Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Verhuizer

Verhuizer

08-07-2015 om 09:58

Volgende week sleutel nieuw huis, wat nemen we mee?

Woensdag krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis. Eerst moet er een maandje geklust worden en daarna gaan we verhuizen. Het nieuwe huis is 8 km verderop. Het is een dorp zonder winkelvoorzieningen. Voor alles wat we niet hebben moeten we 12 km rijden.
Ik heb een krat waar ik van alles in wil stoppen wat we daar gewoon moeten hebben. Zit nu op koffie,filterzakjes, thee, suiker en melk en koekjes. Maar wat is handig om er nog meer direct te hebben afgezien van het gereedschap en zo?

Angela67

Angela67

08-07-2015 om 10:01

wc papier

dat lijkt me handig . En dingen als handdoekje, zeep etc.

Misschien kun je even googelen op 'vakantielijst' dan krijg je van die standaardlijsten waardoor je geïnspireerd kan raken.

Schoonmaakmiddelen, klapstoeltjes, picknickkleedje in de tuin, tijdelijke gordijnen, etc

gr Angela

Noet

Noet

08-07-2015 om 10:03

lunch

lunch benodigdheden: messen, hagelslag, broodboter.
Pennen, kladblok, pleisters / ehbo set,

en

vuilnis/afvalzakken, wat messen en lepels.

keuken?

Zit er al een keuken in? (koelkast, oven?), dan zijn van die zakken met afbakbroodjes lekker en handig.

Verhuizer

Verhuizer

08-07-2015 om 10:08

Jippox

Er zit inderdaad een keuken in maar die slopen we er als eerste uit....

ha

Ja, dat is even wat lastiger dan

nog iets

Een zaklamp. handig als de stroom eraf is en je even in een donkere kast of bijv. in de kruipruimte moet zijn.

Bellefleur

Bellefleur

08-07-2015 om 10:13

waterkoker

cup a soup, noedels. En wat tuinstoelen.

Angela67

Angela67

08-07-2015 om 10:15

je telefoonoplader

en muziek

Lusithania

Lusithania

08-07-2015 om 11:01

ook

Wij kregen de sleutel dan wel midden in de winter maar een paar kale peertjes ophangen geeft je in ieder geval licht.
Omdat wij voor de verschillende helpende handen ook zorgden voor de lunch, stond er in de garage een krat met vleeswaren, brood, kaas, e.d..
Kun je een koelbox lenen?

Zorg ook dat je al het benodigde gereedschap zo snel mogelijk meeneemt. ER is niets zo vervelend als je aan een klus bezig bent en je erachter komt dat er iets ontbreekt.

Een pot 'kluszeep' is ook heel handig. Daar krijg je ook verf mee van je handen af (en smeervlekken).

Als je de badkamer zo laat, maak die op orde en zorg dat dat de schone ruimte blijft. Dan kun je 's avonds ook weer schoon naar huis. Vergeet dan ook niet om handdoeken, washandjes en shampoo mee te nemen.

Allerhande schoonmaakmiddelen, huishoudhandschoenen, emmers!, veel vaatdoekjes.

Wij hadden toen speciaal voor de verhuizing een trekhaak laten monteren. Veel mensen verklaarden ons voor gek maar het was heel erg praktisch.
Een aanhanger konden wij lenen en zo kon er zonder problemen vaak naar de stort en de Praxis gereden worden. Plus dat er regelmatig al veel spullen meegenomen konden worden.

GS

GS

08-07-2015 om 11:12

misschien

is het een idee om de koelkast uit de keuken niet gelijk af te voeren, maar nog even te gebruiken tijdens de verbouw?

Tijgeroog

Tijgeroog

08-07-2015 om 11:32

Shoonmaakspullen

Nog wat voor het lijstje schoonmaakspullen: stofzuiger, stoffer en blik, bezem.
En verlengsnoeren, voor als je met elektrisch gereedschap an het werk gaat. Trappetjes natuurlijk.

Lieveke

Lieveke

08-07-2015 om 11:54

in mijn wereld

kun je geen wc-papier genoeg hebben, dat was al genoemd, dus ik vul daarbij aan een toiletborstel, schoonmaakmiddel, zeep en een handdoek. Ik had voor eventuele bouwvakkers een goedkope toiletborstel van Action voor 2 euro.

Verder oude mokken of van plastic, siroop, thee en koffie , lepeltjes om suiker door te roeren, heel handig, dat mocht ik met een pen doen.

Meetlint, afdekzeil, inloopmat of stukken oude vloerbedekking, oude stofzuiger, weggooi bekertjes, vuilniszakken, setje schone kleren, paracetamol, verbanddoos, radio, verlengsnoeren.

Ik zou...

...als eerste inventariseren wat je wilt gaan doen. Een lijst opmaken van wat je daarvoor nodig hebt en daarna naar de gamma gaan om dat (wat je nog niet hebt) te kopen.

Ik zou na de eerste inventarisatie en klusdag dagelijks voordat ik naar huis ging een plan maken voor de volgende dag en dan via de gamma naar huis of via de gamma terug naar het klushuis.

Met klussen en verbouwen vliegt het geld namelijk door je handen als water. Bewust werken en inkopen kan je dan heel heel heel veel geld schelen.

De werkvoorraad bouwt zich vanzelf op.

Wat betreft eten/drinken, ik zou dat hetzelfde aanpakken als wanneer ik een dagje weg ging en eten/drinken mee moest nemen.

Fiorucci

Fiorucci

08-07-2015 om 15:14

inderdaad

Koffielepeltjes, want met een pen...werkt toch niet echt, is mijn ervaring..)

Tijgeroog

Tijgeroog

08-07-2015 om 15:34

Pen

Een pen is dan wel weer heel handig om te hebben voor het opschrijven van boodschappenlijstjes, afmetingen en kleurnuances. Kan ook op wc-papier.

de koffiezetter zelf

Lekker als je koffie en benodigdheden meeneemt, maar geen koffiezetter hebt! Wij zijn er speciaal voor teruggereden, zonder koffie wordt hier niet gewerkt!

Ook makkelijke koekjes, sultana's ofzo, voor de snelle trek.

wel spannend en leuk, veel plezier!

Heel belangrijk

Vergeet niet een verbandtrommel mee te nemen. Bij het klussen in ons nieuwe huis een aantal jaar geleden heb ik bijna het topje van een vinger met een stanleymes afgesneden. Met keukenrol en afplaktape heb ik de boel verbonden. Gelukkig woonden er niet te ver weg kennissen. En inderdaad de bouwlampjes, radio, paar stoeltjes en tafel, (plastic) bordjes/bekertjes en eten en drinken,schoonmaakspullen, oude handdoeken, eventueel een mat. Voor je het weet staat je nieuwe huis al vol

marie

marie

09-07-2015 om 12:49

stoelen en tafel

Een paar (klap)stoelen en een (tuin)tafel.

ik ga klussen en ik neem mee :

stevig plakband, touw, afdekplastic, flessen water, electr. koelbox, pleisters en schaar.

veel success!

Verhuizer

Verhuizer

10-07-2015 om 09:58

Bedankt

Bedankt voor de goede tips! Morgen ga ik op pad (Action en zo) om mijn krat te vullen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.