Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

ayla

ayla

04-08-2009 om 09:20

Vraag aan fransen, boodschappen

Zijn er toevallig mensen hier die in frankrijk wonen, voordat we op vakantie gaan moet ik namelijk even wat info hebben mbt datgene wat daar verkrijgbaar is en wat niet. Hoe zit het met knakworsten In Frankrijk, die zijn te krijgen geloof ik maar ook van merken zoals Unox? Is er smeerkaas in Frankrijk te verkrijgen? Hoe zit het met soyaprodukten? Ik weet me et herinneren dat ze hele koelingen vol hadden met melkprodukten maar ik heb nooit gelet op soyaprodukten? Oh ja, mayo, zijn dat ook de Nederlandse merken? Bijvoorbeeld remia?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Net terug uit frankrijk

ze hebben knakworsten in frankrijk,maar ik heb geen bekende merken gezien....
de mayo hebben ze niet in nderlandse merken en de meeste mayo zit posterd door, wij hebben heel lang gezocht en uiteindelijk een mayo gevonden zonder mosterd die redelijk eetbaar was, maar ik denk dat het bij jou om allergie-kind gaat (kan ik me herinneren)
soya producten heb ik (dacht ik) wel gezien...
smeerkaas heb ik ook voorbij zien komen...
ik ben bij de super U intermache en carevour (je schrijft het volgens mij anders) geweest....

misschien is e riemand uit frankrijk die je nog meer kan helpen...

ayla

ayla

04-08-2009 om 10:05

Ja idd

het gaat zich nu idd om ayladochter. van de bekende merken weet ik wat erin zit dus als ik weet dat die te krijgen zijn scheelt dat alweer bagage

Waarom?

Ja en nee. De verpakkingen zijn op zijn minst een beetje anders, niet elke supermarkt voert dezelfde merken, maar de producten zijn vaak wel vergelijkbaar of hetzelfde.
De vraag is: waarom wil je unox knakworst of remia mayo?
De zuivelafdeling in de franse supermarkt is gigantisch, breed gesorteerd, met van alles en nog wat. Maar soya staat niet altijd daar. Soms is er een dieetproductenstraat, of soms zelfs een alterneutenvoedingssupplementenstraat. Onoverzichtelijk veel keus, maar je moet dus even zoeken waar je het kunt vinden.
Bovendien kennen toeristengebieden vaak ook nog een uitpieteitmetonzebuitenlandsegastenstraat. Een Engelse met typisch Engelse merken, of een Nederlandse met typisch Nederlandse.
Dat hangt af van waar je heen gaat (gebied en supermarkt).
Heb je soya nodig vanwege allergie? Dat is er zeker. Maar waarom zou je per se unox knakworst willen of remia mayo?
Groet,
Miriam Lavell

ayla

ayla

04-08-2009 om 10:25

Miriam

Omdat ik weet dat de Unox kankworsten mogen.anders moet ik de gok nemen met de franse merken, idem voor de mayo.

dit geld ook voor de soyaprodukten, moet ik van hier pakken melk gaan meenemen of kan ik daar soyamelk krijgen

ayla

ayla

04-08-2009 om 10:28

Trouwens normaal

zijn we niet zo van de meenemerig, maar dit jaar is het gewoon wat moeilijker. We gaan al jaar end ag naar Frankrijk, ik weet hoe goed gesorteerd de supermarkten zijn maar normaal letten we niet echt op de merken en kopen we gewoon de goedkoopste franse mayo, idem voor de knakworsten

Meenemen

Dan zou ik als ik jou was alles meenemen.
Dit jaar wel goed opletten. Dan weet je volgend jaar de weg.
Groet,
Miriam Lavell

Anonix

Anonix

04-08-2009 om 10:54

Meenemen

Ik zou mayo en knakworsten meenemen, soyaproducten hebben ze in Frankrijk zeker (heb heerlijke soyatoetjes gegeten de afgelopen weken, soyamelk heb ik niet op gelet).

Bekende merken hebben ze soms wel, maar dat zijn toch meer de buitenlandse merken die bij ons ook te koop zijn (LU), dan de Nederlandse merken. En soms ook NL merken (DE) onder een ander label. Of inderdaad in het buitenlandseproductenvak (klein potje pindakaas voor 3,49 :S).

Ik zou bij twijfel zoveel mogelijk meenemen, ook omdat etiketscannen in het Frans toch net even wat langzamer gaat (bij mij).

