Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

MaximeM

MaximeM

26-03-2009 om 12:52

Vogelveertjes onder het bed op zolder?

Hoi,

Vanochtend troffen we onder het bed van mijn zoontje een bergje vogelveertjes aan. Poes liep ook rond in de buurt (met veren aan zijn bekkie) maar geen vogellijk, botjes of bloed. Hoe kan dit?? Jaren eerder hebben we het ook al eens meegemaakt en toen ook nooit een vogellijk gevonden. Zou poes het beest geheel opgegeten hebben ofzo??? (zonder botjes en bloed achter te laten???)

Maxime

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Dat kan

als je niets meer terug vindt en het maar een klein vogeltje is dan kan dat. Het kan ook nog zijn dat poes er weer mee naar buiten is gegaan en het vogeltje ontsnapt is.

Kaaskopje

Kaaskopje

26-03-2009 om 13:37

Verplaatst

Ik denk eerder in de richting dat poes zijn buit verplaatst heeft dan dat het met huid en botten opgepeuzeld is. Er blijft vaak toch wel íets liggen. De kop, met snavel en al is niet zo makkelijk weg te werken.

Polly Shearman

Polly Shearman

26-03-2009 om 14:23

Ontsnapt

katten vinden eht leuk om te spelen met hun prooi, dikke kans dat vogel niet dood was toen hij speelbal werd van kan, kat neemt hem mee naar boven en daar fladdert vogel nog even verder, veertjes hier en daar. En daarna wellicht ontsnapt of toch nog gepakt door kat en naar veilige plek gebracht...

gut was is die geur nou toch.... lag er ineens een duif onder ons bed!! heel fijn hoor.

groet, polly

MaximeM

MaximeM

26-03-2009 om 19:21

Toch vreemd

Alleen op zolder onder het bed is een bergje veren te vinden, een paar wat nattere veren (geen bloed) en heleboel droge veertjes. Geen beest te bekennen en ook de route naar zolder is helemaal schoon (geen vogel,bloed of veertjes) het raam op zolder is dicht, rara hoe kan dit? Het lijkt me erg vreemd dat de poes onder het bed gaat liggen spelen met een vogeltje, hem vervolgens weer oppakt en weer helemaal naar buiten loopt (2 trappen af, gang, keuken en bijkeuken door en daarna weer door het kattenluikje naar buiten?

Maxime

mirreke

mirreke

27-03-2009 om 18:00

Toch opgegeten

Grote kans toch dat jullie kat het vogeltje heeft opgegeten, met veren, snavel en al. Het opeten van prooien, muizen en vogeltjes, gebeurt echt vaker dan je denkt.

MaximeM

MaximeM

27-03-2009 om 20:56

Mirreke

Ik vermoed het ook, eerst vond ik de optie van Cameron wel kloppen, maar die bek vol veren, en dan alleen op de slaapkamer die veertjes vinden, dat klopt eigenlijk niet. Als je al een vogeltje meeneemt naar boven laat ie vermoedelijk onderweg niet veel veren los (niets dus, heb niets op de route naar boven ontdekt) en daar boven onder het bed dus een bergje veren, geen bloed of botjes. En dan ook nog eens geruisloos werken, knappe poes hoor.☺

Maxime

mirreke

mirreke

29-03-2009 om 19:47

Eergisteren kwam onze kat...

met een schattig klein konijntje aan, dood natuurlijk. Zooo lief, gelukkig een wild konijntje, en geen uit het hok gevangen lievelingetje van een klein kindje. We zitten hier vlak bij het vrije veld, en ik vermoed dat het diertje bij het weer terug gaan naar het hol zijn moeder is kwijtgeraakt, of misschien niet door of over een tuinafscheiding is gekomen.
Deze heeft onze kat niet opgegeten, hij ligt nu in de vriezer, onze dochter wil hem laten opzetten.
Maar ik heb al vaker gezien dat ze vogels of muizen, van die dikke die een beetje op hamsters lijken, met huid en haar verslinden.

Ieks

Hier blijft er altijd een souveniertje over, de staart en het kopje (gaat dus over muizen) daartussenin zitten natuurlijk ook botjes en die zijn helemaal weg.
Mocht er ergens een dood vogeltje liggen, ruik je het snel genoeg.
Zoals die keer, het stonk enorm bij de bank. Wij hadden een wollen vloerkleed en dat wil wel eens ruiken als het nat wordt, dus ik dacht dat er misschien een beker melk overheen was gegaan. Met mijn neus zoeken naar de juiste plek, gevonden en er nog even met mijn neus tegen het vloerkleed diep aan gesnoven. Jakkes, wat kon dat zijn? Een dode muis dus die in zijn doodsstrijd was gevlucht onder het vloerkleed en daar in was gebleven.
J-a-k-k-e-s!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.