Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Waar en hoe bewaar je al die pasjes?

Sinds ik een nieuwe pas kreeg vanwege de postbank die werd overgenomen door de ING loop ik enorm te hansassen. De pas is van mindere kwaliteit, maar nog belangrijker is dat er geen beschermhoesjes meer voor zijn (ing heeft die afgeschaft). In m'n portemonnee verbuigt dat ding toch en slijt (magneetstrip) en scheurt. Als je zo nagaat hoeveel pasjes je wel niet hebt.. sportschool, bieb, je rekening, etc. Ik kom erin om! Sommige pasjes heb je niet maandelijks nodig sommige meerdere malen per dag (ov-chip). Wie heeft daar een handig opbergsysteem voor gevonden ?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Pasjes

ik heb ongeveer 5 pasjes die ik veel gebruik (bankpasje met name) in mijn portemonnee zitten. Een stevige portemonnee, niet te groot, en daar is er nog nooit een kapot in gegaan. De overige pasjes heb ik in een hoesje die daar speciaal voor gemaakt is. Gekocht bij de hema, met een sluiting er om heen en aan de binnenkant allemaal doorzichtig-plastic inschuifhoesjes precies in de maat van een standaard-pasje. Ideaal. die zit los in mijn tas.

Knak

Ik heb jaren geleden een keer een pasje gemold dat in mijn kontzak zat en ik héél nodig naar het toilet moest. Ik liet me al op de bril ploffen terwijl mijn broek nog niet helemaal van mijn achterstel was verwijderd: KNAK!
Verder nooit problemen gehad met hoesloze pasjes. Er zitten er zeker 10 in mijn portomonee.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-01-2011 om 21:49

Ook portemonnee

en mijn jaszak. Ik heb sinds een tijdje mij ov-chip en bankpas in mijn jaszak zitten. Er zit een rits in dus dat is wel veilig. Maar ik heb ook een portemonnee met voldoende ruimte voor mijn pasjes. Dus als de passen uit mijn jas moeten, gaan ze in de portemonnee. De belangrijkste zitten in de daarvoor bedoelde vakjes, de rest in een vak van de portemonnee (van winkels, e.d.).

Fiorucci

Fiorucci

12-01-2011 om 09:39

Lidwientje

Voor dergelijke pasjes heb ik een laatje in mijn kast, als ik naar de bieb ga of het ziekenhuis, haal ik de pasjes eruit die ik nodig heb.

Puck

Puck

12-01-2011 om 09:41

Zelfde als gruffalo

De vaak gebruikte pasjes zitten in mijn portemonnee en de minder vaak gebruikte in zo'n creditcardboekje, kunnen er heel veel overzichtelijk in.

Hanne.

Hanne.

12-01-2011 om 10:24

In portemonee

Ik heb ook m'n pasjes in m'n portemonee zitten. En werkelijk geen enkele met een beschermhoesje. Is er nog nooit een van stuk gegaan.

Let bij het kopen van een portemonee inderdaad op dat er wel genoeg vakjes in zitten, want net als lidwientje heb ik er inderdaad 4 ov chipkaarten en 4 biebpasjes en 4 ziektenkosten pasjes in zitten en dan gaat het hard.

Thuis laten van die pasjes vind ik overigens geen optie. Ik wil graag de mogelijkheid open houden dat als ik een lekke band heb ik spontaan de bus kan pakken, en als ik naar het ziekenhuis ga is dat meestal onverwacht. De ponsplaatjes liggen overigens wel thuis. Daar maken ze maar een nieuwe van als ik onverwacht langs kom. Biebpasjes zou wel kunnen, maar ja, dan ben ik ze gegarandeerd kwijt.

Idem dito

Misschien kan ik een soort van streepjescode laten tattooëren op mijn onderarm zodat ik in één scanbeweging bekend ben, en helemaal geen pasjes meer nodig heb.
O, nee, ik houd niet van tattoo's....onderhuidse chip?

Fiorucci

Fiorucci

12-01-2011 om 11:24

Ja, maar...

Ik ben net zo'n sloddervos, maar dat ene speciale laatje helpt goed. Kwestie van willen en echt alleen daar neerleggen. Ik stop er ook kaartjes voor concerten in, en cadeaubonnen.

Sarcas

Sarcas

12-01-2011 om 11:43

Yeah!

Fantastisch topic! Dit drijft me al jaren tot waanzin. Nou ja, een beetje dan
Ik heb net geteld, en mijn portemonnee bevat 29 pasjes. De portemonnee zelf heeft ook van die spleetjes waar je er een paar per spleetje in kan doen. maar barst dus uit z'n voegen. Ik stop het ding altijd in een binnenzak, omdat hij te groot is voor een broekzak. Maar met als gevolg dat al mijn jas-binnenzakken kapot zijn en ik het kreng altijd uit een voering moet vissen. Ik wil een iPas. Eén pasje waarop je alle pasjes kunt zetten. En dan een nieuwe jas.

S.

Sarcas, 29?

Kijk als vrouw kun je best een portemonnee ter grootte van Mount Everest bij je dragen, dat verhoogt de vrouwelijkheid alleen maar. Bovendien zijn de handtassen tegenwoordig zo groot dat een beetje vulling wel welkom is. Maar 29 pasjes in een portefeuille?

