Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ex Piekerdepiek

Ex Piekerdepiek

27-11-2009 om 17:00

Vloeren vraag

Vandaag de sleutel ontvangen van onze nieuwe woning.

In de woonkamer ligt een mooie parket vloer, maar deze is wel erg donker. Het zou geschuurd moeten worden en opnieuw gelakt, ivm krassen. De vorige bewoners hadden er een laminaatvloer over heen gegooid, maar dat vind ik echt zonde.

Wie heeft hier ervaring mee? Hoe pak ik dit het handigste aan? Ben van plan om een grote schuurmachine te huren. En graag wil ik de vloer op de een of andere manier lichter zien te krijgen, misschien met een white wash?

Alle nuttige tips zijn welkom. Morgen ga ik beginnen met sausen van de slaapkamers etc. Vanavond spullen inkopen, helemaal top!

Alvast weer hartelijk dank.

Groet,

Ex Piekerdepiek

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marsudan

Marsudan

27-11-2009 om 19:19

Het luistert nauw

.. dat schuren van een parketvloer. Ik heb het destijds in het voormalige huis ook gedaan, maar je gaat al snel te diep of te ondiep. Ik ben niet bang om dingen aan te pakken, behangen, laminaat leggen, electra trekken, lampen ophangen, boren, verven, ik doe het allemaal zelf. Maar voor een parketvloer zou ik een prof inschakelen. Mocht je het toch zelf willen proberen: bij de bouwmarkt kun je een speciale parketschuurmachine huren. Gamma, Praxis, en anders bij de BoRent? Succes!
Groetjes, Marsudan

Ellen Wouters

Ellen Wouters

27-11-2009 om 20:06

Vakwerk

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik hoor als het om parketschuren gaat altijd dat het vakwerk is, en dat je er een prof voor moet inschakelen.

Ex Piekerdepiek

Ex Piekerdepiek

29-11-2009 om 06:58

White wash ervaring?

Tot zover bedankt voor jullie berichten.

Ik heb idd al heel veel gelezen en gehoord, dat je zo`n klusje niet zelf moet gaan doen. Het uitbesteden van deze klus kost natuurlijk geld, en ons budget is krap.

Manlief zegt dat we het zelf gaan doen, hij heeft heel wat kluservaring, maar ja. Mijn vader heeft ook een parketvloer en schuurt en lakt de vloer om de zoveel jaar altijd zelf. En ik moet zeggen, het resultaat is erg mooi. Ik twijfel dus nog erg, maar denk wel dat wij het zelf gaan doen. Nu maar hopen dat het goed gaat natuurlijk, zal wel heel stom zijn als we de vloer ermee zouden vernielen. Iemand had het nog over spijkertjes in de vloer, die heb ik nog niet kunnen ontdekken.

Dat de vloer geschuurd moet worden is duidelijk, maar met welke olie gaan we hem behandelen om de vloer echt licht te krijgen? Gisteren even in de bouwmarkt gekeken, en daar zag ik white wash. Is er iemand die daar ervaring mee heeft?
De vloer is zo donker, en op zich vind ik dat best mooi, maar dan moet je een enorme woonkamer hebben. Dus hoe krijg ik de vloer echt mooi licht?

De vloer ligt er trouwens ontzettend mooi in, ik heb helaas geen idee wat voor een merk het is. Er zitten helemaal geen naden tussen, althans niet echt zichtbaar. Het zijn hele dunne planken.

Ik hoop op iemand met ervaring van het lichter maken, en niet een tikje lichter, maar veel lichter.

Groet,

Ex Piekerdepiek

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.