Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vreemd keukenontwerp gekregen

Gisteren zijn we weer voor een keukenontwerp/berekening geweest. Op zich een heleboel tips gekregen, die anderen keukenboeren niet genoemd hebben. Dus ik ben positief alleen het ontwerp wat we gekregen hebben bevalt me niet.. In tegenstelling tot wat de eerste keukenwinkel adviseerde krijg ik nu 10 cm minder kastruimte. Deze winkel zegt geeneen muur is recht dus je moet altijd rekenen meet een passtuk van ongeveer 10 cm. Maw het eerste ontwerp wat mij voorgeschoteld is kan helemaal niet. Wat vinden jullie? Zo zou ie moeten worden.

koelvriescombi (hoge kast)
combi-magnetron (hoge kast) en nu komt het:
30 cm ladenkast
ladekast met kooplaat erboven
30 cm ladenkast
hoekkast van 65*115
en dan bij de andere wand dus 115 cm hoekkast
50 cm kast voor spoelbak
60 cm vaatwasser.

Nu zit ik me steeds af te vragen wat ik met 2 ladenkasten van 30 cm moet... Wat vinden jullie? Heb je daar wel wat aan. Ik heb nogal veel spullen omdat ik heel erg graag bak (taarten enzo) dus ik moet al mijn spullen, bakmixen en bakblikken (30 stuks ofzo wel allemaal kwijt kunnen)
We hebben hiervoor gekozen omdat mijn man van mening is dat niet handig is als de kookplaat bijv. maar 15 van de hoge kast of van de hoek van het aanrecht is. Hij wil hem echt gecentreerd zeg maar.

Ik ben benieuwd of jullie dit ook zo'n vreemd ontwerp vinden of dat jullie zeggen 30 cm is op zich best handig...Tja misschien denken jullie weer zo'n keukenvraag. Niet weer he!! Maar het gaat toch om erg veel geld en dan wil ik niet me jaren ergeren aan iets wat ik vooraf anders had kunnen doen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

17-07-2009 om 14:53

Opschuiven

Als je je kookplaat 30 centimeter opschuift, heb je dan plek voor een ladenkast van 60 cm? Dan krijg je volgens mij ladenkast van 60, kast onder kookplaat, en dan de hoekkast. Een ladenkast van 30 cm lijkt me niet handig, en zeker niet twee. Heb je ook nog ergens bovenkastjes, anders lijkt het me sowieso wat krap qua kastruimte.
Ik vind zelf de kookplaat in een hoek het handigst, met een aflegruimte (aanrecht) van 30 cm. Dan houd je de maximale hoeveelheid aanrechtruimte aan een stuk.

Dumbledore

Dumbledore

17-07-2009 om 15:27 Topicstarter

in theorie hebben we daar 1.5 meter. Dus 60 en 90 zou kunnen of andersom. ik weet alleen niet of je bijv. de kookplaat aan een kant van de 90 cm kast kan doen. En denk ook niet dat dat mooi is. Ik denk dat ie gecentreerd het mooiste is. Denk je niet?
90 bij de hoge kast had ik ook al bedacht. Dan heb ik aan allebei de kanten van de kookplaat 15 cm over + de 60 cm kast en dan de hoek etc...

Naadje

Naadje

17-07-2009 om 15:32

Lades onder kookplaat

Hoe breed zijn je lades onder de kookplaat?

Ik heb de zelfde maten keuken.
Alleen min de 2 x 30 cm lades en min 1 hoge kast.
Onder de kookplaat heb ik een lade van 100 cm en een bestek lade. De 2 grote lades zijn voldoende voor pannen en bakspullen.

Voorraad heb ik elders staan maar als jij 2x 30 cm lades hebt moet je daarin heel wat weg kunnen zetten.
Zie het als 2 lage apothekerskasten.

Nog 1 tip (waar bemoei ik me mee) weet je zeker dat je een combi magnetron wilt ? Als je van bakken houdt is een combioven veel prettiger. Is breder.
Ik bak in mijn combi oven met gemak 4 pizza's tegelijk.

En de magnetron functie zit er gewoon op.