Ik dacht dat mannen dat ding het liefst in hun kontzak meedragen? Zijn alle 29 pasjes echt onmisbaar?

Chris

Margriet*

Margriet*

12-01-2011 om 12:00

Veel minder

Ik heb er maar 9 en nog twee stempelkaarten. Past easy dus. Twee bankpasjes, airmiles, bonus, 2 winkelpaskaart, ovchipkaat/ns voordeelurenkaart en collegekaart voor studie.
Biebpasjes, verzekeringspasjes sleep ik niet allemaal mee. Daar hebben we thuis een mandje voor. Anders zou het hard oplopen. Verzekeringspasjes/creditcard etc. zitten bij de autopapieren, ooit zo bedacht werkt prima.
Als ik alles zou verzamelen kom ik ook een heel eind, maar heb bewust voor dit systeem gekozen.

Vic

Vic

12-01-2011 om 12:37

Laatst geschoond

Ik heb nu nog maar 15 pasjes in mijn portemonnee. Het waren er een stuk meer, maar toen ging de muntenknip telkens open. Die beschermhoesjes gebruik ik nooit, want dan past het helemaal niet meer. Mijn bankpasjes, creditcard, bonuskaart en airmilespas zitten in de gleufjes. Andere pasjes (ANWB, bieb, zorgverzekering, Gamma card, Ikeapas, Karweipas) zitten in het achterste vakje. Ik heb begrepen dat je tegenwoordig ook je rijbewijs als pasje krijgt. Die doe ik dan ook in het achterste vakje. Wel zonde van mijn rijbewijsmapje, daar ben ik toch wel aan gehecht. Dan heb ik ook nog een autopapierenmapje, maar daar zitten alleen maar foto's in. De autopapieren zitten in een plastic insteekhoesje.

Maxime.M

Maxime.M

12-01-2011 om 13:22

Ligt dan aan je portomonnee

Mijn man heeft vaak kapotte en versleten pasjes. Echt versleten, kleur eraf enzo, en die haperen dan vaak. En ik heb dat niet. Ik ben toch van mening dat het komt door het soort portomonnee dat je hebt. Hier heb ik een deel met 5 pasjes, in van die kleine openingetjes, die zitten dakpansgewijs boven elkaar. De pasjes die ik minder vaak gebruik zitten op een stapeltje aan de zijkant van mijn portomonnee. (ik heb er 18) sommige zouden best thuis kunnen blijven (pasje van de thuiszorg bijv. ) maar die is zo dun (geplasificeerd papier) dat ie bijna geen ruimte inneemt.

Ik zou dus op zoek gaan naar een betere portomonnee als ik jou was.

Hanne.

Hanne.

12-01-2011 om 13:53

Idem

inderdaad, onverwachts dingen doen is toch moeilijk als ja altijd eerst naar huis moet om je pasje te halen.

De laatste 4x dat ik met mezelf of een kind naar het ziekenhuis moest was het niet gepland, slechts 1 van die 3 keer ben ik vanaf huis vertrokken. De andere keren kwam ik vanaf m'n werk, vanaf de dokter, was ik aan het fietsen en noem zo maar op. Ik ga toch niet met een bloedend kind eerst langs huis om een verzekeringspasje op te halen.

Fiorucci

Fiorucci

12-01-2011 om 18:34

Pasjes

Bij de EHBO alhier hoef je echt niet gelijk je pas te overleggen, mijn kinderen staan allemaal in het systeem aldaar. Idem voor de huisarts.

Tihama

Tihama

12-01-2011 om 20:24

Welnee

Ik heb een kleine portemonnaie. Ik prop alle pasjes dus tegen elkaar aan. Dat zijn standaard 3 bankpasjes, 1 rijbewijs en verder optioneel museumkaarten, biebkaarten etc. Niet alleen die van mezelf, maar dan ook van de kinderen. Ik kan exact 9 pasjes achter elkaar proppen voor de kans op uitscheuren bestaat. Mijn portemonnaie is dus ook van pasjeformaat: ik kan pasjes kwijt, biljetten in vieren gevouwen en nog een klein ritsje waar het kleingeld in kan. Deze portemonnaie is dan ook de enige die in al mijn broekzakken en blazerzakken kan.

De bankpasje overleven dit gedrag al een jaar of 5 (zolang heb ik deze portemonnaie, schat ik). Vroeger stopte ik de pasjes los in mijn achterzak, maar dan moest ik 1 keer per 2 jaar een nieuwe aanvragen, want dan was er wel een geknakt.

Ik zoek trouwens al een tijdje naar weer zo'n nieuwe kleine portemonnaie, want deze begint te slijten. Helaas nog niet gevonden. Blijkbaar is het een ongebruikelijke maat.

Oja, verzekeringspasjes neem ik alleen mee op vakantie in het buitenland.

Tihama

Tihama

Tihama

12-01-2011 om 20:27

Rijbewijs

Dat was nou het enige fijne aan het feit dat we 2 jaar geleden op vakantie beide paspoorten én mijn rijbewijs verloren. Ik heb nu zo'n pasje als rijbewijs. Heb ik voortaan ook eindelijk altijd legitimatie bij me.

