Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

fietskwijt

fietskwijt

11-01-2010 om 11:04

Waar blijven gestolen fietsen?

Een paar maanden geleden is mijn fiets gestolen. Deze staat geregistreerd, heeft een anti-diefstal chip etc. Ik kijk nog steeds iedere dag op MP en Speurders om te kijken of mijn fiets aangeboden wordt, dat is niet het geval. Daarom mijn vraag: waar blijven toch die gestolen fietsen? Wat voor een nut heeft zo'n anti-diefstal chip dan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
lizaa

lizaa

11-01-2010 om 11:46

Kijkdag politie

Ga in elk geval eens kijken bij de gevonden fietsen bij de politie in je woonplaats. Mijn fiets was ook gestolen, en ik besloot, zonder veel hoop, daar ook eens te kijken. Ik kwam in een grote hal terecht, met honderden fietsen. Allemaal gevonden en in beslag genomen fietsen, waar nooit meer een eigenaar van is komen opdagen. En helemaal achteraan, jawel, daar stond ook mijn fiets. Net in beslag genomen bij een beruchte fietsendief. Ik heb nu twee hele goede sloten op mijn fiets, en zet hem altijd daarmee aan iets vast.

fietskwijt

fietskwijt

11-01-2010 om 11:55

Lizaa

Wat ik dan niet snap, is wordt er niet gekeken naar framenummer en anti-diefstalchip? Bij aangifte van diefstal wordt er gevraagd naar merk fiets, framenummer, chip etc. Het lijkt mij dat dat in een soort databank wordt opgeslagen. Anders zit je voor de kat z'n viool aangifte te doen als je fiets niet (meer) verzekerd is. Als er dan een fiets binnenkomt bij de politie, lijkt me dat deze ook weer wordt geregistreerd in een databank. En dan zou er een match moeten komen: he, dat is de fiets van mevrouw lizaa of van mevrouw fietskwijt. Werkt dat niet zo? Moet iedereen het wiel opnieuw uitvinden?
Het lijkt mij toch ook dat fietsenmakers gegevens opvragen bij de politie bij redelijk nieuwe gestolen fietsen?

Maxime.M

Maxime.M

11-01-2010 om 12:06

Misschien

het kan zijn dat de dief nu zelf op je fiets rondrijd, of hem heeft verkocht zonder gebruik te maken van marktplaats. Er zijn trouwens nog heel veel meer sites zoals; speurders, marktgigant, tweedehands.net. Hou je die ook allemaal in de gaten? Dit kan trouwens op een heel snelle manier, via www.veilingkijker.nl kan je al die sites (ook marktplaats) in een keer bekijken.
Ik heb zelf ooit een keer een oma fiets gevonden met doorgeknipt slot, we hebben hem ingeleverd bij de politie en daar is deze toen een half jaar gestald. Er is geen eigenaar op gekomen en daarna mocht ik die fiets komen ophalen en houden.

Maxime

lizaa

lizaa

11-01-2010 om 13:10

Zelf er achter aan gaan

Fietskwijt, ik verbaasde mij er ook over: ik had keurig aangifte gedaan bij de politie, en alle gegevens van de fiets doorgegeven (behalve chip, die heb ik niet). Toch werd ik niet ingelicht toen de fiets werd gevonden. Het is dat ik zelf ging kijken bij de politie, anders had ik de fiets niet teruggevonden. En al die andere (veelal prachtige) fietsen stonden daar maar niet opgehaald te staan. Kennelijk was er geen koppeling van aangifte van vermiste fietsen, en gevonden fietsen. En dat terwijl dat met een computer zo simpel zou moeten zijn. Ik heb het nog gevraagd aan degene die mij in de loods rondleidde, maar die 'ging daar niet over'. Dit was overigens enkele jaren geleden, misschien is het systeem nu wel verbeterd.

Mijn fiets is terugbezorgd

Fiets was gestolen in oktober vorig jaar en net voor kerst kreeg ik bericht van de politie dat ze 2 mannetjes met beide en garage vol fietsen hadden opgerold. Daar stond mijn fiets bij en ik heb 'm terug! Er bestaat trouwens ook een Nationaal Fietsendiefstal register. Daarin kun je zien of je gestolen fiets goed staat geregistreerd (als gestolen dus) en of ie evt. is teruggevonden.

fietskwijt

fietskwijt

13-01-2010 om 12:26

Wat goed!

Kijk, zoiets zocht ik, zo'n lijst. Ik heb gelijk gezocht en mijn gestolen fiets staat in de lijst met de juiste datum (mijn nieuw fiets ook, alleen staat daar bij gestolen nee ipv ja). Ik krijg nu wat meer hoop dat hij misschien ooit boven water komt, ook al is het al weer even geleden dat ie weg is. Het stelt mij gerust dat mijn aangifte toch niet helemaal in een zwart gat is verdwenen. Nu hopen dat het dezelfde afloop gaat krijgen als bij jou, Rinkie.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.