Klaartje

Klaartje

17-07-2009 om 15:43

Ik heb

Hoge kast met oven, hoge kast met koelkast, 40 cm kastje met laatje bovenin en dan geen deurtje, maar een hoge lade met binnenin nog een laatje (snap je het nog?). Hierin staan kruiden en onderin blikken. 30 cm schuin apothekerskastje, 1 meter laden met grote kookplaat erboven (die dus naar voor komt), weer zo'n schuin apothekerskastje, vaatwasser, gootsteenkast, schuine hoekkast, en dan nog 2 iets ondiepere kastjes van 60 cm breed, zodat er een barretje is ontstaan. Bij mij is het ook niet helemaal gecentreerd, omdat ik maar 1 keer een 40 cm kastje heb. Toch vind ik het erg mooi staan.
Klaartje

Inge M

Inge M

17-07-2009 om 16:32

Niet gecentreerd

Ik heb bewust een niet gecentreerde kookplaat. Er zit ongeveer 30 cm tussen kookplaat en een hogere wand. Die 30 cm zijn net genoeg om tijdens het koken wat afzetruimte te hebben.
Ik heb liever één grote werkruimte dan twee kleine.
Overigens hoeft de kookplaat niet precies boven een kast. Hij kan ook half boven de ene en half boven de andere kast. Het hangt er vanaf waar je de opening in het aanrechtblad maakt.

Dumbledore

Dumbledore

17-07-2009 om 17:13 Topicstarter

Over het niet gecentreerd

ik kreeg als antwoord dat dat in feite wel kan maar dat dan de garantie vervalt op die 2 kasten. Bovendien ben ik dan wel 2 lades kwijt om bestek in te doen. En die lades heb ik dan ergens anders niet...

De tip van de kruiden vind ik trouwens ook wel een mega goeie. Die zouden natuurlijk erg makkelijk in die 30 cm kastjes passen.

Het servies komt idd in de bovenkasten. Dat worden 2 klapdeurkasten van 71 hoog en 2 x 80 breed.

ik denk dat ik toch die 60 x 90 er door ga duwen bij mijn man hoor. Als ik eentje van 60 heb dan ben ik veel flexibeler om dingen te veranderen...
Maar of ie dan 90 + 60 wordt of 60 + 90 wordt weet ik nog niet. Bij de een zit de kookplaat vlakbijde de hoge kast en bij de ander vlakbij de hoek. Maar de tip van als je hem bij de hoge kast doet en dat je dan veel ruimte op het aanrechtblad hebt vind ik wel een hele goeie. Ik heb nu bijv. 2 x 70 (oh dit is trouwens in mijn huidge huis) te gebruiken aanrechtblad. Erg weinig en je moet heel vaak opruimen omdat het gewoon snel rommelig staat.
Ik had ook al bedacht om de 90 cm kast naar de hoge kast te doen en dan de 60 cm uiteraard ernaast maar om dan in de 60 cm kast de kookplaat te doen. Want dan ben ik mijn la van 90 cm tenminste niet kwijt aan de kookplaat uitsparing.

Vic

Vic

17-07-2009 om 17:31

60 cm kookplaat?

Als je een vierpitskookplaat hebt, zou ik daar niet mijn 90 cm lade voor opofferen. Zo'n la is zo handig. Verder viel bij mij nu pas het kwartje over gecentreerde kookplaat. Je bedoelt recht boven een kastje? Ik zou hem echt nooit boven twee kastjes laten plaatsen. Je gaat je jarenlang ergeren aan de assymetrie. Ik vind trouwens dat degene die het meeste kookt, het laatste woord mag hebben bij de indeling van de keuken

Dumbledore

Dumbledore

17-07-2009 om 17:40 Topicstarter

Aha

wat een wijsheid hier.... maar als ik de 90 cm la niet op wil offeren dan wordt het dus 90 cm bij de hoge kast dan de 60 cm kast met daarbovenop de kookplaat. En dan is weer het grote deel van het werkblad onderbroken... Wat een dilema's bij een keuken. Daar had ik geen idee van. Enne oh ja die grilplaat lijkt me ook wel leuk... Maar als ik dit allemaal zo lees ben ik heel veel van mijn werkblad kwijt op deze manier...

Inge M

Inge M

17-07-2009 om 19:37

Hoezo ergeren aan de assymetrie?

