Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Fleur Mas

Fleur Mas

03-02-2010 om 14:56

Voor de kookwonders onder ons...spoedje

Misschien heeft iemand de GOUDEN tip.Wat is er aan de hand...Manlief eet geen gehakt zonder dat daar hele fijn gehakte uien doorheen zitten(keukenmachine tot prut malen)nu heb ik net gehakt uit de diepvries gehaald en uit ervaring weet ik dat als ik dat in de magnetron ga ontdooien,dat net niet lekker lukt, als ik niet oplet is het al bijna gekookt aan de randjes en dan kan ik er met geen mogelijkheid meer uien doormixen.Bestaat er toch een manier om dat gehakt zo te ontdooien dat het net lijkt of ik het net gekocht heb,ik heb het wel over een uurtje of twee nodig,groet Fleur

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Linda99

Linda99

03-02-2010 om 15:09

Magnetron

Gewoon op een heel laag wattage in de magnetron. Dat kun je nu doen en dan rustig verder laten ontdooien.

Zelf zou ik trouwens de insteek hebben dat er dan maar een keer geen ui doorheen zit als het niet uitkomt. Of misschien nog handiger: ui-poeder erdoor.

Pluk53

Pluk53

03-02-2010 om 15:35

Ontdooistand?

heeft je magnetron geen ontdoooistand? Op die van mij hoef ik daar alleen het gewicht in te geven. Gaat bijna altijd goed.
Alternatief is, om op laag(st) vermogen op te warmen, tot het gehakt nog hard, maar met een scherp mes snijbaar is. Dan dunne plakken snijden, en deze bij kamertemperatuur of in de koelkast verder laten ontdooien. Op die manierr vermijd je de gekookte buitenkant.

Minet

Minet

03-02-2010 om 15:52

Tip

Tijdens het ontdooien haal je met je handen elke paar minuten het ontdoorde gehakt van de buitenkant af, de bevroren brok leg je dan weer terug in de magnetron.

Brianna F

Brianna F

03-02-2010 om 17:26

Te laat maar

misschien een tip voor de volgende keer. In de zak laten zitten en in koud water leggen. Tip van de kraamverpleegster die dat wel vaker bij de hand had als er na een bevalling gekookt moest worden. Het werkt echt!

Femke:-)

Femke:-)

03-02-2010 om 21:39

Ja, met zak in koud water

Helpt echt...dat doe ik altijd bij de vis. Diepvries in zak...die leg ik in koud water en dan is het volgens mij een halfuurtje en tis ontdooid.

Nu kan het met vlees misschien iets langer duren, maar het werkt wel.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.