Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vlooien

Dit weekend was ik op verjaardagsvisite bij mijn buurvrouw en zondag zat ik onder de rode jeukende bultjes. Ik dacht eerst aan muggen, maar na wat internetspeurwerk denk ik dat het vlooienbeten zijn. Ik heb zelf geen huisdieren, maar buurvrouw heeft 2 katten en een hond. Daarom denk ik dat het bij haar vandaan komt.
Moet ik nu zelf in huis maatregelen nemen tegen vlooien of gaan evt mee naar mijn huis gelifte vlooien vanzelf dood?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sam

Sam

27-07-2011 om 07:35

Volgens mij..

overleven vlooien niet bij mensen en gaan ze dus na een tijdje vanzelf dood. Vervelende beten hé, ik heb ze ook eens gehad..

Triple

Triple

28-07-2011 om 18:57 Topicstarter

Zeker vervelend

Goed nieuws dat ze vanzelf dood gaan. En het zijn inderdaad vervelende beten. Jeuk en lelijke rode bulten die maar heel langzaam wegtrekken.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

ishtar

ishtar

28-07-2011 om 20:36

Nou

als het vlooien zijn: ze gaan vast (uiteindelijk) vanzelf dood, maar voordat ze dat doen hebben ze toch eerst jou aangevallen en veul eitjes gelegd die uitkomen en ook aanvallen. En augustus staat (door warmte) erom bekend dat er veel vlooienplagen zijn.
Ik zou toch zeker wat voorzorgsmaatregelen nemen. Of in ieder geval op je hoede zijn. Ik ben 2 jaar geleden teruggekomen na vakantie in een huis met vlooienplaag, (kat overleden vlak voor de vakantie, en beest had dus blijkbaar vlooien) en dat ging echt niet vanzelf over. We werden hongerig besprongen. (vlooieneitjes komen uit door trilling)
Maar als ik je verhaal hoor: lelijke rode bulten. Dat heb ik nog nooit van een vlooienbeet gehad. Wel kleine rode jeukende vlekjes, die zo weer weg zijn. Weet je zeker dat het om vlooien gaat? Niet een overijverige mug? Galbultaanval?

Triple

Triple

28-07-2011 om 21:53 Topicstarter

Denk toch vlo

Ik gok echt op vlooienbeten. Galbulten zien er op Google totaal anders uit. En vlooien schijnen juist onder je kleren te bijten en muggen op onbedekte delen.
Gelukkig heb ik gladde vloeren in huis en zal ik komende dagen extra vaak stofzuigen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

ishtar

ishtar

29-07-2011 om 10:08

Maarmaarmaar

'onder de bulten' Hoeveel is dat? Stuk of 5, of meer dan 20? Bij dat laatste vind ik het echt heel moeilijk te geloven dat het vlooien zijn. Dat zou betekenen dat er een flinke hoeveelheid rondhuppelt(en er zou een nog grotere hoeveelheid op de dieren moeten zitten, die dan ook behoorlijk zouden zitten te krabben, valt wel op dan), dat zou buuf gemerkt moeten hebben en de andere gasten ook. En ik heb bij de 1e beet al door dat er vlooien zitten, je voelt de beet en het jeukt gelijk. (ok, ik ben best wel vlooienparanoia)
99% van de vlooienbeten die ik heb gehad zat op mijn onderbenen, meestal onbedekt, ook wel door dunne sokken heen. (en die ene missende procent is voor 'ik weet het niet zeker' ) En ik heb toch best wel eens een vlooienplaag gehad. Daar ga je niet vrolijk bij in een kamer zitten;-S

Merel

Merel

29-07-2011 om 12:27

Vlooien

Wij hebben 2 katten en ook wel eens last van vlooien gehad. Echte plaag is het nooit geworden hoor, ik denk dat ik ongeveer 3 beten had. Op pols o.a. en enkels. Ze zijn kleiner dan een muggenbult maar jeuken erger (vond ik). Enfin, na het ontdekken het huis onderhanden genomen met een spuitbus met zo'n lang stokje eraan (voor de kieren) en de katten onderhanden genomen. Daarna het huis uitgevlucht, en de katten ook buitengesloten. Eind van de middag weer teruggekomen en alles gelucht. Dat was dat, eigenlijk ging het daarna meteen weer goed. Goed stofzuigen en de katten blijven controleren. Ik weet dat mijn ene kat er gevoeliger voor is, dus die krijgt eerder nieuwe kattendruppels. Het is nu alweer 2 jaar onder controle, geen vlo meer gezien. (je ziet het ook goed als je de katten borstelt, dan zitten er een soort 'zandkorreltjes' in de vacht) maar goed dat is offtopic, Triple heeft alleen een losse vlo van de buren meegekregen (of wellicht alleen wat beten) volgens mij kan daar verder niets mee gebeuren. (alleen de buuv moet aan de slag)

Triple

Triple

29-07-2011 om 12:51 Topicstarter

Ik denk dat ik een stuk of 10 bultjes had. Er zijn gelukkig geen nieuwe bijgekomen. Ze zaten vooral op mijn buik, heupen en lies. Op internet las ik dat de regio 'broekband' typisch is voor vlooien.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Primavera

Primavera

30-07-2011 om 15:15

Geen vlooien

Het lijken mij beslist geen vlooienbeten.
Ten eerste zijn vlooienbeten pijnlijk, op het moment dat je gebeten wordt voel je gelijk een vlammende scherpe pijn op dat punt. Het is onmogelijk dat je 10 vlooienbeten hebt gekregen zonder dat je daar erg in hebt gehad. Bij de eerste of ten hoogste de tweede zou je al verschrikt van de bank gesprongen zijn.
Ten tweede zijn vloeiebeten geen lelijke bulten, maar juist kleine heftig jeukende bultjes.
Ten derde is regio broekband is helemaal niet typisch voor honden- en kattenvlooien die incidenteel op een mensen springen. Die beesten springen juist op ontblootte lichaamsdelen en meestal vanaf de grond, waardoor ze niet hoger dan voet, enkel, onderbeen komen. Bijten om bloed tot zich te nemen en springen er dan weer af. De met kleding bedekte middel, liesstreek en bovenbeen zijn juist karakteristiek voor insekten die blijvend op mensen leven zoals mensenvlooien (komen hier zo goed als niet meer voor) en diens beet is ook pijnlij of kledingluizen (zie http://www.medicinfo.nl/d_1889). Of het is gewoon een venijnige mug geweest die gestoord door bewegingen in je slaap het steeds een stukje verderop zocht. Steken van muggen en luizenbeten voel je namelijk niet zo goed op het moment zelf.
Groeten Primavera

Triple

Triple

30-07-2011 om 15:37 Topicstarter

Mysterieus

Nou het blijft mysterieus! In elk geval heb ik na die ene aanval geen vlooien, muggen of andere insecten gezien. Ik hoop maar dat het ook wegblijft. Bedankt voor het meedenken.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Triple

Triple

01-08-2011 om 13:38 Topicstarter

En dan nu...

En gisteren vond ik bij mezelf in allebei mijn knieholten een teek! Getver, gelukkig waren ze allebei nog maar een speldenknop groot. Ze moeten me wel hebben zeg die insecten!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.