Bij ons zit de kookplaat precies in het midden van twee kasten. Daar is niets assymetrisch aan. Onze kookplaat is bovendien 90 cm, in een gat van 60 cm, boven twee kastjes van 60 cm. Aan beide kanten boven de kastjes is dus 30 cm over.
Wij hebben twee grote lades onder de kookplaat, met daarbij ook nog twee besteklades. Dus er is absoluut niets opgeofferd. Nou scheelt het misschien dat we het aanrecht vrij hoog hebben.
Het verhaal over de garantie voor de kastjes lijkt me echt onzin. Wat maakt het voor de kastjes nou uit waar de kookplaat komt? En als het uitmaakt, dan zouden ze moeten zeggen waarvoor. De deurtjes, frontjes hebben echt niet verschillend te lijden. Wat dan wel?
Het klinkt vooral als:het is anders en daar hebben wij geen zin in want dat is meer werk bij het installeren. Een dooddoener dus, die garantie...

Dumbledore

Dumbledore

17-07-2009 om 19:45 Topicstarter

maar jij verliest nu toch eigenijk 4 laden... Die van de 2 x 60 kasten en die van de 90 kast. Ok je hebt genoeg ruimte maar je hebt wel lades in moeten leveren, toch? Of lees ik het nu verkeerd?

Ons aanrecht komt trouwens ook hoog, we zijn allebei lang. Maar feit blijft dat als je kookplaat over 2 kasten zet dat je dan wel 2 van de bovenste ladens mist, toch?

De keukenwinkel zei dat de garantie vervalt omdat ze dan in de kasten moeten zagen.

Inge M

Inge M

17-07-2009 om 20:03

Wij verliezen echt geen lades

Alle lades zitten gewoon in de kast zoals het hoort. Net zoals de andere kasten in de keuken. Daar zit geen verschil in.
De ruimte van de kookplaat zit binnen in het aanrechtblad. Er is echt niet in de kasten gezaagd.
Zou het nog schelen dat wij een terrazzo gegoten aanrecht hebben? Dat is vrij dik. We hadden eerst een keramische plaat. Maar ook met de gasplaat die we daarna kochten, was het qua plek geen probleem.
Qua vervallen van garantie lijkt me dat dit bij het zagen in de kasten alleen zou moeten gelden voor de delen waar dat invloed op heeft. Dus niet op deuren, niet op verticale delen, etc.

Dumbledore

Dumbledore

17-07-2009 om 20:31 Topicstarter

Oh zou kunnen

we willen graag inductie en een composietenblad. Misschien zit daar het verschil...
Wat is die indeling toch lastig zeg...

angel3

angel3

17-07-2009 om 21:33

Klaartje vraag

Klaartje heb je een plaatje van die lade met de kleinere lade voor kruiden erin?
Ik vind het een briljant idee.
Wij hebben onze keuken al besteld maar wil proberen dit te laten wijzigen. Geen idee waar ik op moet zoeken.

dank
groet

Klaartje

Klaartje

18-07-2009 om 08:09

Angel13

Hoi,

Ik wil nog wel eens op google kijken, maar kan het nu zo snel niet vinden. Moet namelijk zo gaan werken. Je kunt eens kijken op schmidt keukens, misschien dat er ergens een plaatje bijstaat van zo'n open lade, ik weet het niet. Als je niks vind, wil ik wel een foto maken en ff doormailen. Als je een email adres opgeef, probeer ik het dit weekend wel even.
Groetjes

Jacoline29

Jacoline29

18-07-2009 om 09:46

Andere leverancier

Ik weet niet waar je bent geweest,maar 2 ladekasten van 30cm is niet veel.Wij gaan volgend jaar deze tijd verhuizen,hebben een keuken besteld,maar krijgen voor officiele plaatsing nog een uitgebreid gesprek bij leverancier of alles nog klopt ed.

Dumbledore

Dumbledore

18-07-2009 om 10:25 Topicstarter

Statisch bestek

De reden dat het niet verstandig is, aldus de verkoper, om een besteklade onder de kookplaat te doen is omdat het bestek dan warm wordt en daardoor statisch. Je zou dan telkens een schokje kunnen krijgen.

