Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Puck

Puck

02-04-2010 om 10:23

Vraag van puckzoon over douchegel

Puckzoon vindt het lastig om met douchen bij de sport 2 flessen mee te nemen: douchegel en dhampoo. Hij heeft hele lekkere douchegel en wil daar ook zijn haar mee wassen en vroeg of dat kan.
Ik heb altijd geleerd dat dat niet zo goed zou zijn voor je haar.
Puckzoon wil weten of dat echt zo is of dat hij gewoon met zijn douchegel (Axe, nu al, hij is 11 ) ook zijn haar kan wssen. Gaat om minimaal 3x per week.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

02-04-2010 om 10:29

Jawel

Mijn man doet niet anders. Dit soort spul heeft toch ook vaak zo'n combifunctie, er staat dan op voor je hoofd en lijf. Echt geen probleem hoor.

groet, Mamvantwee

Brianna F

Brianna F

02-04-2010 om 10:30

Ik denk

Je hebt toch ook shamppo annex douchegel ineen?
Ik zou wel mezelf wassen met shamppo denk ik, maar andersom? Mijn haar met douchegel? Ik weet niet of er enigszins vettere bestanddelen aan toegevoegd zijn, die je haren niet zo op prijs stellen. Loopt hij dadelijk met een vet koppie rond.

Mamvantwee

Mamvantwee

02-04-2010 om 10:46

Nou zeg

Ik heb nooit gedacht dat mensen hier nog over dubben. Al die 2-in-1 douchegels tegenwoordig, zijn juist bedoeld om maar 1 product te kopen dat lekker snel op is (en dan weer nieuwe kopen). Ook in shampoos zitten allerlei 'voedende oliën', en echt geen vet haar hier hoor.

groet, Mamvantwee

Puck

Puck

02-04-2010 om 11:35

Mamvantwee

Ja, ik weet dat er 2-in-1 zijn maar daar staat dat altijd specifiek op. Hier staat echt showergel op en die hij nu heeft vindt hij lekker ruiken, de meeste 2-in-1 die hij heeft uitgeprobeerd niet (tja, je bent 11 en hebt een geheel eigen stijl). En wat Brianna zegt is volgens mij precies het omgekeerde van wat jij zegt mamvantwee: volgens mij bedoelt Brianna het zelfde als ik: is douchegel juist niet wat agressiever dan shampoo en daarom slechter voor je haar, meer uitdrogend en daardoor daarna eerder vet.
Ik snap niet dat jij niet snapt dat mensen daarover kunnen dubben

Mamvantwee

Mamvantwee

02-04-2010 om 11:51

Puck

O, je moest eens weten waar ik allemaal over kan dubben...alleen dus niet over douchegel.

Ik begreep ook wel wat Brianna zegt. Alleen vraag ik me af of het zo'n vaart loopt, juist omdat er in shampoos ook vanalles verzorgends wordt gestopt, elke dag shampoo is ook geen agressief spul meer en daarmee lijkt het zoveel op douchegel dat ik ervan overtuigd ben dat het geen kwaad kan om elke dag je haar te wassen met douchegel.

Gewoon proberen. Je puber zal snel zelf beslissen of het ok is of niet, toch? Zijn haar zal er niet van uitvallen...

groet, Mamvantwee

angel3

angel3

02-04-2010 om 15:17

Zou het ook andersom doen

een lekkere shampoo kopen en daarmee jezelf wassen en je haar.....
ik doe het echt niet met douchegel, heb echt wel een speciale shampoo nodig. Maar een kind met een kort koppie. ? Dan zal het weinig uitmaken denk ik

Guinevere

Guinevere

02-04-2010 om 19:35

Alleen zijn favoriete douchegel

Hij hoeft zijn haar toch niet volledig te wassen met spul erin? Alleen haren wassen met water is ook goed, behalve als hij is wezen zwemmen. En dan kan hij zijn heerlijke douchespul gebruiken voor zijn lijf.
Wel leuk trouwens, zo'n jongen die zichzelf zo goed verzorgt.

Puck

Puck

02-04-2010 om 19:44

Proest guinevere,

Hij moet juist wel zijn (redelijk lange) haar van mij wassen na een training. Nu doet hij het alleen met water en dat ziet er echt niet uit. SLierterig en onverzorgd. Hij is altijd kletsnat van het zweet na een training en dan is water bij hem echt niet voldoende.
"Wel leuk trouwens, zo\'n jongen die zichzelf zo goed verzorgt." 't Is dat er min of meer verplicht gesteld wordt om te douchen na een training door de club, want anders is 1 keer per 2 weken in zijn ogen ook voldoende hoor. Je hebt wel een heel bijzonder beeld gekregen van onze oudste. Hij weet alleen dat hij Axe wil (reclame-beinvloedbaar als hij is)

Guinevere

Guinevere

02-04-2010 om 19:50

Illusie

Snif, wéér een illusie armer...
Ik zag 'm al blinkend en haren precies in model doend zijn kleding voor de volgende dag staan strijken...

