Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Flora B

Flora B

23-01-2010 om 09:48

Vragen over monchoutaart( spoedje)

Ik heb nog nooit een monchoutaart gemaakt, maar vind hem wel reuze lekker.
Nu heb ik een recept gevonden, en slagroom gekocht... deze leek vraagt is 200 gram net zoveel als 200 cc??? en kan ik ook roomkaas van de Lidl gebruiken of moet ik de "echt Monchou" kopen??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Suzanne

Suzanne

23-01-2010 om 10:11

Monchou

200 cc staat gelijk aan 200 ml en dat is weer 200 gram.., is gewoon zo'n beker of pakje denk ik? Lijkt me geen probleem, gebruik ik zelf ook altijd. Echte monchou hoeft niet, ik gebruik meestal ook 'merkloze'roomkaas. Heerlijk, monchoutaart, succes ermee!

Maxime.M

Maxime.M

23-01-2010 om 10:49

Andere smaak

Hoi,

Ik denk dat de taart ook best lekker zal zijn zonder echt monchou, maar dan is de smaak wel anders. Ik vind monchou toch wel een hele specifieke smaak hebben, anders dan gewone roomkaas.
Dus dan zou ik mijn taart ' roomkaas-taart' noemen, en geen monchou-taart

Maxime

Flora B

Flora B

23-01-2010 om 11:00

Ruikt hetzelfde

De roomkaas ruikt naar monchou, ook licht zurig.Die slagroom is zit in kleine pakjes, maar het gaat wel lukken denk ik. Hartelijke dank!

Jujube

Jujube

23-01-2010 om 11:52

Geen verschil

Merkloze roomkaas smaakt net als monchou. Je betaalt alleen voor de merknaam. Geloof me, ik ben een taartenbakexpert. Ik heb vorige week nog een zalige monchoutaart (met merkloze roomkaas) gemaakt. Bodem vinden wij het lekkerst van bastognekoken (fijngemaakt) met gesmolten boter erdoor.
Groet,
Jujube

Jujube

Jujube

23-01-2010 om 11:53

Pardon

Ik bedoel natuurlijk ´bastogneKOEKen´

Puck

Puck

23-01-2010 om 15:06

Ml of cc is niet hetzelfde als gram

Suzanne en Flora: bij water is ml (of cc) hetzelfde als grammen, maar bij monchou en andere zaken gaat dat niet op. Monchou is lichter: 100 ml zal dan ook minder dan 100 gram zijn. Voor bijv, beton geldt het omgekeerde: 100 ml beton is toch echt zwaarder dan 100 gr. Als stelregel kun je nemen: dingen die drijven op water (zoals vet, groot deel van monchou) wegen minder dan het aantal ml en omgekeerd.

Suzanne

Suzanne

23-01-2010 om 19:15

Puck - slagroom

Puck, volgens mij ging het hier om de slagroom en dán komt het volgens mij wel goed, daar doelde ik (wat onduidelijk) op.

Puck

Puck

23-01-2010 om 20:14

Suzanne

Oke, in de praktijk zal het geen probleem opleveren, helemaal mee eens, maar als je echt kijkt dan klopt het niet. 200 ml slagroom weegt echt minder dan 200 gram. Maar in een taart: niet echt boeiend of er nu 200 of 180 of 210 gram in zit, dat ben ik helemaal met je eens.

Flora B

Flora B

25-01-2010 om 11:02

Hij was heerlijk!

Dank, dank dames!!
De merkloze roomkaas van de Lidl, had dezelfde smaak als de dure monchou die ik bij iedereen eet. Alleen was de koekjesbodem een beetje dik, uit een recept had ik 240 gr. koekjes nodig, maar vond dat naderhand een beetje veel. Goh, ik was zo trots..... 2 taarten gemaakt en voor nog geen 8 euro ( we hadden een feestje) en we moeten een beetje op de kleintjes letten.

Recept?

Ja nu moet je toch ook wel even het recept geven Flora! Ik wil die lidlroomkaastaart ook wel eens maken. Lijkt me heerlijk (zet je er dan ook even precies bij welke roomkaas je hebt gebruikt. Is dat die uit zo'n blauw bakje? Je hebt er ook een light-versie van, of is dat 'm niet?).
Alvast bedankt,
Margoth

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.