Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Merel78

Merel78

25-08-2010 om 09:36

Vriezerperikelen

grrrrrrrrrrrrrrrrr ff mijn frustratie kwijt. Onze vriezer, nu 4 jaar oud (whirlpool) heeft kuren. Hij slaat steeds af, dan begint hij dus te ontdooien. Vervolgens gaat uiteraard het rode controlelampje branden (waardoor we het merken) en dan is het een kwestie van even aan de knopjes rammelen, de snelvriesfunctie inschakelen of even de deur open en dichtdoen voor hij weer aanslaat. Niet goed dus!

Vanmorgen gebeld, uiteraard geen garantie meer (want die is na 2 jaar gestopot!). Maar levensverwachting van een vriezer zegt ze doodleuk ligt wel op 8-10 jaar. Omdat het nog onder de 5 jaar is hebben ze een coulancetarief...275 euro (inclusief voorrijkosten, arbeidsloon en onderdelen). Is dit zinvol? Kunnen we niet beter een nieuwe kopen (lijkt me niet zo heel veel te schelen met die max. prijs). En wat als ze er niks aan kunnen doen, dan ben je uiteraard 100 euro voorrijkosten en arbeidsloon kwijt...

Hmz...ik weet het niet meer, vanavond maar eens met manlief over hebben. Maar wat vinden jullie, wel of niet doen?

groetjes, Merel

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Brianna F

Brianna F

25-08-2010 om 10:12

Conformiteitsbeginsel

Kijk daar eens op, je hebt meer rechten dan je denkt. Een vriezer moet veel langer meekunnen.

Zou niet mogen

Volgens mij kan dit niet zo maar.. als het een fabrieksfout is (wat kan) dan heb je dus ook nog eens extra betaald voor de extra garantie. Zoek eens bij Radar (tv) of consumentenbond oid. Bel ook eens met zo'n onderdelen huis. Ze willen overal verlengde garantie slijten en dat levert lekker meer op..

Merel78

Merel78

25-08-2010 om 11:05

Aanvullend

Bedankt, heb vast even gegoogled en dat levert wel wat nuttige info op mbt het conformiteitsbeginsel.
ik heb overigens niet betaald voor extra garantie (kon wel, 6 jaar extra onderdelengarantie, maar hebben we niet gedaan).

Merel

Merel78

Merel78

26-08-2010 om 09:39

Update

Nou een update van deze kant:
gisteren had ik al gebeld met whirlpool dus, saillant detail: de max. reparatiekosten zijn net zo duur als de vriezer waren (ahum...gisteren de rekening gevonden!!)
Ik had zeer nuttige info gevonden over het conformiteitsbeginsenl met een mooi stappenplan hoe te handelen.
Vanmorgen de leverancier gebeld, hele verhaal uitgelegd. Ik kan een afspraak maken met Whirlpool. Zij leveren een offerte, die moet ik voorleggen aan de afdeling consumentenbelangen en dan wordt er een verdeelsleutel op toegepast (waarin de levensduur van 8 jaar dus wordt meegenomen). Ook de voorrijdkosten en het arbeidsloon worden vergoed. Aangezien de vriezer 4 jaar oud is en de geschatte levensduur 8 jaar is, verwacht ik dus dat we de helft maar kwijt zijn (of schat ik dat verkeerd in??)

groetjes, Merel

Merel78

Merel78

27-08-2010 om 19:47

Pelle

Ik heb gegoogled op conformiteitsbeginsel.
Deze heb ik eerst gevonden en geeft op zich wel goeie uitleg over wat het inhoudt:
http://www.conformiteit.nl/conformiteit-conformiteitbeginsel_garantie.html

Deze vond ik echter wat makkelijker leesbaar en bruikbaar. Het stappenplan staat aan het einde van de pagina.

http://www.kieskeurig.nl//document/A19B25827AA58DE3C12574AB00374E15

groetjes,

Merel

Merel78

Merel78

27-08-2010 om 19:50

Overigens

kan er pas 10 september!!! iemand komen. En ik moet contant betalen, hoe achterhaald. ga dit nog maar een keer navragen als ze bellen, want ze zouden nog proberen het naar voren te schuiven. en ik ga de consumentelijn van de winkel ook nog een keer bellen of we het gewoon achteraf kunnen declareren. of kan ik daar gewoon op vertrouwen??

groetjes, Merel (hmz, ken mezelf niet zo wantrouwend...maar ja...)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.