Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Sascha2

Sascha2

26-02-2009 om 21:38

Voorstelling stofnesten in breda

Hallo,
Is er iemand bekend met de kleutervoorstelling "stofnesten" in Breda? Ik werd erop gewezen en ben erg benieuwd naar ervaringen. Ik denk erover om erheen te gaan met mijn kinderen van 4 en bijna 3.
Sascha

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wat bedoel je precies?

Is dat een theatervoorstelling? Ik ken wel iets met deze (of soortgelijke naam) als permanente tentoonstelling i n het bredaas museum.
Is wel aardig, erg klein van opzet en kan voor een driejarige een beetje eng zijn (zolder, (nep)spinnen in raggen, (nep) muizen. Maar je kunt daarna naar het valkenbergpark, daar is wel een leuk speeltuintje.
Mar wellicht bedoel je iets heel anders?

Nancy

Nancy

28-02-2009 om 21:52

Stofnesten op zolder in het breda's museum!

Hallo,

Ik weet wat je bedoelt: Het is de premanente tenstoonstelling in het Breda's Museum voor kinderen. deze heet: Stofnesten op Zolder
Dit staat op hun site:

Deze vaste tentoonstelling is voor jonge kinderen een 'groot' avontuur op zolder. Daar waar dingen van vroeger tot leven komen. Bij Stofnesten gaan kinderen op ontdekking bij stillevens van oude voorwerpen.

Ze ontmoeten een spin en een muis, die tussen de spullen op de halfduistere zolder wonen. Maar om de hoek schuilen nog meer verrassingen, zoals de kat, een gekke stoel en een betoverende speelgoedkast.

In de tentoonstelling kunnen de kinderen een opdracht uitvoeren. En na afloop sturen ze de daarbij zelfgemaakte kinderpost naar vriendjes en vriendinnetjes, oma, opa of wie dan ook.

Wij bevelen Stofnesten ook aan voor volwassenen en als een programma voor kleutereducatie. En is uw kind binnenkort jarig? Dan organiseert Breda’s Museum graag uw kinderfeest op zolder.

Ik ben al meedere malen met mijn dochters erheen geweest. Mijn ene dochter vindt het geweldig, de ander houdt meer van sport....

Groetjes,
Nancy

Nancy

Nancy

28-02-2009 om 21:56

Nog even....

Sascha,

mijn dochters zijn inmiddels 9 jaar. Ze waren een jaar of 6/7 toen ze het de eerste keer zagen. Ik weet niet of je er kinderen van 3/4 jaar een plezier mee doet, dat ligt eraan hoe hun interesse ligt. Het is maar een zeer kleine ruimte / tentoonstelling van een zolder op een zolder. Ik zou gewoon een keer gaan als het bv. toch nationale museumdag is, dan mag je er zowiezo gratis in....en hebben ze altijd iets leuks te doen voor de kinderen zoals maskers maken of iets dergelijks. Altijd leuk.
Groetjes,
nancy

Sascha2

Sascha2

01-03-2009 om 20:45

Bedankt

Het is inderdaad de permanente tentoonstelling in Breda's Museum. Omdat er bij vermeld stond dat het voor de allerkleinsten was, vroeg ik me af of daar de drie- en vierjarigen onder zouden vallen. Maar als ik de beschrijving lees, dan denk ik dat mijn dochter van bijna 3 het zeker te eng zal vinden, die schrikt al van een hondje Nog maar even wachten dus. Wie weet volgend jaar eens met de oudste gaan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.