Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

choco la

choco la

24-04-2010 om 08:02

Waar aan denken bij kindervrijmarkt?

Op koninginnedag willen mijn kinderen spullen verkopen op een kleedje. Helemaal prima. Maar waar moet ik nu allemaal aan denken samen met hen? Het wordt de 1e keer.
Moet je wel prijsjes op de spullen zetten zodat de kinderen zelf weten wat iets moet kosten, of juist niet? Als we het niet doen dan moeten de kinderen het steeds aan mij vragen of ze verkopen iets voor te veel geld of juist te weinig. Ik ben wel in de buurt hoor....maar toch. En heeft iemand nog tips wat we mee moeten nemen om de dag goed door te komen (naast eten en drinken natuurlijk)? En tips om alles goed uit te stallen zijn ook welkom.
Kortom welke ervaren verkopers helpen mij en mij mijn kinderen even op weg?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liora

liora

24-04-2010 om 08:30

Even denken

Je hebt een portemonneetje of kistje nodig voor het geld. Ook zelf iets meenemen om af en toe wat geld in over te doen. Zorg zelf voor voldoende kleingeld om te wisselen.

Verder kan het best saai zijn voor kinderen, dus leuk als ze misschien een spelletje hebben of zo wat ze tussendoor even kunnen doen.

Veel plezier en goede zaken!

Liora

Nely

Nely

25-04-2010 om 20:16

Wel prijsjes erop

al heb je altijd mensen die willen onderhandelen, dan kun je nog zien of je de prijs omlaag doet of toch niet.

Wat wij vorig jaar deden was een doos neerzetten met allerlei heel klein spul erin en dan op de doos de tekst: 50 cent per stuk. Er werd heel veel in de doos gegrabbeld en toen hij bijna leeg was deed ik er weer wat kleine dingetjes in die ik anders toch niet kwijt zou raken.

Tango

Tango

25-04-2010 om 21:29

Hier ook prijsjes erop

Wij gaan ook op de vrijmarkt staan en ik ben al begonnen met prijzen. Vind ik inderdaad wel zo handig. De kinderen gaan ook helpen ( hier is het vrijmarkt voor volwassenen en kinderen) en die weten anders niet wat het moet kosten.
Vorig jaar stonden we er ook en het beviel goed op deze manier. Enkele dingen doen we in bakken (bijv. knuffels, mcDonalds-speeltjes) met 1 prijs erop. Vorig jaar hadden we ook een grabbelton met mcDonaldsspul e.d. voor 10 cent, maar dat liep helemaal niet.
Nu heb ik een bak met barbie-spul waar ze gratis in mogen graaien (schoentjes, kleertjes e.d.) als ze een barbie kopen.
Vorig jaar vonden de kinderen het ook leuk om de markt over te gaan, vonden we ook prima hoor, Tangoman was ook mee en wij letten dan even op. Wel in de gaten houden dat ze niet meteen weer prullen gaan kopen van hun net verdiende geld. Bij ons moeten ze altijd overleggen wat ze gaan kopen, hoewel dat vorig jaar 1 keer misging. Toen kocht Tangozoon iets wat we daarna zelf maar weer verkocht hebben.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.