Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Bastet

Bastet

22-04-2009 om 18:14

Vrijmarkt

Ik heb me weer laten overhalen door de kinders...we zitten op de vrijmarkt dit jaar,om zooi te verkopen..)
Misschien leuk om tips en trucs uit te wisselen?Mijn eerste tip:vraag altijd iets meer dan je wilt hebben voor iets,men zal meestal toch reageren met een lager bod.
Bastet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jo65

Jo65

22-04-2009 om 19:49

Mijn tips

Leuk om op de vrijmarkt te gaan zitten, heb het ook een paar keer gedaan. Mijn tips zijn:
Neem iets warms mee, warme jas, thermos met thee, want als het fris is of je zit in de schaduw dan krijg je het na een tijdje echt koud. En neem wat klapstoeltjes mee.
Nog een tip. Als iemand belangstelling heeft voor iets en het wil kopen, zei ik vaak : als u dit (iets omhoog houden) erbij neemt krijgt u het voor .... (prijs noemen). Dan verkoop je dus twee dingen i.p.v. 1.
Neem ook wat wisselgeld mee en een rol plastic tasjes. En verder inderdaad niet teveel geld vragen, maak er een sport van om zoveel mogelijk te verkopen i.p.v. zoveel mogelijk geld te verdienen. Want als je er veel voor wilt hebben kun je het beter op marktplaats zetten.
Veel succes!

Bastet

Bastet

22-04-2009 om 20:03

Pandia

Geen idee,tegenwoordig mag je zelf een plekkie kiezen,wie het eerst komt,het eerst maalt.Ik zit zelf graag langs het pad langs de Dobbe,daar is nog wat schaduw op zonnige dagen.Nog een tip: smeer je in als de zon schijnt!
Bastet

Jesse_1

Jesse_1

22-04-2009 om 20:06

Ah...

... het jaarlijkse vrijmarkt-draadje .

Mijn tip; prijs je marktwaar juist wèl (ik vind het iig heel vervelend als ik iets wil kopen en de dingen zijn niet geprijsd - en merkte ook vorig jaar dat het heel fijn was).
Verder: Zorg dat je er vrolijk uitziet (bij voorkeur ook iets in Oranje). En ik geloof dat er lekker weer wordt verwacht, maar zorg bij een buienverwachting dat je een stuk plastic bij je hebt om de spullen af te kunnen dekken!
Misschien dat wij ook wel weer gaan. (Lekker weer
Jesse

Mamba

Mamba

22-04-2009 om 20:07

Mijn tips

Ga verkleed in oranje, trek de aandacht. Laat de kinderen er niet als een passieve etalage-pop bijzitten -al is dat na een paar uur al wat lastiger. Ga als het mogelijk is met twee volwassenen zodat de kinderen om de beurt een loopje hebben en het verdiende geld stuk kunnen slaan. Zorg voor een 'doe'-activiteit bij je kraampje. Laat de mensen door bijvoorbeeld een rad van Fortuin de prijs betalen, spijker in 1x in het hout slaan, muntje in een potje in een bak met water gooien, ga schminken, zingen, muziek spelen of doe dit allemaal tegelijk.

Iets extra's

Vorig jaar hadden we naast de gebruikelijke zooi op een oranje kleedje ook koekjes gebakken en versierd, die verkochten onwijs goed. Deels omdat mensen wel trek krijgen en deels omdat ze uit aardigheid iets willen kopen maar geen zooi Dit jaar zit ik er ook weer hoor. Alleen denk ik zonder koekjes want ik kom de nacht daarvoor terug van een zakentripje.
Jonne

Sjillie

Sjillie

23-04-2009 om 08:53

Over koekjes en ander etenswaar

Vraag van te voren goed na of je wel etenswaar mag verkopen!
Hier mag het niet vanwege veiligheid ervan en hygiene en etc. Er wordt ook op gecontroleerd en als je het toch verkoopt wordt het in beslag genomen!!!

Gr Sjillie

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.