Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Rosaria

Rosaria

23-02-2009 om 22:37

Vraag over snelheidscontrole

Reed vandaag over een stadsring, zag plotseling een auto in de tussenberm staan, met een man achter het stuur die iets aan het opzoeken was of zo, hij was in ieder geval bezig met iets voor zich of op de bijrijdersstoel. Gezien de lokatie van de auto, denk ik echt dat het een snelheidscontrole was. Mijn vraag nu: hoe werkt dat? Kan die man mij flitsen terwijl hij iets anders aan het doen is? Gaat dat handmatig of heeft-ie een apparaatje in de auto dat mij sowieso in de smiezen heeft, al zit hij de krant te lezen?
Toen ik hem zag, heb ik geremd (ik reed dus te hard), heeft dat nog zin, of ben je al geflitst zodra je zo'n auto in het vizier hebt?
En ja, stom om te hard te rijden. Het was al een enorme pechdag en ik dreigde buiten mijn schuld ook nog te laat te komen om mijn kind ergens vandaan op te halen, ach, mijn verontschuldigingen zullen het cjib niet vermurwen, maar jullie misschien wel
Grtz,
Rosaria (krap bij kas)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
MaximeM

MaximeM

24-02-2009 om 00:21

Geen flits gezien?

Hoi,

Heb je geen flits gezien dan? Want zelfs overdag flitsen ze hoor. En ik heb zelf het vermoeden dat het flitsen automatisch gaat, als je op tijd geremd hebt (dus nog niet te dicht bij de auto was) dan reed je misschien nét op tijd weer de juiste snelheid. Nu dus de komende 6 weken maar hopen dat je geen post krijgt van het CJIB!

maxime

Suzanne

Suzanne

24-02-2009 om 07:24

Flitser staat apart

Dat flitsding staat vaak apart, een eindje van de auto af. Reed er gisteren ook eentje voorbij en zat volgens mij net binnen de limiet. Dus ja, ze kunnen in de auto zitten wat anders te doen en het flitsapparaat doet zijn werk wel. Duim voor je dat dát het niet was!

Staat niet altijd apart

Toch ook wel erg vaak op het dashbord van zo'n auto. Overigens heb ik die lui met regelmaat zien slapen of de krant zien lezen in zo'n flitsauto. De camera doet de rest.

En Rosaria, ik denk niet dat je geflitst bent hoor. Je hebt geremd toen je de auto zag, dus je snelheid was er al behoorlijk uit. En verontschuldigen voor te hard rijden hoef je hier toch niet te doen. We doen het allemaal wel eens (op zeer regelmatige basis met of zonder haast), uitzonderingen daargelaten....

Volautomatisch

Dat flitsen gaat inderdaad volautomatisch. Die agent hoeft zelf echt niet op een knopje te drukken ofzo. Een tijd geleden was er nog een grappige aktie van iemand die het hele flitsapparaat in zijn auto had geladen terwijl de agent die de boel in de gaten moest houden lag te pitten!

Petra, als je geen flits gezien hebt is de kans best groot dat je nog op tijd hebt geremd!

Rosaria

Rosaria

24-02-2009 om 11:54

Geen flits gezien

Nee, heb geen flits gezien. Maar waarom zetten ze er dan een agent naast als die paal toch wel zijn werk doet??? Ik dacht echt dat zo'n man/vrouw gericht zat te flitsen.
Oh, ik hoop zo dat ik geluk heb....

Mathilde

Mathilde

24-02-2009 om 13:40

Soms wel

Hier in de omgeving zit de verkeerspolitie wel eens met zo'n handbediend afstandskanon in de auto (of op de motor). Die apparaten geven een behoorlijke flits (ben me eens een hoedje geschrokken toen ik er op de fiets voorbij reed). Maar de enige keer dat ik in de afgelopen twintig jaar ben beboet voor te hard rijden (3 km te hard), heb ik helemaal geen flits opgemerkt. Sorry .
Mathilde

Tirza G.

Tirza G.

24-02-2009 om 15:54

Laserkanon

Hier staan ze wel eens met een laserkanon en dan flitsen ze toch écht handmatig hoor Maar je ziet ze wel een kilometer van de voren staan

Tirza

Rosaria

Rosaria

04-03-2009 om 11:19

Hoe het afliep

....dus toch geflitst (geen flits gezien). Zojuist lag die fijne paars-witte envelop op de mat. Ik heb er gelukkig wel op tijd de vaart uit weten te halenb, het is de laagst mogelijke boete....ben opgelucht, want er hing toch een grotere boete als zwaard van Damocles boven mijn hoofd en voor hetzelfde geld zit je daar weken mee in je maag.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.