Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Buffetkast

Buffetkast

27-01-2009 om 11:51

Vraag voor vriendin over hypotheek

Volgende vraag is bedoeld voor een vriendin die niet Nederlandstalig is.
Ze heeft een huis in het buitenland met een hypotheek erop. Nu is ze al een aantal jaren hier werkzaam en overweegt een huis te kopen, ook met hypotheek. Op basis van haar inkomen is ze goed voor ongeveer 300.000 euro's. Het enige is dat ze aan de hypotheekmeneer niet vermeld heeft dat ze ook al een huis in het buitenland heeft met een hypotheek op (kleine hypotheek dat wel maar toch). Riskeert ze iets? Wat kan er gebeuren? Zijn er controles? Ze is er niet op uit de fiscus een loer te draaien denk ik, maar ik vind haar redenering een beetje riskant. Weet iemand daar meer over?
Buffetkast

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hanne.

Hanne.

27-01-2009 om 14:43

Tja

toen ik m'n hypotheek aanvroeg moest ik aangeven of ik nog andere financiele verplichtingen had. Een 2e huis lijkt me daar wel onder te vallen.

Ze heeft dus waarschijnlijk gelogen, en daar zullen vast consequenties aan verbonden (kunnen worden). Kan me voorstellen dat de hypotheek aanvraag met terugwerkende kracht alsnog niet geaccepteerd wordt. Dat lijkt me lastig als je al in het huis woont.

Maar...zolang ze netjes haar hypotheek betaalt is er denk ik geen haan die er naar kraait.

Qua belasting meldt ze dit 2e huis wel bij de belasting? Zo nee lijkt me fraude. Bovendien kan je de hypotheekrente maar voor 1 huis aftrekken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.