Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Dendy Pearson

Dendy Pearson

22-07-2011 om 13:04

Vraag voor de hondenkenner

Wij hebben een boomerteefje die gesteriliseerd is toen ze 9 maanden was. Toen ze thuis kwam na die operatie was ze erg u in paniek. Ze heeft 5 dagen onder de bank liggen rillen en is daar toen alleen onder vandaan gekomen om mee uit te gaan.
Nu is het een lieve hond voor iedereen. Maar sommige mensen vind ze spannend en dan laat ze wat plas lopen. Een paar druppels. Op de ene buuf is ze dol, voor de andere piest ze.
Ik zou graag een hondje erbij willen, een reutje. Een maltezer of iets anders kleins. Eentje uit het asiel zou prima zijn, maar passende hondjes zitten daar niet. Dus dan toch maar een pup?
Mijn man is bang dat een pup het plasgedrag ga nadoen. Zou hij daar gelijk in kunnen hebben? Ons teefje is nu trouwens net 3.

grt Dendy

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yvonne

Yvonne

23-07-2011 om 08:12

Moeilijk

wij hebben 2 reutjes ook van die kleine hondjes ze schelen een jaar, we hebben ze allebei als pup gekregen. Het duurde bij allebei sowieso 6-7 maanden voor ze zindelijk waren en niet meer in huis plasten. Toen we de tweede kregen is de ouste ook weer tijdelijk af en toe in huis gaan plassen. Dominant gedrag, hij piste over de plas van de kleine heen. Ze zijn nu allebei goed zindelijk, maar komen we bij iemand met een teefje op bezoek moeten we oppassen dat ze daar geen sporen uit gaan zetten.

niemie

niemie

23-07-2011 om 16:58

Onderdanigheid

Volgens mij zijn dat van die onderdanigheidsplasjes. Vaak groeien honden daar overheen. Dus het is helemaal niet gezegd dat een eventuele pup dit gedrag overneemt. Ligt helemaal aan het karakter van de pup. Als de pup ook zo onderdanig is heb je kans op van dat soort plasjes. Maar als het een wat zekerder typje is dan hoeft dat dus niet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.