje

11-05-2009 om 23:54

Leuk

Dank jullie wel. Moet lukken!
Lies Beuker, daar rijden mijn nichtjes. Omdat onze manege geen buitenritten organiseert heb ik er nooit aan gedacht dat zij misschien wel buitenritten organiseren.

Amazone

Amazone

14-05-2009 om 22:39

Amsterdam e.o.

Ik ga wel eens naar Manege Heemskerk, een erg mooi gebied en ze hebben leuke paardjes. Je kan een gids mee krijgen maar ook zelfstandig op pad gaan - al zou ik dat gezien jullie rijervaring onverstandig vinden.

Bij de Groene Heuvel in Spaarnwoude werd elke zondag een rit georganiseerd. De groep werd halverwege gesplitst naar niveau. Dat doen ze in Loon op Zand ook.

Bij Stal Bakels in Ransdorp organiseren ze buitenritten en trektochten, maar ik weet niet of je mee kunt als je daar niet lest.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.