Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Brave Hendrik

Brave Hendrik

25-08-2020 om 10:12

Waar kan je geconcentreerd sinaasappelsap kopen?

In diverse lekkere recepten voor toetjes heb je geconcentreerd sinaasappelsap nodig. Vroeger kocht ik dat bij Albert Heijn uit de diepvries, maar die heeft het al lang niet meer.
Weet iemand waar je dat wel kan kopen? Liefste bij een gangbare winkel.

Tango

Tango

01-09-2020 om 13:37

Diepvries?

Ik weet niet wat precies geconcentreerd sinaassappelsap is maar ik denk gewoon zonder extra toevoegingen. Hier heb je dat in diverse supermarkten. Daar staat zo'n apparaat waar je zelf kan persen en in een flesje kan doen. Of in de koeling staan vaak ook wel verse sappen. Gewoon bij de gangbare supermarkten. Maar ik weet niet of je dat bedoelt hoor.

Angela67

Angela67

01-09-2020 om 13:45

polenghi

ik heb een plastic flesje staan van Polenghi, zoals je ook van die citroen- en limoensap-verpakkingen hebt. 'de Italiaanse sinaasappelsmaak voor al uw recepten, met etherische olie'.
gr Angela

ps wat blijkt: hier zo https://www.ah.nl/producten/product/wi384769/polenghi-cucina-creativa-orange

Flavia

Flavia

01-09-2020 om 14:23

Tango

geconcentreerd sinasappelsap bevat minder water. Wel de smaak, niet de verdunning van je recept.

Ik weet precies wat je bedoelt

Ik weet precies wat je bedoelt, maar ik heb het nog nooit in Nederland gezien.

https://www.coop.se/handla/varor/mejeri-agg/juice-mjolkdryck/koncentrerad-juice/apelsinjuice-koncentrat-7300156489951

In Zweden zagen we die in elke supermarkt. Bij 1 deel sap moest je 4 delen water toevoegen. Het smaakte daarna echt precies zoals die "100% pure" sinaasappelsap uit pak in Nederland. Heel handig bij het kamperen.

Raar dat zo iets niet te krijgen is. De meeste sinaasappelsap in pak in Nederlandse supermarkten wordt getransporteerd en dus geimporteerd in geconcentreerde vorm. Waarom kunnen consumenten die geconcentreerde vorm dan niet krijgen?

Oh, dat zoek ik

Ook al een poosje. Nergens gevonden. Ik zou ook graag geconcentreerd citroensap kopen.

Misdreavus

Misdreavus

01-09-2020 om 18:56

in polen

Daar heb ik het zien staan bij de Carrefour.
Misschien bij een Poolse supermarkt?
Mogelijk heb ik een vertekend beeld, maar hier in de stad hebben we die een stuk of 7, dus in mijn beleving is dat een heel gewone optie.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.