Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ayanna

Ayanna

21-09-2009 om 19:42

Vreemd ongedierte

Sinds een paar weken hebben wij hele rare beestjes in huis. Ik kan het niet anders omschrijven dan 'hagelslag op pootjes'. Ze hebben de grootte van een hagelslagje, zien er ook zo uit qua vorm en kleur, en ze hebben twee ieniemienie voelsprietjes en 6 ieniemienie pootjes. Ze zitten voornamelijk in de keuken en ik heb ze echt, nog nooit eerder gezien.
Iemand enig idee???

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

21-09-2009 om 20:48

Tapijtkever en daar de larve van

Ik denk - als je tenminste net als wij die gekke beestjes op de muur ziet zitten - dat het de larve van de tapijtkever kan zijn:
http://www.ppd.nl/ppd/determinatielab/materiaal-aantastende-insekten/tapijtkevers.html

Ik zie ze regelmatig in huis. Ze lopen nooit weg, dus ik duw ze gewoon plat met mijn vinger. Blijkbaar houden ze van wol en opgezette dieren (? heb ik toch echt niet in de vensterbank). Nog nooit ergens gaten in zien vallen overigens.

groet, Mamvantwee

Ayanna

Ayanna

21-09-2009 om 21:24

Nee en nee

Alhoewel ik alleen al vanwege de naam, kastanjebruine rijstmeelkever, zou willen dat ik hem had!!! 'Tsja, wij hebben nogal last van de kastanjebruine rijstmeelkever'...hahahaha! Klinkt reuze interessant!
Maar de tapijtkever is het dus ook niet.
Misschien hebben wij wel een nieuwe diersoort?? Nog nooit eerder ontdekt. Men had altijd wel het vermoeden dat er zo'n soort beestje moest bestaan, maar echter tot op heden nog nooit waargenomen. En hier zitten ze dus! De 'echte hagelslagjes' die btw, vergat ik nog te vermelden, een voorkeur hebben voor kattevoer!
Oh ja, qua kleur gaat het om pure hagelslag. Geen melk.

Mamvantwee

Mamvantwee

22-09-2009 om 08:53

Overjarige hagelslag dus?

Je zegt het eigenlijk al zelf...hagelslag dus. Remedie: opeten?

(Niets van chocola krijgt in mijn buurt de kans om te overleven, vandaar dat ik jouw beestjes niet ken!)

groet, Mamvantwee

Jacoline29

Jacoline29

22-09-2009 om 13:24

Ehm

mischien zilvervisjes.Deze heb ik ook in huis,eten geloof ik papier en houden van vocht/vochtige ruimtes.

Rafelkap

Rafelkap

22-09-2009 om 13:30

Ehhhh

mieren??

Ayanna

Ayanna

22-09-2009 om 14:41

Hmmmm

Net mijn bril maar eens opgezet om 'hagelslag' eens goed te bestuderen. En potverdrie....ik neig nu toch wel naar de rijstmeelkever toe. Hij lijkt er toch verdacht veel op. Maar hoe komen we daar nu weer aan?? Heb ze een beetje zitten bestuderen maar volgens mij kunnen we deze soort beter 'kattenbrokjeskever' noemen. Daar zitten er namelijk telkens weer behoorlijk wat. Heb het nest nog niet kunnen ontdekken.

Puck2

Puck2

22-09-2009 om 19:52

Graanklanders

En heb je bij nadere bestudering ook misschien een schattig "slurfje" gesignaleerd? In dat geval kan het ook nog een graanklander zijn.

Ayanna

Ayanna

22-09-2009 om 20:52

Puck2

Nee, het is slurfloze 'hagelslag'....

Nou zeg!

Terwijl ik deze berichtjes zit te lezen voel ik wat gekriebel op mijn pols, en.. zie een hagelsagbeestje over mijn pols lopen! Precies wat jij omschrijft! Althans wat ik er van kon zien, want mijn eerste reactie was toch dat beestje wegslaan en nu kan ik hem nergens meer vinden.
Wat een toeval. Ik zal er eens op letten of ik er meer zie.

Jacoline29

Jacoline29

23-09-2009 om 09:31

Ayanna

Kijk eens op deze site,zilvervisjes eten ook meel ed.Het kan ook een familielid zijn van de zilvervis.

http://huis-en-tuin.infonu.nl/diversen/6109-het-zilvervisje.html

Ayanna

Ayanna

23-09-2009 om 18:44

Pandia (o.t.)

()

Ayanna

Ayanna

24-09-2009 om 21:43

Gone with the wind

Net zo plotseling als ze ineens verschenen, net zo plotseling zijn ze nu weer verdwenen!! Het waren geen zilvervisjes, dat weet ik zeker want die ken ik. Ik houd het dus maar op de (hagelslag-bruine) rijstmeelkever. Alhoewel ik 'kever' een erg complimenteus woord vind voor een wandelend apostrofje...

Ayanna

Ayanna

24-09-2009 om 22:54

Pandia

Die is wel heel erg melig...
Ik was al zo blij dat het een merkloos beestje was. Voor hetzelfde geld had ik van die grote korrels gehad. Net als die van Venz!
PS hagelt het nou buiten???

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.