Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Dendy Pearson

Dendy Pearson

13-07-2011 om 21:12

Volwassen hond kopen

Wij willen graag een hondje erbij en dan graag een volwassen reutje. Een kleintje met veel haar, dus een maltezer oid. Maar hoe kom ik hier op een goede manier aan?
In het asiel zitten er eigelijk nauwelijks dit soort hondjes. En als er al zo'n hondje opstaat is íe vaak meteen weer weg.
Op marktplaats staan er wel een paar. Ik heb net een reactie gestuurd op een advertentie met de vraag om meer info van het hondje. Het gaat mij er vooral om dat het hondje met kinderen om kan gaan, aangezien wij er 2 hebben en de halve straat hier ook doorlopend binnenwandelt.
Nou weet ik eigenlijk niet zo goed hoe hier mee verder te gaan. Hoe weet ik nou of dit deugt? Gek genoeg sprak deze advertentie mij het meeste aan, omdat er geen zielig zwamverhaal instond. En er werd ook geen belachelijk bedrag gevraagt. Waar moet ik naar kijken, mocht het serieus worden?
grt Dendy

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Massi Nissa

Massi Nissa

14-07-2011 om 11:51

Logeren?

Tja, misschien een raar idee, maar mijn eerste gedachte is dat ik de hond een paar dagen op proef zou nemen.
Groetjes
Massi

koentje

koentje

14-07-2011 om 13:10

Bijv.

eens kijken of je een vereniging vindt voor maltezers of een ander ras wat je wil, en dan op die site eens kijken voor een herplaatser.
Verder kun je ook googelen op hondenforum.nl en daar een oproep zetten of nagaan of er al een aanbod is wat geschikt is voor jullie.
Massi denkt wel iets te licht over logeren denk ik. Zo'n hondje kun je ook niet overal maar neerplempen om eens te kijken of het was is. Het kost honden ook tijd om te wennen (denk in weken) en het uiteindelijke gedrag is dan pas echt te merken denk ik. Bovendien hecht zo'n hondje zich ook. Beetje zuur als je na enkele dagen zegt;'nou, nee, toch maar niet'

Via internet

Als je googlet op herplaatsing of bemiddeling van honden vind je een aantal sites, zoals http://www.baasjegezocht.nl/. Wij hebben vroeger eens een Beagle via zo'n herplaatsbureau op bezoek gehad, maar het klikte niet met onze eigen hond. Er kwamen twee dames die ons huis inspecteerden en een interview met ons hielden om te bekijken of wij geschikt zouden zijn als adoptie-ouders van het hondje. Heel goed geregeld allemaal.
Succes!
Engeltje

100%mama

100%mama

16-07-2011 om 13:10

Verschillende mogelijkheden

of je kijkt idd via MP, daar komt onze her-plaatser Bordeauxdog ook vanaf die wij op 5 jarige leeftijd kregen. Logeren heeft geen zin de hond zal zijn "ware aard" pas laten zien als hij jullie huis als thuis ziet en dus pas na een paar weken. Wel kan je wat "foefjes" doen om te kijken wat de hond accepteerd of niet. Wij hebben bijvoorbeeld gedaan wat een kind zou kunnen doen. Oren trekken, staart trekken, om de hond heen hangen, stevig vast pakken. Niet dat onze kids dat doen/mogen, maar het zou kunnen natuurlijk. Let ook op eten weg pakken! Probeer dit wel echt uit daar thuis of je de voer bak mag weg halen. Verder zou ik enkel voor een hond gan die luisterd naar in ieder geval de basis commando's.

Je kan idd verder zoeken op diverse site's, google eens op herplaatsing honden en je komt terecht bij verschillende site's. Ook hebben veel rassen een eigen herplaatsings site.

Verder kan je kiezen voor een adoptie hond uit het buitenland. Dit kan jong of oud zijn. Wij hebben onze Cocker uit Spanje via Allas en die was 13 weken. Nadeel van een oudere hond is dat deze meer mee hebben gekregen aan ellende, hoeft natuurlijk niet perse een nadeel te zijn, ze worden zeker gescreend op waar ze wel en niet "mogen" wonen. Ook komen ze op "na-controle" om te kijken hoe alles verloopt en of er hulp nodig is.

Mogeijkheden genoeg, maar het blijft zoeken naar DE perfecte match en dat is jouw eigen gevoel bij een hond.

Veel plezier en hou je ons op de hoogte!

Dendy Pearson

Dendy Pearson

16-07-2011 om 19:28

Ik hou

het toch maar op een asielhondje van een erkent asiel. Ik kijk nu de hele dag op ikzoekbaas.nl. Daar zie je steeds of er nieuwe dieren binnenkomen. En die komen ook wel binnen, maar steeds als ik een hondje naar onze smaak zie zit íe in Maastricht of Kampen. En dat zit hier niet om de hoek.
Een kwestie van gedult hebben dus.
Dank jullie wel voor het meedenken!

Dendy

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.