Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

proberenmaar

proberenmaar

05-03-2009 om 13:49

Vraag over tafel olieen

Ik kan voor een zacht prijsje een mooie tafel kopen. De massief eiken tafel is nu geolied in whitewash. Ik zou hem juist heel donker gelakt willen, in wenge of ebbenkleur. Ik weet dat lak over olie niet kan, maar kun je een geoliede tafel zonder problemen in een andere kleur olieen? En krijg je dan ook een zachte glans erop zodat het lijkt of het gelakt is? En hoe maak ik het zo egaal mogelijk zonder streepvorming of het zien van de aanzet van de kwast?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ishtar

ishtar

05-03-2009 om 14:18

Kun je

hem niet kaal schuren? Dat moet toch ook met een vloer voor je hem helemaal opnieuw behandeld? Dan zou je hem kunnen lakken.
Andere kleur olieen zou ook moeten kunnen. Egaal krijg je het met een spons, of doek.
Vloerenman heeft hier de vloer gedaan met een trekker (raamwisser-achtig ding, geen tractor )

Anneja

Anneja

05-03-2009 om 16:03

Olie trekt in

ik zou het niet aandurven met geolied hout, kaalschuren en dan lakken. Maar meubelolie bestaat ook in donkere varianten. Wij hebben bijvoorbeeld olie van Leinos voor onze tafels (in whitewash ), die hebben los allerlei pigmenten die je er door kan mengen. Met viltstifthoudende kinderen zou ik geen gelakte tafel meer willen, zelf (bij olie schuur je de aangedane plek wat bij en doe je alleen daar weer wat nieuwe olie, hoef je niet de hele tafel steeds te doen).

anne

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.