Affijn als ik het zo opschrijf dan lijkt het mezelf ook wel erg raar. Maarja we hebben we een goed gevoel bij dit bedrijf, keukenkampioen, en hebben ook het idee dat er met de prijs wel veel te regelen valt. We zijn bij een plaatselijke keukenwinkel geweest en die had hele mooie spullen, maar de onderhandelingen liepen daar erg smerig. Oh wil je goedkoper nou mevrouwtje dan sorry maar helaas dan gaat de merkapparatuur eruit en komt er een ander merk voor in de plaats. Ook zijn we nog bij superkeukens geweest maar dat vonden we helemaal niks.

Overigens wordt ons aanrechtblad 2 cm dik met een opdikrand aan de voorkant. Dus daar zou het ook niet in kunnen liggen.

Als ik ook naar de opgestelde keukens keek in de winkel dan hadden die onder de kookplaat ook allemaal een blinde lade.

ik zal idd nog eens kijken of we niet gewoon af kunnen met 2 x 5 cm passtuk... oh nee dat kan niet zie ik.... die 10 cm is nu aan 1 kant getekend maar bij de andere hoek is geen passstuk ingetekend. Dus feitelijk is het 1 x 10 cm of 2 x 5 cm.

Dumbledore

Dumbledore

18-07-2009 om 10:46 Topicstarter

Naadje

Goh wat is het verschil dan? ik ben een hobby bakker en wil een hele goede oven en daarnaast een magnetron achtig iets waarmee ik tegelijkertijd ook de oven aan kan zetten. Dus echt dat combi idee. Ovenschotels zijn dan in 24 minuten klaar... En oh ja daarnaast wil ik iets in de magrnetron op kunnen warmen als de oven ook aan staat.

Is zo'n combioven dan voor mij wel zinvol. Omdat er dus nog een gewone oven naast moet.

Dumbledore

Dumbledore

18-07-2009 om 11:45 Topicstarter

Nameten

ik denk dat ie voor het gemak aan 1 kant een 10 cm passtuk heeft getekend.. voordat alles besteld wordt komen ze alles inmeten dus dan zit het wel goed denk ik.

ik ga vanmiddag gewoon zeggen dat een vriendin van mij, jij dus hahahahaha, een inductie kookplaat heeft met lades er direct onder en nooit ergens last van heeft. Kijken wat ie dan zegt... Ik wil me echt niet van mijn ontwerp af laten praten... Het wordt mijn keuken en ik betaal ervoor, toch...

Ik denk dat ik het nu zo voor ga stellen 60 cm kast met 2 grote lades op het zicht en 1 niet zichtbare lade achter de bovenste lade. En daarnaast een 90 cm kast met dezelfde soort lades. Dus dan heb ik 2 onzichtbare besteklades. De kookplaat komt dan ongeveer 40 cm vanaf de hoge kast te zitten. Mijn man kan daar ook mee leven, hahaha en genoeg werkblad uit 1 stuk blijft er over. Dan een hoekkast van 80*80 en dan een ladekast voor de gootsteen van 80 cm plus de vaatwasser. Zo moet ie worden en als ze dat niet doen dan gaat het hele feestje over... Pffff

Ja over die stoomoven... geen idee wat het voordeel is boven een gewone bakoven. het klinkt heel mooi. Ik heb me altijd laten vertellen dat die heel erg duur zijn maar als ik de prijzen vergelijk wat ik van de keukenwinkel heb gekregen, in een siemensboek, dan verschilt het niet zoveel met de nieuwste generatie bakovens. Ook zoiets over dat siemensboek, echt pure verkoop zei mijn man. En hij heeft gelijk ook. De prijzen zijn gewoon het dubbele dan van die op internet. Gewoon om je het gevoel te geven dat de keuken die je wil echt niet lukt voor de prijs die je in je hoofd hebt. Sneaky!

Vic

Vic

18-07-2009 om 12:39

Besteklade onder kookplaat

Dat lijkt mij dan weer niet handig. Als je staat te koken terwijl een ander de tafel dekt, sta je elkaar continue in de weg. Wij hebben een los fornuis, waarin ook twee ovens zitten. De besteklade zit daarnaast, en aan de andere kant van de keuken hebben we nog een ladekast met een lade voor groot bestek.
Mijn ervaring (zelfs bij dure keukenfirma's) is dat adviseurs direct een indelingsplaatje in hun hoofd hebben, en dan vaak kijken of je gek bent als je met iets totaal anders komt. Ik had wat uitgesproken wensen, die volgens de verkoper niet mogelijk waren. Ha, uiteindelijk is het toch gelukt en het bevalt prima. Als ze niet meegaan in jouw wensen, zou ik gewoon naar een ander gaan.