Nasha 1st

Nasha 1st

04-08-2009 om 11:37

Ayla

ik zou het als ik jou was meenemen....de mayo is echt dramatisch anders dan hier, mijn kinderen vonden hem dan ook niet lekker (en vet!!)....vaak zit er mosterd in inderdaad....unox knakworsten heb ik in de Intermarche wel gezien in een soort Hollands vak inderdaad, met hagelslag van de Ruijter enzo...maar het is ff zoeken soms.....De knakworsten liggen in Frankrijk in het koelvak bij de vleeswaren e.d. Wij vonden ze wel erg lekker, maar ik weet natuurlijk niet hoe dat met allergieen enzo zit. Het zal misschien ook er van afhangen in wel gebied je zit, erg toeristisch zal de kans op Hollandse producten groter zijn dan in kleinere gebieden....

Ik zou dus gewoon voor de zekerheid dingen meenemen in jouw geval.....

Ook remia-achtig

De Franse mayo op ooghoogte is de door de Fransen meest gebruikte en die is vaak met meer mosterd dan wij gewend zijn (en dat vinden wij thuis weer extra lekker). Maar op het onderste schap bij de goedkoopste potten, staan onduidelijke merken die zijn als remia.
Het gaat natuurlijk vooral om de ingrediënten. Die staan ook op franse potten (leve europese wetgeving , maar je wil je vakantie natuurlijk niet gebruiken om in de supermarkt te studeren.
Groet,
Miriam Lvell

Lvll

Alle klinkers weglaten staat leuker dan maar eentje vergeten
Groet,
Miriam lll

Bastet

Bastet

04-08-2009 om 12:32

Miriam(ot)

Dat etiketten bestuderen wordt een automatisme,het is hier niet eens meetr zo van belang in mijn gezin,maar ik leer het nooit meer af,vrees ik..
Bastet

Bastet

Bastet

04-08-2009 om 12:33

Ayla

Smeerkaas is er echt in diverse merken,meer dan je kunt bedenken,met als topper la vache qui rit.Overigens toch oppassen met 'dezelfde'merken,ingredienten kunnen per land verschillen!!
Groetjes,bastet

Benzozia

Benzozia

04-08-2009 om 16:21

Net terug

Knakworsten van de maat Frankfurter zijn makkelijk te krijgen. Naar kleintjes moet je harder zoeken en zijn relatief duur - een goed Hollands argument om ze mee te nemen.

Hollandse gezoete fritessaus is lastig te vinden. Er is mayonaise met mosterd en mayonaise van het type Hellmans, veel zuurder en vetter dan de Hollandse. Meenemen als je niet zonder kunt.

Soja melk met en zonder smaakje staat in iedere grotere supermarkt. Naar tofu heb ik niet gezocht.

Smeerkaas lusten we niet, dus ook niet naar gezocht.

Als je van Hollandse augurken houdt, moet je ze zelf meenemen. De standaard Franse augurk is zout-zuur in plaats van zoet-zuur.

Vriesdroogproducten heb ik naar gezocht maar niet gevonden.

Supermarkten in streken waar veel emigrés wonen hebben een heimweeafdeling. Maar een Unox-rookworst heb ik er niet gezien.

Toke

Toke

04-08-2009 om 22:01

Ook net terug

Bij Intermarche verkopen ze bij de afdeling mayonaise een kindervariant van Heinz. Deze smaakt in ieder geval als de Nederlandse mayonaise en de beschrijving staat er ook in het Nederlands op. Vrijwel alle andere mayonaises smaken totaal anders. Wij namen Heinz gewoon mee als we ergens patat gingen eten. Voorkwam veel leed/teleurstelling bij kinderen.
De knakworsten liggen vooral in de koelvakken, per 6 of 10 in een pakje geperst, dus niet in blik. Ze zijn er in allerlei soorten en maten, gegrild/gewoon, kip of vlees. Ik heb niet op de samenstelling gelet, maar de smaak kwam overeen met Unox, vonden mijn best kieskeurige kinderen. Bij sommige Franse supermarkten kun je online bestellen, misschien kun je in die online supermarkt net als bij AH Online de productsamenstelling bekijken?

Lachende koe

De lekkerste smeerkaas KOMT uit Frankrijk: la vache qui rit!

Mayo daar is ook lekkerder dan die zoete smurrie die in Nederland voor mayo doorgaat, en knaks zijn er ook te over.
Maar goed, als het om ingredienten gaat...voor het dieetgezinslid maar gewoon vertrouwd spul meenemen, de rest kan wel gewoon frans eten.

En is mayo echt essentieel?

Yta Chalne

Yta Chalne

05-08-2009 om 06:58

Lezen

Ook bij Franse producten die er bekend uitzien moet je etiketten lezen, soms zijn de ingrediënten toch heel anders. Voor coeliakie is Frankrijk waardeloos, dat zou ik allemaal meenemen, maar lv is prima te doen, in Frr zijn veel meer mensen die lv eten dan bij ons.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.