Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ellen

Ellen

13-02-2010 om 10:14

Waar gaan we schaatsen rond amsterdam?

Ik zou met de kinderen een stuk willen schaatsen. Er zijn geen toertochten in onze provincie, maar er zal toch wel wat mogelijk zijn? Andere jaren schaatsten we van Ouderkerk richting Abcoude. Is dat alweer mogelijk? Amstelveen, de Poel misschien?

Ellen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Niet

"Andere jaren schaatsten we van Ouderkerk richting Abcoude. Is dat alweer mogelijk?"
Uit de eerste hand: Nee, dat is niet mogelijk. De Bullewijk, de Holendrecht en de Abcouderplas zitten vol wakken.
Groet,
Miriam Lavell

elena

elena

13-02-2010 om 15:14

Ouderkerk

Ouderkerk heeft toch een ondergelopen weiland. Lijkt me dat je daar wel kunt schaatsen. Tot 2 maart!

Andere kant

Mijn schaatsleraar had het van de week over de Gouwzee, hij had donderdag al gehoord dat daar geschaatst wordt.

groetjes Lionne

Petr@

Petr@

13-02-2010 om 16:12

Henriette123

Henriette123

13-02-2010 om 18:05

Ijbaan ouderkerk dicht

.
Gekopieerd van de site vna de ijsbaanclub bij Ouderkerk:

13-02-2010: Door de vele dooiplekken van de sneeuw die afgelopen woensdag is gevallen en die toen door de geringe sterkte van het ijs niet kon worden verwijderd, is de landijsbaan veranderd in een “maanlandschap waarop schaatsen te gevaarlijk en onverantwoord is.
Pogingen om de ijsvloer te verbeteren zijn mislukt.
De Amstelbocht kan slechts hopen op snel invallende dooi om een nieuw begin te kunnen maken.
Ook bij de Poel kun je niet schaatsen.

Flevo on ice?

Zelf heb ik uit frustratie dat het schaatsen op natuurijs allemaal niet opschoot, twee weken geleden geschaatst op de baan van Flevo on Ice in Biddinghuizen. Rondjes van 3 kilometer of 5 kilometer en ik zag veel ouders met (kleine) kinderen. Nadeel is dat het prijzig is (€15 entree voor een volwassene), maar wel heeeeeeerlijk geschaatst (zonder scheuren en wakken!).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.