Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

maan.

maan.

21-07-2010 om 18:38

Vloeibare boter?

Ik heb het advies gehad om vloeibare boter te gaan gebruiken in plaats van harde pakjes; dit ivm goede en slechte vetten.

Tja, nu twee keer geprobeerd maar het bakt niet zoals ik gewend ben; vanavond was het vlees zelfs echt niet zo lekker..

Wij zijn meestal van het saaie aardappels-groenten-vlees met ook jus erbij, wil best overstappen op vloeibare boter maar tot nu toe dus niet het gewenste resultaat.

Iemand tips? Doe ik wat fout of is er ergens een trucje of wat dan ook?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maxime.M

Maxime.M

21-07-2010 om 19:11

Welk merk?

Welk merk harde boter had je dan altijd, en welke vloeibare? Ik heb altijd vloeibare boter van blue band. Dat heeft een neutrale smaak, je hebt ook vloeibare boter met olijfolie en ook zelfs iets van croma, met zo'n vlees smaakje (vind ik) ik denk wel dat daar verschillen inzitten.
Ik vind die van blue band prima.

Maxime

Puck

Puck

21-07-2010 om 19:25

Wennen en uitproberen

Ik vond het erg wennen, het bakt nu eenmaal anders dan gewone boter/margarine. Ik ben erg tevreden over de vloeibare met olijfolie van de Aldi.. Er is wel veel verschil in smaak, dus misschien is het ook zoeken naar wat jij lekker vindt.

reina

reina

21-07-2010 om 20:27

Altijd

Ik braad nooit meer iets in harde boter, gebruik altijd vloeibaar, ik vind met olijfolie het lekkerst, maar dat deed ik ook al vaak bij de boter toen ik nog pakjes gebruikte. Het zal iets anders smaken, daar moet je aan wennen en uitproberen welk merk jullie het lekkerst vinden.

Olijfolie?

Ik bak mijn vlees altijd in olijfolie, met een beetje roomboter.
Dat beetje roomboter maakt het vlees mooi bruin, en de olijfolie geeft de gezonde vetten.
Is misschien ook een mogelijkheid voor je?

Ik vind het niets

Ik heb meerdere soorten uitgeprobeerd, maar vind toch het harde pakje boter van Croma het lekkerst.

Zelfs de vloeibare variant van Croma, zal hetzelfde zijn, maar ik vind het lastig om de juist maat te vinden met zo'n fles.

Dus na een half jaar proberen ben ik toch weer over op mijn vertrouwde pakje Croma

Anna3

Anna3

22-07-2010 om 10:39

Vloeibare boter?

dat bestaat bij mijn weten niet, of het moet een heel recente innovatie zijn. Een vloeibaar bakproduct is inderdaad gezonder, ik denk dat je moet wennen aan de smaak.

mopperkont

mopperkont

22-07-2010 om 19:01

Beetje overdreven

Ik heb het idee dat die vloeibare bakprodukten iets is wat ons aangepraat wordt. Ik kan me niet voorstellen dat dat ene kleine klonjte boter om in te bakken zo erg is. En dan ook nog al dat plastic waar dat spul in verpakt wordt in plaats van een simpel papiertje. Ik gebruik ook echte boter en olijfolie. Grillen is ook een hele goede manier om met weinig vet iets lekker klaar te maken.

ben het wel eens met mopperkont, hier ook alleen echte boter of olijfolie, of zonnebloemolie.
En waarom zou een vloeibaar bakproduct beter zijn dan een klontje? Dat snap ik niet. Volgens mij is het gewoon een manier om extra geld te verdienen...

mopperkont

mopperkont

25-07-2010 om 13:58

De hoeveelheid

Het is misschien iets ongezonder, maar je eet er maar zo weinig van dat ik niet geloof dat het uitmaakt. Ik gebruik ongeveer 20 gram echte boter , en 2-3 eetlepels olie wanneer ik voor 5 mensen vlees aanbraad. Dat doen we 2-3 keer per week.

Petra Kappers

Petra Kappers

26-07-2010 om 08:53

Pelle

'De zachte/vloeibare vetsoorten bevatten over het algemeen meer onverzadigd (gezonder) vet dan de harde botersoorten (meer verzadigd).'
Dan lijkt olie me beter.

Overigens gebeurt er van alles wanneer je vetten verwarmt. De cijfers waarover we beschikken gaan doorgaans over onverwarmd vet; leuk voor de rauwe consumptie op brood, in een mayonaise over de sla.

Petra Kappers

Petra Kappers

27-07-2010 om 07:44

Linkje

Bijvoorbeeld
http://hubpages.com/hub/The-Differences-Between-Saturated-Monounsaturated-and-Polyunsaturated-Fats

Er is veel over geschreven, je kunt zelf googlen tot je een bron vind die je aanstaat. Kijk dan ook op omega 6 vetten (dat zit nl veel in zonnebloemolie).

Wat betreft (bruine) jus; dat is ook niet al te gezond. Als je je druk maakt over het vet waar de jus vandaan komt, kun je je ook druk maken over jus überhaupt (aanbaksels in de hoog verwarmd vet).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.