Tihama

Hanne.

Hanne.

13-01-2011 om 08:55

Ehbo / huisarts

Bij de huisarts is het inderdaad niet nodig, maar in het ziekenhuis/bij de huisartsenpost willen ze bij mij toch altijd legetimatie (van mijn) en verzekeringsbewijs zien.

Moet ook zeggen dat ik nog nooit onverwachts met m'n kinderen in het 'eigen' ziekenhuis ben geweest, rare dingen gebeuren hier altijd op het moment dat we niet thuis zijn.

neteret mut

neteret mut

13-01-2011 om 11:38

Veel pasjes

vooral veel winkelpasjes, het lijkt wel of elke winkel een eigen pasje heeft. Ik neem ze wel aan want van te voren weet ik niet of ik vaker bij die winkel zal komen en hoeveel het me zal schelen ( bij sommige best behoorlijk). Verder veel pasjes als van bieb, trein, verzekering, bank. In mijn tas zitten ook vakjes voor pasjes, daar zitten er ook een aantal. De meesten in mijn groete "flap"/ vakkenportemenee ( voorvakje zit een stapel pasjes en in de speciale vakjes zitten pasjes soms per 2)

Grrr inderdaad

Ik zucht altijd diep als er weer eens iets wordt aangeleverd "op handig creditcardformaat"; en bedankt, dat kan dan mooi naast al die andere pasjes.

Mijn portemonnee is vrijwel geheel gevuld met pasjes (en kassabonnetjes), geld zit er amper in ... Ik heb zo inderdaad al meerdere portemonnees voortijdig aan hun einde geholpen, er is een grens aan de rekbaarheid.

En nee, sommige dingen wil je toch bij je hebben voor de zekerheid, nog daargelaten dat ze in mijn portemonnee tenminste niet wegraken (en thuis wel).

De pasjes zelf gaan overigens bij mij nooit stuk [klopt af], alleen de portemonnee...

Groeten,

Temet

Mamvantwee

Mamvantwee

14-01-2011 om 09:45

Ik mis het pashoesje wel

Mijn ING-pasje slijt wel sneller sinds het hoesje ter ziele is. En mijn portemonnee ook. Score aan pasjes: bankpas, anwbkaart, bonus, airmiles, collegekaart, vve, 3 verzekeringspasjes (man heeft zijn eigen pasje), 4 dierentuinabo's, 3 biebkaarten, gammakaart en twee goede-klantenkaarten van winkels waar ik zelden kom. Even tellen...18 dus!
Belachelijk.

Groet, Mamvantwee

Tirza G.

Tirza G.

14-01-2011 om 16:09

Fiorucci

Dan gaat het dus mis he. Als je een laatje neemt waar óók andere dingen in mogen (kadobonnen, concertkaarten) is het natuurlijk in no-time een chaos. Want dan kan de overblijfkaart er ook wel bij. En het restantje buitenlands geld. En een Labello voor je weet maar nooit. En een pen. En de reservefietssleutel.

Tirza

Fiorucci

Fiorucci

14-01-2011 om 17:57

Nee tirza

De overblijfkaart wel, en de orthokaart van mijn zoon ook. Maar labello, pennen en dat soort zaken zitten een laatje lager..

Fiorucci

Fiorucci

14-01-2011 om 18:52

Pelle

In ons geval niet altijd handig, soms ben ik niet thuis en moet kind naar de ortho, dan is dat laatje handiger dan mijn tas/mapje.

Fiorucci

Fiorucci

15-01-2011 om 08:06

Precies pelle

Dus is het niet handig als dat pasje of hun biebpas in mijn tas zit. En ik heb best een chaotisch huishouden, maar wat er ook gebeurt, door dat laatje zijn we dergelijke belangrijke spullen gewoon nooit kwijt.

Fiorucci

Fiorucci

15-01-2011 om 10:22

Pelle

Pas daar mee op. Mijn zoon van 13, chaoot eerste klas, is nu al voor de tweede keer in korte tijd zijn portemonnee kwijt geraakt, compleet met kluispas van school en bankpas. Gelukkig liggen andere belangrijke zaken in mijn beroemde laatje. Een portemonnee vol pasjes is niet voor elke puber handig!!
Hij heeft nu een portemonnee met ketting aan zijn broekriem.

Daarom heb ik een tas

Als ik een nieuwe tas koop is het eerste waar ik op let of ie kleine geschikte aflsuitbare vakjes heeft.
In mijn portemonee (overdwarse gleufjes) heb ik de dagelijkse pasjes,die ik dus veel nodig heb,elke dag zeg maar. Bankpassen, bonuskaartgedoe van super,stempelgedoe van bakker,en 1 creditkaart. In een achtervakje van porto heb ik rijbewijs en anwbpas. En de rest zit in de vakjes in mijn tas. Mijn mobieltje er ook bij, zorgpasjes, biebkaartjes,etc.etc.
En mijn portomonee kan tenminste fatsoenlijk dicht.
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.