Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lola75

Lola75

26-01-2009 om 18:57

Waar is jouw houten vloer mee behandeld en hoe bevalt dit je?

In onze nieuwe woning (nu 1 jaar oud) hebben wij een houten vloer laten leggen. Het is MDF met een eiken bovenlaag. Er zit een whitewash-achtige waslaag op.
Nu, anderhalf jaar later, ziet de vloer er al niet meer uit. Krassen en vlekken, afschuwelijk. We zijn van plan om hem in het voorjaar een beetje op te schuren en er dan een supertoplaag op aan te brengen. De vraag is alleen wat voor supertoplaag dit moet gaan worden. Wat ik erg mooi vind is echt zo'n witte vloer, alsof hij geverfd en opgeschuurd is.
Wat hebben jullie voor toplaag op je houten vloer en waarom bevalt dit je wel of juist niet?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Olie

Hmm, in ons vorige huis hadden wij een vloer van massief eiken delen die we hadden behandeld met whitewash-olie van tripp trapp. Op zich beviel dat prima, je kon hem goed schoonmaken met de bijbehorende vloerzeep. Vuil hecht minder snel op olie dan op was is mijn ervaring.

Als je echt een witte vloer wilt, moet je hem denk ik verven. Met olie of was zul je dat effect niet bereiken.

Chris

Sjocola

Sjocola

27-01-2009 om 09:11

Voorlichten

Hai Lola,

Ik zou me even goed laten voorlichten als ik jou was, er staat mij iets bij dat je een vloer die in de olie gestaan heeft niet zomaar kunt schilderen/lakken/beitsen. Ik zou daarom echt even advies inwinnen bij een speciaalzaak. Mijn ervaring met een geoliede vloer was niet geweldig. Wij hadden een brede plankenvloer en hadden daar (ook van trip-trap) een gekleurde olie op aangebracht. In die kleur zit (achteraf gezien) nou net het probleem. Wanneer je een blanke olie hebt kun je zo even bijwerken. Heb je een kras of duts met gekleurde olie dan moet je direct de hele vloer doen anders blijf je kleurverschil houden.

Ik zou dus echt nooit meer voor een gekleurde olievloer kiezen. Bij ons is de vloer en dan ook een paar weken geleden uitgegaan

Succes!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.