Dumbledore

Dumbledore

18-07-2009 om 13:06 Topicstarter

Haha

je schrijft:" Mijn ervaring (zelfs bij dure keukenfirma\'s) is dat adviseurs direct een indelingsplaatje in hun hoofd hebben, en dan vaak kijken of je gek bent als je met iets totaal anders komt."
Bedoel je dat het een test is om te kijken of je met wat leuks komt of bedoel je dat ze het maar lastig vinden als je anders dan anders doet.

Wat waren jouw bijzondere wensen als ik vragen mag?

"Dat lijkt mij dan weer niet handig. Als je staat te koken terwijl een ander de tafel dekt, sta je elkaar continue in de weg. Wij hebben een los fornuis, waarin ook twee ovens zitten. De besteklade zit daarnaast, en aan de andere kant van de keuken hebben we nog een ladekast met een lade voor groot bestek. "
Wauw dat klinkt mooi en groot... Kwijl kwijl!!!

Vic

Vic

18-07-2009 om 13:38

Klein keukentje

Wij hebben maar een klein keukentje hoor, ik denk zo'n 3,20 x 2,20 m., met de keukenopstelling aan beide lange kanten (in de korte muren een deur). Mijn 'bizarre' wens was dat ik de spoelbak recht voor het raam wilde hebben. Dat was volgens de adviseur niet mogelijk omdat ik dan niet genoeg aanrecht zou overhouden. Uiteindelijk hebben we dat opgelost door een onderbouwkoelkast te nemen voor dagelijks gebruik, en een grote aparte koelkast in een andere ruimte. De spoelbak kon toch voor het raam doordat we er eentje kozen van 45 cm. breed. Dat is groot zat als je ook een vaatwasser hebt. Het fornuis is wel heel prettig, met 90 cm. eigenlijk te groot voor zo'n kleine keuken, maar ik maak heel veel gebruik van beide ovens.

Tirza G.

Tirza G.

18-07-2009 om 14:58

Besteklade

onder je kookplaat is níet handig. Loop je elkaar altijd in de weg, jij staat daar in de pannen te roeren terwijl je kinderen tafel moeten dekken. Moet je iedere keer opzij stappen.
Wij hebben onder de kookplaat (90 cm) een ondiepe lade met keukengerei, alle roerijzers lekker voor de pak tijdens het koken.
Het eetbestek hebben we in een lade in een kastenwandje aan de andere kant van de keuken.

Tirza

Klaartje

Klaartje

18-07-2009 om 17:00

Besteklade

Hier de grote besteklade ook onder de kookplaat (gas op glas). Bestek wordt echt niet heet. Als je met je hand in de lade voelt tegen de onderkant van de plaat is het natuurlijk wel heet. (even gevoeld voor de statistieken) Ik heb nog 1 klein laatje boven de 40 cm kast met die grote lade met 1 laatje erin. Daarin liggen wat schilmesjes en openers e.d. In de 2 grote laden onder de kookplaat heb ik in 1 de voorraad staan en de onderste wat vergieten e.d. Pannen heb ik in de grote hoekkast met dubbel draaiplateau. Ovenschalen staan boven de oven (combi magnetron) in een kastje. Veel bakvormen heb ik niet want ik bak bijna nooit.
Ik las dat iemand zei dat een combi oven groter is (breder) dan een combi magnetron. Mijn combi mgnetron is in een kastje van 60 cm. Dat is net zo breed toch of zie ik dat verkeerd??
Klaartje

Naadje

Naadje

18-07-2009 om 17:18

Dumbledore

Sorry ik dacht dat je alleen een combimagnetron wilde en had niet gelezen dat je een aparte oven had.

Alleen een combimagnetron lijkt mijn als bakster niet prettig.

Ik heb een combioven en geen plek voor een gewone oven vandaar.

