Herfstvakantie tip: prachtige vakantieplek midden in de natuur mét luxe accommodaties!
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Helen

Helen

23-03-2010 om 11:27

Voorlezen opnemen

Hallo,

Vorig jaar vakantie waren luisterboeken een groot succes bij onze kinderen als we langere stukken in de auto moesten. Ook bij ons eigenlijk

Nu is het zo dat ik veel voorlees en me ineens bedacht dat ik dat eigenlijk op zou willen nemen. Dan alles achter elkaar zetten op een cd'tje. Lijkt me nog leuker, ook voor later omdat de vragen en opmerkingen van de kinderen er dan ook tussen staan. Met een band- of casetterecorder lijkt me geen goed idee. Sowieso omdat er geen bandjes meer in de auto gespeeld kunnen worden.

Hebben jullie ervaring en/of praktische tips hoe het opnemen aan te pakken?

Ik ben benieuwd! Groeten Helen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
margje van dijk

margje van dijk

23-03-2010 om 11:32

Dictafoontje, of gewoon op je mobiel?

Ik heb een recorder op m'n mobiele telefoon zitten. Daar kun je mee opnemen totdat de ruimte op het kaartje vol is. Maar je kunt er dus een groter kaartje in steken. En wat je hebt opgenomen zet je gewoon op je computer. Als het klaar is zet je het bij elkaar op een CD, of op een ander type speler, wat je maar hebt/kunt aansluiten in je auto.

En anders is een dictafoon een goed idee. Die hebben hetzelfde formaat als een mobieltje, maar zijn speciaal voor opnemen en hebben dus standaard al veel geheugen.

Ik moet momenteel mijn colleges opnemen voor een visueel gehandicapte student, die zelf zo'n dictafoontje heeft. Ik zet het gewoon ergens neer (op een tafel/katheder voor me) en ik loop rustig tien meter heen en weer, al pratend, en dat schijnt er toch goed op te staan. Er moet een klein omhoogstaand microfoontje in dat blijkbaar heel gevoelig is (zo groot als het bovenste kootje van je duim). Maar ook zonder dat microfoontje kan het goed opnemen, al zul je het dan wat dichter bij je mond moeten houden denk ik.

Margje

marie

marie

23-03-2010 om 11:52

Mp3-speler

hallo
Hebben jullie een MP3-speler thuis? Wellicht dat daar ook een opneemfunctie op zit. In de auto dan de oordopjes in en klaar!
Trouwens op sommige autoradio's kunnen MP3-spelers aangesloten worden. Kunnen jullie allemaal genieten.
succes

Computer

hoi
wij hebben dit ook voor de kinderen gedaan, met hun favoriete boeken. Erg leuk!

ik heb het achter de computer gedaan. We hebben een iMac en daar zat standaard een microfoontje in. Man heeft het toen meteen kunnen branden op een cd, schijnt een standaard programmaatje te zijn. Als je meer info wil kan ik het voor je navragen (ben zelf niet zo'n it-er).

Groetjes
Gruffalo

Helen

Helen

24-03-2010 om 11:06

Dank / gruffalo

Dank voor jullie reacties! Ik zal telfoon en mp3-speler eens aan nader onderzoek onderwerpen. Ben zelf ook niet zo'n digi0wonder.
Gruffalo, we hebben een macbook dus die kan zo mee in bed met voorlezen. Als je na wil vragen welke programma etc dan ben ik helemaal blij. Voor alsnog lijkt me dat de meest handige oplossing omdat ik het dan rechtstreeks op een cd kan branden voor in de auto. Scheelt weer ruzie over die ene mp3 die we hebben

Imac

de info van mijn man:
meegeleverd op de iMac is 'Garageband' waarmee je stemmen op kunt nemen maar dat werkt erg omslachtig.

je kunt Audacity gratis downloaden en daarmee kun je heel makkelijk stemmen opnemen. Op de macbook zit een ingebouwde microfoon. Op een cd branden wordt met een macbook erg makkelijk met iTunes of met Toast.

Groetjes
Gruffalo

Helen

Helen

24-03-2010 om 20:35

Top!

Top, dank je!!!!!! ))

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.