Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Loketje

Loketje

10-04-2010 om 17:01

Waar bankrekening openen?

Ik wil een bankrekening openen voor standaard betalingsverkeer (overschrijvingen & pinnen). Ik wil niet bij Rabo, ING of ABNAMRO.
Zijn er mensen die me een bank kunnen aanraden die goede service biedt aan "gewone mensen" ?
Loketje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

10-04-2010 om 18:57

Asn

prima geregeld juist,
Dat van de verschillende dagen tussen pasje en pincode is bij alle banken en heel bewust uit veiligheidsoverwegingen.

Die handtekeningen zijn ook allemaal wettelijk verplicht tegenwoordid. Het is wat dat betreft net de belastingdienst, kan niet leuker en makkelijker

Verder is de service van asn perfect. Ik ben zeer tevreden over de snelheid: sneller dan Triodos bijvoorbeeld, overzichtelijkheid van de website en zoals al gezegd de geleverde service.

amk

amk

11-04-2010 om 11:13

Tja

dan heb je nog het geluk dat je een kantoor van een bank in je buurt hebt. In grote delen van het land moet je daar al 20km voor reizen.

Zelfs hier in de stad zijn er maar 2 banken met een kantoor. Liever een goedkopere bank denk ik dan. Ipv een ABN amro die speelt met mijn geld.

Triodos bank

Na alle perikelen rondom die grote banken vind ik de Triodosbank wel een beter alternatief.

Alleen met betalingen via Ideal op internet is dat lastig, dat gaat (nog) niet.

Ze hebben een mooie gedachte en komen erg vriendelijk over. Ze jagen geen bonussen of vet winstbejag na.

MM.

MM.

11-04-2010 om 16:28

Triodos wel ideal

Dat staat tenminste op de achterkant van het Triodosnieuws dat gisteren in mijn brievenbus zat.
Ik heb rekeningen bij Triodos en ASN en ben over allebei erg tevreden. ASN heeft ook iDeal. Dat er geen bankkantoren zijn maakt niet uit, ze hebben toch een klantenservice, via internet of telefoon.

Groet MM

Nasha 1st

Nasha 1st

11-04-2010 om 16:50

Misschien ook wel overstappen

Zit nu bij ING, voorheen Postbank, maar sinds het ING is voel ik me toch minder verbonden aan hen....

Dat overstappen, hoe loopt dat dan? Ik heb veel automatische incasso's. Moet dat dan allemaal opgezegd worden en opnieuw gedaan of kunnen ze dat mee overnemen? En zoals je salaris.....

amk

amk

11-04-2010 om 19:05

Nasha

alles wat automatisch overgeschreven wordt wordt gewoon doorgesluisd, je inkomensdingen moet je zelf nieuwe rekeningen doorgeven: salaris, toeslagen.

Ik vond het echt veelsimpeler en minder rompslomp als gedacht.

Triodos inderdaad nu ideal

Ik ben zelf ruim twee jaar geleden overgestapt naar Triodos en vind het een prima bank. Dat ze geen Ideal hadden vond ik een nadeel, maar sinds een paar weken kun je ook bij Triodos betalen met Ideal en daar heb ik al gebruik van gemaakt.

Alternatief is inderdaad ASN. Ook een prima bank. Het gedoe met overstappen valt reuze mee. Je moet wel in de gaten houden dat je binnen die 13 maanden overstapservice alle zaken die je zelf moet veranderen ook echt hebt omgezet. Het beste meteen in het begin doen

Chris

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.