Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Agnet

Agnet

13-07-2009 om 15:05

Vraagje voor silone

Ik zocht in het archief naar brei-dingen en toen kwam ik een draadje tegen van februari waarin ik vertelde dat ik een plaid wilde gaan haken van allemaal losse blokjes. Jij hebt toen je plaid van zolder gehaald om het af te maken (of je smokkelde er 40 blokken vanaf en dan had je een schoudertas). Gewoon uit nieuwsgierigheid: is het plaid af?

Mijn plaid wel, hij is heel groot geworden (21 x 17 blokjes) en heel leuk. Nu ben ik een sjaal aan het breien, helemaal ingebreid met 5 kleuren. Had ik nog nooit gedaan, maar ik vind het zo leuk dat het zeker voor herhaling vatbaar is.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Maar agnet

De mussen vallen hier plekke dood van het dak, dan ga je toch niet breien of haken?
Knap hoor dat ie af is, maar je had nogal wat grotere blokjes dan ik dacht ik?
Nou, naar aanleiding van jouw plaid heb ik idd weer een poosje gehaakt, maar nog steeds niks definitef af. Erg he?
Waar gebruik je je kleed voor? (lijkt me nu ook wel leuk om er een stoffen kleed onder te naaien en als picknickkleed te gebruiken. Ideeën genoeg, nu de uitwerking nog)

Agnet

Agnet

16-07-2009 om 14:21

Nou mussen of niet

ik brei stug door, het is een soort verslaving aan het worden. Ik zit gewoon 's avonds in de tuin met mijn rosé op tafel te breien, hm, zo klink ik wel als een hele erge muts geloof ik. Mijn moeder zag mijn ingebreide sjaal en was zo enthousiast dat ik gelijk bedacht dat ik er voor haar ook eentje zou maken (leuk kerstcadeautje).

Mijn blokjes zijn zo'n 10 x 10 cm en voorlopig gebruik ik het nergens voor, het ligt in een la te wachten tot ik het 's avonds koud heb. Ik laat het wel heel trots aan iedereen zien natuurlijk. Doordat ik katoen heb gebruikt (catania) is het hele ding wel loeizwaar geworden, dat had ik me van te voren niet gerealiseerd.

Stof er onder en als picknickkleed gebruiken is ook leuk, de ellende is dan dat je het wel vaak moet wassen en volgens mij kan die van mij niet in de droger, waar laat ik die zware natte lap dan? Nee, ik wacht op barre tijden, laat de winter maar komen, mijn plaid is af!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.