Onder de 90 cm inductie kookplaat. heb ik een 2 grote lades en een bestek lade.Boven de bestek lade zit een stook in de zelfde kleur als de lade en daar boven het aanrechtblad.
Ik heb in de 5 jaar dat de keuken staat nog nooit een elektrische schok gehad.Of statisch en warm bestek gehad.

En last met tafeldekken ook niet.

Ik dek mijn tafel op een moment dat ik niet in de pannen hoef te roeren.

Wij hebben net een nieuwe keuken

... en ook daar is lang over nagedacht en gepuzzelt (en gepost op dit forum ).
Wij hebben gekozen voor een vrijstaande RVS koelkast, dan een kastje van 30 cm. dan vrijstaand fornuis van 90 cm. dan weer kastje van 30 cm. dan hoekkast, dan vaatwasser, dan brede ladenkast van 90 cm. en nog kast van 60 cm.

Uit vorige keuken weet ik dat een stuk van 30 cm. toch wel minimum is om deksels op te leggen, een snijplank, etc. tijdens het koken. Nu heb ik dus links een stukje van 30 cm. en rechts een veel groter stuk waar ik bv borden klaar kan zetten. Optisch zie je echter aan beide kanten van het fornuis een kastje van 30 cm. Dit heeft 2 lades, en binnen in de bovenste lade zit nog een extra lade. Het blijkt geweldig voor alle kruiden, potjes, pakken macaroni en pasta, cup-a-soup en al dergelijke voorraden. In bovenste laatje zit de 'rommella' - daar duikt iedereen (en zelden tevergeefs) in voor pleisters, elastiekjes, een pen, en noem maar op. Geheel getransporteerd vanuit oude huis haha!

Keuken zat er net een week in toen we op vakantie gingen (waar we nu dus zijn) dus nog niet verder echt uitgeprobeerd. Merkte wel meteen minpuntje; dat ene kastje van 60 had net iets breder gemoeten. Nu kunnen er geen brede borden naast elkaar in...

Succes met je keuzes!!
Mare

Dumbledore

Dumbledore

18-07-2009 om 20:04 Topicstarter

Naadje

Oh maar dan is iet toch heel anders als ik bedoelde hoor. Wat ik bedoelde was de bestekla direct onder de kookplaat. Dus niet zoals bij jouw een soort blinde lade, of een plint of weet ik veel hoe zoiets heet. Ik wilde dus echt direct onder het aanrechtblad een besteklade. En dat kan ook wel zeker bij gas, maar bij inductie doen ze het liever niet. De verkoper zei dat het wel kon maar dat de inductieplaat dan minder zijn warmte kwijt kan en er dus de kans bestaat die ie het begeeft na 7 jaar ofzo.. En da;s toch zonde.

Het ontwerp is trouwens weer veranderd en wel zo dat ik het eigenlijk wilde maar mijn man niet.. haha Gelukkig is ie nu overstag. Het kookgedeelte komt nu aan de andere kant waardoor de plaat ook wat meer in het midden zit. Het wordt nu hoge kast met koelkast, hoge kast met bakoven en combimagnetron. Dan vaatwasser, dan ladekast met 2 lades onder de gootsteen. (gootsteen verzonken) Hoekkast 80x 80 en dan 80 cm kast met 2 grote lades. (hier heb ik wel voor moeten praten) Ze hadden deze kast niet. Het wordt dan aan de buitenkant in zijn geheel tot aan het aanrechtblad 2 lades en dan van binnen is de inductie afgewerkt. Je ziet er dus niks van. Dan naast deze kast komt nog een ladekast met 2 lades waarbij de bovenste lade in 2en wordt gedeeld, onzichtbaar. Daar heb ik dan mijn bestekla.

Enne ohja onder de apparatenkast komen ook nog 2 lades.

De kookplaat van 70 cm komt dan boven de 80 cm kast. Met daarboven een 90 cm wasemkap. En boven de spoelbak 2 x 2 klepkasten (boven en naast elkaar) van 100 cm

Het is nog niet helemaal rond, want de prijs is nog niet naar mijn zin.

angel3

angel3

20-07-2009 om 09:08

Klaartje

hoi,
ik kan op die site heleaas geen foto vinden. Zou het erg op prijs stellen als je een foto wil mailen...
[email protected]

dank!

Klaartje

Klaartje

20-07-2009 om 16:50

Angel13

Verstuurd!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.