Hermine

Hermine

04-04-2010 om 20:54

Geen axe in z'n haar

Zoon (12) kreeg op een gegeven moment schilfers in z'n haren vlakbij z'n hoofdhuid. Na wat doorvragen bleek dat hij zijn haren ook met de favoriete Axe douchegel waste. Eerst dacht ik dat het roos was, dus anti roos shampoo gekocht, maar het ging maar niet weg. Kapper bracht antwoord: het was geen roos, gewoon te agressieve spullen gebruikt.

Geen axe, nergens

Man wat meurt dat spul, ik krijg spontaan hooikoorts als er een gebruiker voorbijkomt.

Heb je je zoon al vertelt dat er in Engeland een jongen is overleden aan Axe-deodorant?

Wat het wassen betreft: of het nou douchegel of shampoo is, het is grotendeels hetzelfde spul. Hij kan even goed gewoon een stuk zeep pakken om alles te wassen. En daarna wat conditioner in het haar.

Puck

Puck

05-04-2010 om 21:03

Smaken verschillen

Ach Dirksmama, ik denk niet dat zoon gevoelig is voor het argument: Schat, geen axe gebruiken want Dirksmama vind het stinken. En verder hebben we het over douchegel en niet over deodorant, dat is appels met peren vergelijken en verder zou ik wel eens willen weten of het verhaal waar is en wat er dan aan de hand is, Lijkt me een aardig broodje-aap-verhaal.
En hij mag het van mij nu gewoon proberen, en dan hou ik gewoon in de gaten of het goed gaat.

Head n shoulders

Ach ik zag dat er tegenwoordig zingende verpleegsters om je heen staan als je je met head+shoulders wast...misschien nog een optie?

Overigens, die dode in UK is echt waar. Er staat op de deo ook een waarschuwing dat je het niet in een afgesloten ruimte mag gebruiken.

Puck

Puck

06-04-2010 om 11:05

Ha ha dirksmama

Nou, die zingende verpleegsters zou een reden voor hem zijn om zeker geen head-en-shoulders te gaan gebruiken. Meisjes... brrrr...
Ik heb nog even gegoogeld op die dode van de deo en dat zou voor iedere deo op kunnen gaan. Het gaat namelijk om de oplosmiddelen en het zou jou en mij dus ook kunnen overkomen als we een spuitbus deo van een ander merk gebruiken. En verder ging het om overmatig!!! deogebruik. Nouuuuu... daar kan je mijn elfje niet op betrappen.
Ik moet wel zeggen dat je echt een erge hekel aan Axe moet hebben om alles uit de kast te trekken om mijn zoon van dat spul af te houden
Maarre, je vindt dat het stinkt, maar er zijn zoveel varianten, is er niet ééntje bij die je minder erg vind? Sommige vind ik best meevallen.

Tinus_p

Tinus_p

06-04-2010 om 13:53

Heu

dirksmama:
"Overigens, die dode in UK is echt waar. Er staat op de deo ook een waarschuwing dat je het niet in een afgesloten ruimte mag gebruiken."
linkje??

Tinus_p

Tinus_p

06-04-2010 om 15:11

Pelle

pelle:
"http://www.endandit.nl/bizar/221110125/jongetje-dood-door-deo

http://frontpage.fok.nl/nieuws/236059/1/1/50/jonge-puber-dood-na-overdosis-deodorant.html"
Nouja, t is beter dan niets. Het lijkt op t oog weinig te maken te hebben met dit specifieke merk; alle spuitbussen bevatten grote hoeveelheden drijfgas.

Tinus_p

Tinus_p

06-04-2010 om 15:17

Aanvulling

http://www.dailymail.co.uk/news/article-1087772/Boy-12-collapsed-died-using-Lynx-deodorant.html

'Daniel Hurley was overcome by solvents in the Lynx Vice spray and his heart began to beat irregularly, the hearing was told.'

Solvents zijn de oplosmiddelen, waarvan ik rustig aanneem dat die in alle deo's zitten.

Puck

Puck

06-04-2010 om 15:34

Precies tinus

We zijn het helemaal eens.
Op de school van onze kinderen is het overigens verboden om na het sporten deospuitbussen te gebruiken. Ik vond dat altijd vrij onzinnig, maar nu lijkt het me geen verkeerde zaak. Als ik soms de kleedkamer inloop als de jeugd net heeft getraind dan is het er idd adembenemend.

Puck

Puck

06-04-2010 om 19:24

Proest pelle

IS dit een gevalletje waar het hart vol van is.....
Misschien een leuke kwisvraag: maar de zin af. LOL

Tirza G.

Tirza G.

06-04-2010 om 23:31

Ook een leuk geintje

Ik zat vorige week op een symposium (met overnachtigen) waar de rookmelders te kritisch stonden afgesteld. Als je flink met deo, haarlak of parfum aan het sproeien was ging het af Wel leuk: kwam er ineens een rood autootje vol met spannende mannen in uniform aanrijden. En dat voor maar 500 eu voor loos alarm

Tirza

Puck

Puck

07-04-2010 om 18:19

Tirza

Heel goed dat het hotel waakt over jullie veiligheid en voorkomt dat jij als gast een hartaanval krijgt Al die oplosmiddelen in die spuitbussen, levensgevaarlijk!!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.