Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Anders

Anders

07-06-2010 om 11:29

Vriendin met grote schuld

Mijn vriendin heeft waarschijnlijk een grote schuld boven haar hoofd hangen. Ik kan nu niet precies uit de doeken doen waarom, ivm herkenning. Hun strategie is nu struisvogelpolitiek. Daar maak ik me zorgen om. Ze vertelt mij dingen in delen, ik krijg het beeld niet helemaal helder. Ze heeft vriendinnen die het allemaal goed hebben, misschien wil ze er daarom ook niet veel over kwijt. Ik heb al aangeboden om haar te helpen, maar ik weet ook niet goed waarmee. Ik vind het ook moeilijk om te zien dat ze straks diep in de problemen zitten maar niet al te moeilijk doet over uitgaven voor de kinderen, ze zouden allebei meer kunnen gaan werken, dure fitnessabonnement (waar ze nauwelijk gebruik van maakt) kan opgezegd worden, etc. Haar ouders hebben wel veel geld, mogelijk dat ze daar op vertrouwen.
Wat kan ik doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maxime.M

Maxime.M

07-06-2010 om 11:56

Hulp

Wil ze dat je haar helpt? Dan zou ik inderdaad in alle abonnementen alvast duiken en dat opzeggen. Verder kan je haar wel tips geven over hun uitgaven, maar pas op dat je geen ruzie krijgt. Ze kunnen je al gauw als bemoeial zien.
Kijk maar eens naar de programma's van een dubbeltje op zijn kant via uitzending gemist, daar zie je wat ze allemaal doen om te bezuinigen. (dingen verkopen, auto weg enz.enz)

Maxime

Anders

Anders

07-06-2010 om 12:56

Maxime

Ze zijn van de struisvogelpolitiek. Ze laten hier en daar wel iets los over maar ondernemen nog geen actie. Ik ga dus niet aanbieden om abonnementen maar op te zeggen enzo. Ik zie wel in waar ze kunnen bezuinigen maar ik zie dat dat nog niet gebeurd. En ik ben bang dat dat wel heel hard nodig is (als ze het daar al mee gaan redden). Ze doen nu feitelijk niets terwijl er beslaglegging op het huis dreigt.
Inderdaad geen zin in ruzie, maar dit gaat ook niet goed.

Als ik het zo lees

dan kan je nog flink je neus stoten als jij met al je pro-actieve energie (abonnementen opzeggen) daar de boel wil gaan opschonen. Volgens mij kom je dan van een flink koude kermis thuis.

Zij zal toch zelf in staat moeten zijn om als eerste te denken aan dat abonnement, doet ze dat niet dan is ze er ook niet klaar voor dat jij dat voor haar gaat doen.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-06-2010 om 13:35

Struisvogelpolitiek

kan een symptoom zijn. Het hoort bij de kwaal dus. Op een gegeven moment durf je niet meer na te denken over de rekeningen en durf je ze niet meer open te maken. Wat je niet ziet weet je ook niet...
Als de verstandhouding goed is zou je kunnen aanbieden om alles stap voor stap met haar door te nemen en te helpen om eventuele abonnementen op te zeggen. Misschien haal je haar daarmee uit haar apathie. Het is soms echt geen onwil, maar 'verlamming'.

Petra Kappers

Petra Kappers

08-06-2010 om 07:30

Vertrouwen

Misschien vertrouwt ze er wel op dat haar ouders haar zullen bijstaan als het echt misloopt. En misschien is dat ook wel terecht omdat ze dat altijd al hebben gedaan. Ik zal altijd voorzichtig zijn met pro-actief advies.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.