Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

elisa

elisa

02-01-2011 om 08:21

Vlooien bij kat bestrijden, hoe?

mijn kat heeft al tijd lang vlooien. Ik heb een spray gekocht om het huis in te spuiten en gebruik pipetjes in zijn nek van de dierenarts en nog krabt ie zich een versuffing en zie ik de vlooien vrolijk doorhuppelen in zijn vacht. hij is half lang harig. heeft iemand een meer afdoende tip, het beestje wordt er gek van, help!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

02-01-2011 om 08:38

Elisa

welke pipetjes gebruik je?

elisa

elisa

02-01-2011 om 10:34

Pipetjes

eerst frontline en later iets van de dierenarts, ik ben de naam kwijt, maar zou zogezegd beter helpen, nou niet dus

Fiorucci

Fiorucci

02-01-2011 om 11:36

Lees dit eens

Dit is een heel topic over vlooien, misschien vindt je daar meer info?
http://www.kattenplaza.nl/kattenforum/viewtopic.php?f=24&t=97691

Maxime.M

Maxime.M

02-01-2011 om 12:34

Frontline combo?

Wij hebben altijd frontline combo (niet de gewone frontline) zodat de eitjes ook gedood worden. Verder kamde ik de poezen dan een keer per dag en bij die ene uitbraak dat het hele huis volzat inderdaad met spray het huis en vooral de hoeken en plekjes waar ze graag zaten onder handen genomen (poezen een paar uur buitengesloten) en daarna dus veel kammen en toen was het onder controle. Mijn ene poes is trouwens wel gevoelig voor vlooien en zij krijgt om de 3 weken de druppels, want om de 6 weken is bij haar te lang.

Tweets

Tweets

02-01-2011 om 13:27

Vaccinatie dierenarts

onze poes is nu 1 keer gevaccineerd na een vlooienplaag en dat werktte wel goed, vlooien zijn resistent geworden voor frontline en andere bekende merken. Ze moeten dan elk half jaar een prikje. De prijs weet ik niet meer maar duur was het niet.

ishtar

ishtar

02-01-2011 om 14:57

Frontline werkt hier ook niet

ook niet de combo.
Advantage van de dierenarts wel. Afgelopen jaar dan ook voor het eerst (met 2 ook halflangharige katten) geen vlooienplaag gehad.
Huis-, tuin- en keukenmiddeltje wat ik wel eens gehoord (maar nooit geprobeerd) heb is: geef je kat eens een tijdje regelmatig een beetje karnemelk. Dat voorkomt dat ze vlooien oppikken. (dat ruikt blijkbaar niet lekker voor vlooien)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.