Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

cobi

cobi

30-11-2009 om 14:30

Vraagje aan de accordeonisten (joehoe genista, lidwientje)

Zoon wordt lid van een accordeonorkestje en zal dan zijn instrument zelf mee moeten nemen. Op les speelt hij er op een van de muziekschool. De koffer waar de accordeon nu inzit is wat lastig te hanteren, dus ik speur internet af naar wat handzamers.Kom ik op 2 mogelijkheden; een rugzak of een trolley die je ook als rugzak kunt gebruiken. Zoon moet met de bus en ook een stukje lopen,minuutje of 10. Wat is wijsheid? DIe accordeon sjouwen is best zwaar, maar ik vraag me af of als hij hem met zo'n trolley achter zich aantrekt hij de accordeon niet naar de Filistijnen hobbelt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hmmm

Ikzelf ben iig erg trolleyonhandig, én ik kan me herinneren dat mijn zus vroeger altijd een rugtas had. Dat ging best, maar ze was geen tengere 12-jarige meer.

Yaron

Yaron

30-11-2009 om 17:00

Ik had vroeger vanaf mijn tiende een boodschappenkarretje waar de accordeon in koffer op stond. Zo'n karretje waar standaard een tas op zit en de koffer zat vast met twee bagagespinnen, werkte prima.

Fietsen en sjouwen

Binnen gewoon sjouwen en buiten fietste ik. Dan ging die koffer rechtop achterop de fiets met een flinke bagagespin en dat is jarenlang goed gegaan. Ik had trouwens mede-orkestleden die wieltjes onder hun koffer geschroefd hadden, die konden ook op straatstenen en stoepen rijden. Dat is ook nog een overweging.

Brianna F

Brianna F

30-11-2009 om 21:54

Hier

Op de fiets had mijn vader een houten "vlondertje" gemaakt met 2 opstaande randen, waar de koffer precies tussen paste. Voor de rest was het sjouwen.

Rugzak

Mijn DH heeft een rugzak waar de accordeon in past. Kan zelfs in lichte regen en wordt veel gebruikt als hij op de fiets en accordeon ergens heen moet. Te koop op internet ergens (effe googlen).

Dorry

Die rugzak...

Toen ik twaalf was, speelde ik al op de 120-basser (of de 180 al? kweeniemeer), volgens mij. Die weegt heel wat. Is het wel zo slim om dat op je rug te willen meesjouwen? Het lijkt me tamelijk spitbevorderend.

Ligt er aan

mijn Dh is er eentje van het type niet omver te krijgen. Maar als je wat kleiner van stuk bent is dat niet zo handig.
Ben benieuwd wie je bent en lopen niet zoveel accordeonisten rond...

Dorry

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.